Isbind

Sprettmusa

Glad i forumet
Da jeg fikk Madelen, var det en pleier som gikk å hentet meg "isbind".
Når hun gikk av vakt, sa hun at jeg bare skulle spørre etter "isbind" til de andre pleierne, så visste de hva jeg snakket om.

Isbind = Et helt vanlig bind som har ligget i fryseren.

Det lindret utrolig mye å få noe kaldt nedentil.
Den ble fort varm, var ikke sånn at det var fare for noe urinveisinfeksjon el.l altså[8D] (..da tror jeg ikke de ville gitt noe sånt).

Men sånn som i ettertid når jeg har nevnt dette til andre, har det liksom hørtes helt fremmed ut for de.
Selv de som fødte på samme sykehus som meg..[8|] Tror ikke de har truffet på denne pleieren jeg hadde..kan de ikke ha gjort.
Så derfor har jeg begynt å tipse videre om dette fenomenet til de som venter barn.

Noen av dere som har hørt om dette? Evnt. fikk dette etter en tidligere fødsel?

Aldri hørt om [8D] Men det hørtes lurt ut, takk for tipset [:)] skal nok prøves detet her ja[:D]

har sett på bleieboden at de selger et type gel bind som kan legges i fryseren, men er kanskje bedre å bruke vanlige bind, hvis det kan brukes.
billigere i alle fall

ORIGINAL: prins07prinsesse11

Aldri hørt om [8D] Men det hørtes lurt ut, takk for tipset [:)] skal nok prøves detet her ja[:D]

Sign [:)]

Hehehe...

Må si, aldri hørt om før...[8D]

Men ja, når det står på det værste kan jeg tenke meg det er lindrende...[:D]

Aldri hørt om, men hadde vel heller foretrukket bleieboden sitt enn "vanlige" ettersom jeg ikke lar et "papir"plastbind komme nær meg igjen, jeg bruker ikke engangsbind. Dog, etter fødsel funker vel ikke det gel-greiene så godt siden det ikke har noe absorberende da... man blør jo. tror de fra bleieboden må ha et litt annet tiltenkt virkeområde, evt brukes sammen med bind.

Jeg brukte "bleiene" på sykehuset sist, men det var deilig å komme hjem til tøy, jeg fordrar ikke plastdritten. Å fryse den...det er det du mener? Aldri hørt om, og vet ikke om jeg tror det hadde fristet heller...

Aldri hørt om!

Ja det har jeg hørt om. Mener det står om det i en av bøkene jeg har om svangerskap og fødsel.[:)]

Ikke hørt om!

Er så utrolig glad for at jeg har oppdaget tøy, for det var en mare sist renselse de siste 2-3 ukene, når kroppen begynte å virkelig reagere på engangs... [X(]

Jeg oppdaget ikke tøy før flere måneder senere - men ble rett og slett tvunget - tåler ikke engangs etter den renselsen rett og slett.. kan bruke engangs max i 2 døgn... tamponger har aldri vært noe for meg så..

Jeg fikk en hanske med isbiter i jeg [:)] Var uuuuuuuuuutrolig deilig når musa var et eneste stort blåmerke[;)] Absolutt å anbefale hvis dere får veldig vondt nedentil etter fødselen.

ORIGINAL: slinsie

Ikke hørt om!

Er så utrolig glad for at jeg har oppdaget tøy, for det var en mare sist renselse de siste 2-3 ukene, når kroppen begynte å virkelig reagere på engangs... [X(]

Jeg oppdaget ikke tøy før flere måneder senere - men ble rett og slett tvunget - tåler ikke engangs etter den renselsen rett og slett.. kan bruke engangs max i 2 døgn... tamponger har aldri vært noe for meg så..

Jeg oppdaget heldigvis tøy før jeg ble gravid, så jeg brukte tøy på siste mensen før jeg ble gravid sist. Det ble tøy straks jeg kom hjem fra sykehuset, takk for det, jeg takler ikke tanken på ukesvis innpakket i plast altså!

Back
Topp