Isj...bekymret mamma her....

Maripåhaugen

Betatt av forumet
Nå er jeg i uke 16+4. Jeg er ei stor jente, så magen synes ikke enda...jeg har ikke hørt hjerteslag, og ikke vært på ultralyd. Og nå går jeg å tenker " Er jeg gravid, eller ikke???". Jeg kjenner jo at magen er litt større...men jeg er jo bekymret. Flere som har det slik?

koffe he du ikkje hørt hjertelyden el våre på ultralyd?

Vet ikke om det er noen trøst, men med førstemann fikk jeg ikke høre hjertelyden før uke 16/17. Jeg er tynn i utgangspunktet, la på meg noen kg i starten som la seg litt over mage og hofter, men det vistes ikke at jeg var gravid før noen og 20 uker. På ordinær UL i uke 19 hadde jeg ikke antydning til babymage!

Augbaby2010 skrev:
koffe he du ikkje hørt hjertelyden el våre på ultralyd?

Er ikke alle som får tidlig ul eller som kan bruke penger på det. Jeg har heller ikke vært på ul. Dessuten er det ikke alle leger eller jordmødre som vil høre etter hjertelyd tidlig heller. Noen har en grense på 16/17 uker før de vil lytte. Min lege ville ikke lytte i uke 12, og etter det har jeg ikke vært på kontroll. Maripåhaugen: Kjenner igjen tankegangen din. Hatt det akkurat sånn selv. Men på onsdag ble jeg ganske sikker på at jeg har kjent spark, så det roet meg ned. Jeg kan tenke meg at alt er i orden hos deg også selv om det ikke merkes noe :)

Jordmor ville ikke lytte etter hjertelyden, da hun ikke var garantert å høre noe, slik Klatremus forklarer. Ultralyd har jeg ikke vært fordi jeg følger vanlig rutine...UL uke 18. Det er jo neste uke da...men går nå å tenker på det. Men jeg vet jo med sikkerhet at jeg er gravid, har ikke hatt noen blødninger osv så det må da fortsatt være noen der...men kjenner jo veldig etter spark da...også siden jeg leser her at mange kjenner liv tidlig...

uff kjenner følelsen, enda jeg har vært på 2 tidlig ul :) men kjenner jeg gruer meg til ul i morgen. skal pustet lettet ut, hvis alt er bra i morgen =) Alt er nok i skjønneste orden hos deg også :)

Kjenner meg litt igjen. Jeg var på ul i uke 8, men det føles så lenge siden og jeg tar meg stadig i å lure på om alt er som det skal. Jeg har jo ikke fått noen bekreftelse siden da. Prøver å trøste meg med at siden jeg ikke har hatt blødninger så tyder alt på at ting er som det skal. Gleder meg til ul den 13. januar og håper jeg kan senke skuldrene litt da. Jeg er forresten annengangs og kan fortsatt ikke med sikkerhet si at jeg har kjent spark, sist kjente jeg ikke noe før uke 19.

Ååå...deilig å høre vi er flere:) Tusen takk for god oppbacking, damer:):):):)

Back
Topp