Irritert..

Skjedde meg på forrige graviditet. Ringte direkte til sykehuset jeg. De forsto min fortvilelse og fikk meg inn på ul uten noe problem! :)
 
Jeg ringte legesenteret og legen hadde nettopp sendt inn henvisningen, to uker etter jeg ringte for å purre :-/. Men hun mente det burde komme ganske så raskt nå, siden de ville se at jeg var så langt på vei. Kommer det ikke imorgen, så får jeg ringe sykehuset og..
 
Ville ringt føden/kvinneklinikken, og snakka med sekretær [emoji4] ho fikser nok time til deg kjapt
 
Jeg ringte legesenteret og legen hadde nettopp sendt inn henvisningen, to uker etter jeg ringte for å purre :-/. Men hun mente det burde komme ganske så raskt nå, siden de ville se at jeg var så langt på vei. Kommer det ikke imorgen, så får jeg ringe sykehuset og..

Det er dårlig av legen altså.
Jeg hadde ringt sykehuset!
 
Er egentlig ikke enig i at legen skal ordne så man får ul asap, føden ser vel i papirene dine at du er såpass langt på vei og burde komme inn snarest. Det ligger litt ansvar hos deg også når du valgte å gå til lege først i uke 18, når retningslinjene sier at første svangerskapskontroll utføres en gang mellom uke 8-12 (og da sendes også henvisning til oul). Det er mange gravide som venter på ul, og selvfølgelig blir det utfordrende når noen som er gravid i uke 18 kommer med henvisning. Det innebærer kanskje å flytte andre pasienter for å lage plass, og det er heller ikke greit.
Men jeg er enig i at legen -ikke- skulle ha glemt å sende henvisningen, det er jeg.
Min henvisning til oul ble forøvrig sendt av han som utførte tul.
Stemmer ikke. Jeg ringte legen og ville ha første svangerskap kontroll ca uke 9. Fikk beskjed da at det var ikke før etter uke 12 nå...
 
Stemmer ikke. Jeg ringte legen og ville ha første svangerskap kontroll ca uke 9. Fikk beskjed da at det var ikke før etter uke 12 nå...

Jo, det stemmer i følge helsenorge.
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

At din (og flere sin) lege sier noe annet er en annen sak. Jeg fikk beskjed om å være i uke 12 til første kontroll, var 12+0 når jeg var der. Det stemmer overens med uke 8-12. Det er stor forskjell fra uke 12 til uke 18.
 
Jo, det stemmer i følge helsenorge.
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

At din (og flere sin) lege sier noe annet er en annen sak. Jeg fikk beskjed om å være i uke 12 til første kontroll, var 12+0 når jeg var der. Det stemmer overens med uke 8-12. Det er stor forskjell fra uke 12 til uke 18.
Var bare det jeg fikk beskjed om..og flere andre og i mitt distrikt. Pga noe blodprøver og de må taes etter uke 12.
Jeg har 12+1 på min første kontroll
Men uke 18 er jo litt vel mye sent ja
 
Eg var hos legen i veke 8, men det var for tidlig, han satt meg opp igjen veke 14. [emoji85] eg synest DET var seint eg [emoji28]
 
Første kontroll er uke 12, det stemmer :)

Men hvordan gikk det med deg som ikke hadde fått OUL?
 
Første kontroll er uke 12, det stemmer :)

Men hvordan gikk det med deg som ikke hadde fått OUL?


Joda det endte med at jeg ringte sykehuset selv, da hadde de akkurat fått inn henvisningen men jeg var ikke satt opp på noe time. Men hun var veldig hjelpsom og gav meg time allerede neste dag :). Så idag har vi sett skjønneste lillegutten vår og han var frisk og fin :)
 
Joda det endte med at jeg ringte sykehuset selv, da hadde de akkurat fått inn henvisningen men jeg var ikke satt opp på noe time. Men hun var veldig hjelpsom og gav meg time allerede neste dag :). Så idag har vi sett skjønneste lillegutten vår og han var frisk og fin :)

Godt å høre at det ordna seg [emoji1303]
 
Joda det endte med at jeg ringte sykehuset selv, da hadde de akkurat fått inn henvisningen men jeg var ikke satt opp på noe time. Men hun var veldig hjelpsom og gav meg time allerede neste dag :). Så idag har vi sett skjønneste lillegutten vår og han var frisk og fin :)

Veldig godt å lese at alt gikk bra[emoji170] Og godt å vite at dere får en frisk gutt[emoji170][emoji172]
 
Back
Topp