Is til 5 mnd gammel baby?

Eneste må vel være saftis, eller frossen smoothie. Kan jo være godt for gommene deres, men er ikke noe jeg har prøvd!

NEI! Ikke kumelk, men heller ikke saftis pga sukkeret.

ORIGINAL: carinasverden

s 22 i "mat for spedbarn":

"kumelk kan i spedbarnsperioden fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten og bør som hovedregel ikke brukes som drikke og i grøt det første leveårey. mindre medgder grøt kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår (ca. 10 mnd alder). Fra dennr alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk gis. Les mer om dette i kapittelet "ni til 12 måneders alder."

Det står også at man skal styre unna honning, spinat, bladselleri, nesle, mangold.

[;)]

Det er forresten fordi det kan finnes bakterier som produserer en nervegift som kan være livsfarlige for små barn i det. Så da er det IKKE greit med litt, for det skal bare litt til, om honningen er infisert.
Men de over et år klarer å takle det, da er immunforsvaret bedre.

Angående is til babyer; at noen tenker på det en gang. Idiotisk, usunt, skadelig. Hadde noen prøvd seg på det her, hadde jeg fortalt hvordan det var, at det ikke er bra for henne, og hvis det ikke ble hørt, ville jeg blitt fly forbanna. Og da også nektet den personen å passe/holde henne frem til de skjønte at det jeg sier gjelder, siden de tydligvis synes at de kan vurdere at det er greit å gjøre ting som ikke er bra for henne.

Back
Topp