Isjias??

Mageboer'14

Blir kjent med forumet
Har den siste tiden vært plaget med at den ene foten svikter. Kan dette skyldes isjias? Har spurt jordmor, men hun mente bare det var bekkenet og sa jeg bare måtte la samboer ta de tyngste løftene så ville det gå bra. Selv er jeg redd for å bli plaget i ettertid med ryggen. Det kjennes ut som et "lyn" i hofta også gir foten etter på et vis.. Flere som har det slik?

Jeg har det også sånn. Men det kommer og går. Så jeg har konkludert med at det er bekkenet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Håper det er bekkenet så jeg ikke får plager med isjias i tillegg.. Bare det gir seg når babyen er kommet til verden..
Får håpe det.. Jeg sliter mye med det samme som du bekriver og det er bekkenløsningen som lager disse plagene hos meg har hatt isjiassmerter før og det er veldig likt dette også.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja for isjias er kanskje mer konstante smerter? Håper virkelig jeg ikke blir plaget i etterkant av svangerskapet.
Tusen takk for svar :-)

Jeg fikk litt problemer med isijas sist. Legen mente i hvert fall at det var det. Det var 3 uker før poden ble født. Da hadde jeg vondt i ryggen, høyere opp enn bekkenet, og det strålte nedover i det ene benet. Legen mente det var fordi jeg hadde gått opp så mye i vekt på kort tid, og det ble stor belastning for ryggen. Fikk beskjed om ikke å bøye meg mer enn nødvendig og ta det rolig. Etter under en uke ble det mye bedre, så man må jo bare ta hensyn til det, så blir det bedre...

Har den siste tiden vært plaget med at den ene foten svikter. Kan dette skyldes isjias? Har spurt jordmor, men hun mente bare det var bekkenet og sa jeg bare måtte la samboer ta de tyngste løftene så ville det gå bra. Selv er jeg redd for å bli plaget i ettertid med ryggen. Det kjennes ut som et "lyn" i hofta også gir foten etter på et vis.. Flere som har det slik?

Har det helt tilsvarende som du beskriver, og det ER bekkenet. Har begynt å gå til fysioterapeut og det hjelper kjempegodt. Bekkenlåsning som igjen gjør at musklene strammes utholdelig mye og det verker. Anbefaler deg å få henvisning fra lege til fysioterapeut, for det finnes hjelp å få :-)

Grunnen for "isijas-smerter" er fordi isijas-nerven kan ligge i klem.

Mannen min fikk isijas i fjor. Kom hjem fra legen med drøssevis av resepter. Han kasta reseptene og begynte å gå tur hver dag istedet. Nå merker han at han får vondt når han har sittet i sofaen vår et par timer.

Jeg tilhører Mars gruppa, men jeg har fått konstatert Isjias av fysio nå, men går til noe som heter bekkopp i tillegg.
Jeg har smerter fra ca nyre høyde og nedover hele beinet både over og under foten, det gjør vondt på yttersiden og baksiden av beinet og merker en slags brennende smerte. Jeg har helt bevegelig bekken, hender det låser seg litt lengre opp i ryggen, jeg kan ligge på ryggen med beina rett til værs og presse de mot og fra hverandre uten smerter. Hvis bevegeligheten er begrenset og det gjør vondt og ta beina fra hverandre og mot hverandre som jeg beskriver her er bekkenløsning :) Heldigvis få som får Isjias når de er gravide mest de som sliter med ryggen i utgangspunktet. Men opp søk hjelp jo før jo bedre, så slipper du kanskje slite med bekkenløsning etter fødsel :D

Tusen takk for svar alle sammen! Ut fra deres erfaringer, ser det ut som at det er bekkenet som er årsaken til at foten giretter. For smertene i ryggen kommer kun når jeg kjenner det i bekkenet.

Back
Topp