Irritert?

englemamma18

Elsker forumet
Hva irriterer deg mest at andre gjør eller sier nå som du er gravid?
Jeg blir veldig irritert av at folk klapper meg på magen, spesielt hvis det ikke er noen som står meg nært..

"Var det planlagt?"
Har det egentligt så mye å si, så lenge du er glad for den lille i magen :)
Har fått høre fra di fleste i familien at det var på tide, da jenta mi blir 5 år da hun blir storesøster, irriterer litt fordi min familie spesielt har mast om at jeg må få flere barn. Er ikke samme barnefar til barna mine, så har ikke passet å få barn før nå :) Greit å ha en partner en er sammen med før en får barn :)

Hvordan vil du få til.. Skole, praksis, jobb, jakt, hest ol. Folk ser på graviditet som ein mye større begrensning enn hva det faktisk er (for de fleste).

Folk som spør om vi er sikre på at vi er klare for dette... "Ja, og det er vel litt sent å snu nå?" eller "Vel, nå har det skjedd, og vil ikke snu" svarer jeg som oftest, ofte med litt kvass tone da jeg blir rimelig forbannet..

Folk som påpeker at magen blir større. Er stor ifra før, og sliter med sjøltilliten pga det, og da hjelper det ikke at folk sier; så stor du har blitt allerede.

Trodde aldri jeg skulle bry meg om at folk tar på den gravide magen min, men nå syns jeg det er litt ekkelt. Til og med når svigermor gjorde det. Har alltid hatt komplekser for magen min, og prøvd å skjule den, så kan hende det er derfor jeg syns det er ubehagelig at folk plutselig skal være så opptatt av den.

Signerer den til shsp over her... "bekkenløsning? Så tidlig? !"

Kommentarer som; " Du skulle bare visst hva du går til"....!

Også folk som klapper på magen min..
Herlighet..

Den med "Du skulle bare visst hva du går til" har jeg fått slengt i trynet også, og da svarer jeg høflig tilbake at jeg vet det veldig godt, og at jeg gleder meg til både det positive og det mindre positive.

Trodde aldri jeg skulle bry meg om at folk tar på den gravide magen min, men nå syns jeg det er litt ekkelt. Til og med når svigermor gjorde det. Har alltid hatt komplekser for magen min, og prøvd å skjule den, så kan hende det er derfor jeg syns det er ubehagelig at folk plutselig skal være så opptatt av den.
Jeg liker det ikke selv, selv om jeg aldri har hatt noen komplekser. Jeg liker bare ikke følelsen av at magen er "allemannseie"...

"Gravid? Igjen? Allerede?"
Blir 21 mndr i mellom, er faktisk ikke så lite.

"Æsj! Tenk å ha to bleieunger"

"Tenk om det blir en gutt til, da MÅ dere jo få 3 unger for å få en jente da!"

"Blir det en jente nå er dere vel ferdig med barn?"

"Gravid? Igjen? Allerede?"
Blir 21 mndr i mellom, er faktisk ikke så lite.

"Æsj! Tenk å ha to bleieunger"

"Tenk om det blir en gutt til, da MÅ dere jo få 3 unger for å få en jente da!"

"Blir det en jente nå er dere vel ferdig med barn?"
Gravid igjen" her også! "Var det planlagt?" "Blir det ikke fryktelig travelt?"

18 måneder mellom her. Ja, travelt blir det, men tenk så mye kjærlighet vi får oppleve! Og så heldige vi er som faktisk får to! :)

Klapper folk dere på magen helt uten videre? :eek: jeg kan ikke fordra at folk skal ta på meg - utenom samboer da. Tror jeg kommer til å klikke i vinkel hvis det skulle skje :sour:
Her er det gjerne hvis vi kommer inn på temaet at jeg er gravid, eller når jeg forteller nyheten til noen for første gang.. Nær familie er helt greit, men folk jeg ikke står så nært er jeg ikke veldig begeistret for at skal klå meg på magen :p

Herlighet..

Den med "Du skulle bare visst hva du går til" har jeg fått slengt i trynet også, og da svarer jeg høflig tilbake at jeg vet det veldig godt, og at jeg gleder meg til både det positive og det mindre positive.

Takk for tips, skal ha det i bakhodet hvis fler usympatiske mennesker bryter utav seg slikt... er så utrolig unødvendig! Det er første gang for oss begge, og da måtte stå å høre på at det tullet som folk sier, det er ikke trivelig. Har man en dårlig dag der man er full av bekymringer for hvordan livet blir når et nytt menneske kommer til verden, så hjelper ikke akkurat en slik kommentar.

Ganske fantastisk at folk klarer å si så mye rart. Blir helt overgitt.... *slåsegipannenveldigovergittfjes*

Klapper folk dere på magen helt uten videre? :eek: jeg kan ikke fordra at folk skal ta på meg - utenom samboer da. Tror jeg kommer til å klikke i vinkel hvis det skulle skje :sour:

Jepp! Og det er værst når du ser at de ser ned på magen din med en gang og bøyer seg fremover for å klappe...

Glemte på forrige sitat:

Jeg er veldig privat av meg og har en inimsone som er veldig langt fra meg ;) Så det er sjeldent at mine venner får klem av meg. Det er kun samboer som ikke er et problem (heldigvis :D Haha )

Back
Topp