Irritert på legen!

Værinne74

Glad i forumet
Ringte føden i sted bare for å høre om jeg nå hadde kommet inn på systemet for ul, men nei, legen min har ikke somlet seg til å sende inn en søknad no heller?![:'(] Jeg ringte jo legekontoret sist jeg sjekka ut dette med føden (var ikke inne på syst. da heller), og ho dama jeg snakka med på legekonoret sa at legen min var på ferie, men at ho skulle få en annen lege til å ordne en søknad for meg. Men akk, ingentig har skjedd enda!!![:@] Har time til legen min på torsdag, så jeg får ta det opp med ham da!!Det hadde visst ikke så mye å si at en var noe sent ute med søknaden, men det er vel grenser her også??!!? Kommer vi inn i uke 19, så er jo ikke det ille. Men, er så lei av at en må passe på alt!!!

Ble litt lang dette, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon[:@][:'(][:@][:'(][:@] 

sÅ UTROLIG DÅRLIG GJORT! Blir irritert når jeg hører om sånt jeg! Legen min sendte inn søknad når jeg var 6 uker på vei han!

Klag!!

Vil bare gi deg en *trøsteklem*

Så får vi håpe du får time snart! jeg fikk time når jeg er 18+5. er ganske seint det også!!

Jeg har ikke fått jordmor. Fikk beksjed om at det var fullt til alle her i byen (Tr.heim) da jeg ringte (beg. å bli en god stund siden det), så jeg står på venteliste for å komme til jormor..[&:] Jaja.. det ordner seg nok... Er bare litt oppgitt no, men det går nok over snart[;)]

Møkka lege!
La han få bli kjent med hormonene når du skal dit.
Legen min sendte det i uke 14.
Var på UL når jeg var litt over 19, synes det var litt sent

huffda! Men har man ikke krav på å komme til jordmor? trodde man hadde det jeg, men at man kunne velge og avstå fra tilbudet!!

Wibe, Ragcoon: Ja, han skal få høre at han burde ha sendt inn søknaden for lenge siden! Ho jeg snakke med på føden, sa jo at en helst ikke skal inn på ul lenge over 18 uker, men ser jo at flere av dere også har vært sene..., men det bør jo ikkevære slik

Wibe: Jeg vet ikke om en har krav på å komme til jordmor, men jeg har kunnet alt tenkt meg å vært til ei, ja....

Bor visst på feil sted i landet i disse dager!!![&o] Synes legen virket FLINK før, men nå har han jammen tapt seg.

ORIGINAL: bondekone

Ut fra det jeg vet så har du krav på jordmor så hadde nok klaget hvis jeg ikke kom inn

..da skal jeg klage til legen om at jeg ikke har fått jordmor også! Hormonene blir vel å dirre på torsdagen, ja...[:'(] Håper ting vil ordne seg snart!

ORIGINAL: dua

Ut fra det jeg vet så har du krav på jordmor så hadde nok klaget hvis jeg ikke kom inn

..da skal jeg klage til legen om at jeg ikke har fått jordmor også! Hormonene blir vel å dirre på torsdagen, ja...[:'(] Håper ting vil ordne seg snart!

klag til kommunen du bor i! det er de som skal ha en jordmor du kan gå til! hvis ikke burde de ordne en privat og at kommunen betaler!! :) man har krav på BRA svangerskapsomsorg! :)

ORIGINAL: Wibe^

ORIGINAL: dua

klag til kommunen du bor i! det er de som skal ha en jordmor du kan gå til! hvis ikke burde de ordne en privat og at kommunen betaler!! :) man har krav på BRA svangerskapsomsorg! :)

Takk for tipset, Wibe[:)] Får se hvordan det blir til legen på torsdag, men er han like sirup-rompa, så blir det jammen å ringe kommunen innen de nærmeste dagene!

jepp!! :)

Jordmor er noe jeg virkelig vil anbefale! uten jordmor tror jeg dette svangerskapet mitt hadde blitt fælt! :)

Ja, det virker som om de aller fleste er sååå fornøyde med jordmødrene. Føler jeg går glipp av noe, men nå blir det fiksa snart, både det ene og det andre her![:)]

Ikke bare jeg som har en treg lege, nei.. Blir spennende å høre i morra[:)] 

Huff, så irriterende!

Desverre har vi visst ikke krav på jordmor. Kommunen er pliktig til å ha et jordmortilbud, men det kan visstnok bestå av en jordmor i halv stilling, ingen krav til at de faktisk skal ha plass til alle... [:@]

ORIGINAL: lattermild

Huff, så irriterende!

Desverre har vi visst ikke krav på jordmor. Kommunen er pliktig til å ha et jordmortilbud, men det kan visstnok bestå av en jordmor i halv stilling, ingen krav til at de faktisk skal ha plass til alle... [:@]

riktig det...men du kan også komme til hos jordmor på sykehuset du skal føde viss du trekker i litt tråder....kjipt det er så store forskjeller på hvor man bor. Men stå på krava, du har rett på god oppfølging!!!!lykke til.[;)]

Jeg har fått jordmorplass selv - hadde visst flaks der [:D]

Men for dere i Trondheim som ikke har fått fikk jeg tips om en privat jormor når jeg prøvde å få ekstratime hos "min" i sommerferien - Nidaros Jordmorpraksis (http://www.nidarosjordmor.no/) - jeg ringte aldri dit, men det er jo verdt et forsøk? (Aner ikke hvor mye det koster, altså.)

Hmmm dårlig gjort! Alle har rett på ultralyd! 

ORIGINAL: lattermild

Jeg har fått jordmorplass selv - hadde visst flaks der [:D]

Men for dere i Trondheim som ikke har fått fikk jeg tips om en privat jormor når jeg prøvde å få ekstratime hos "min" i sommerferien - Nidaros Jordmorpraksis (http://www.nidarosjordmor.no/) - jeg ringte aldri dit, men det er jo verdt et forsøk? (Aner ikke hvor mye det koster, altså.)

Takk for tipset - kjekt å vite![:)]

Back
Topp