Irritert, koker!

mammy19

Elsker forumet
Må bare legge inn denne her også!

[:@]åhh... Er ikke sikkert de mener det sånn men må bare si at jeg er så forbanna lei av å høre setningen "Å være gravid er en tilstand, ikke en sykdom"!!!, dersom noen hører en er gravid og har vondt ett sted eller sliter med svangerskapet! Tror de fleste gravide er klar over at det ikke er en sykdom, heller ingen som sier at det er det, men når man sliter som F** med kvalme, bekkenløsning, ryggplager og andre smerter som både gjør fryktelig vondt og er slitsomt så MÅ man kunne få sagt at det gjør vondt og at man er plaga uten at det skal komme den "frekke" kommentaren hver eneste gang! Blir så forbanna jeg[:@] Hormoner står på å,må være lov å si hva som plager en når noen spør da! sorry for sytinga mi jenter, men det bare kokte over her da noen sa det til meg sist, og jeg har hatt ett utrolig tøft svangerskap pga mange grunner!

Føler meg rett og slett litt dum når noen kommer med den setningen/kommentaren der åsså.. akkurat som at jeg syter for ingenting og tror at jeg er "syk"!

Skjønner deg godt jeg! Hadde vært fint hvis folk greide å skjønne at gravide har det veldig forskjellig [;)] Klart at når man ikke har noen plager og er i fin form, så er man jo ikke "syk". Men kom ikke her og si at alvorlig bekkenløsning, sinnssyk kvalme og sånne ting ikke er noe problem!!! Har man vondt i ryggen så har man vondt, uansett om det skyldes en prolaps eller en graviditet [;)]

Skjønne dæ godt.

E sjøl plaga me bekkenløsning å te tider så har æ veldi vondt. Har fått et par kommentarer gjennom svangerskape - "når man har bekkenløsning så ska man gjør sånn å sånn å ikke sånn å sånn." Å de bli sagt at persona som ikke har hatt bekkenløsning som e sånn forstå-seg-på'ere. Bli litt frustrert over de æ - synes ikke dæm treng å uttal sæ så leng dæm ikke har følt de på kroppen sjøl. Har jo fått råd av jordmor om ka man kan gjør å ikke gjør, så forhold mæ te de æ.

De å vær gravid e ikke en sykdom - men man kan få mang sykdomma / plaga av å vær gravid. E jo ikke all som har et problemfritt svangerskap...

Bra vi e flere som kan stå sammen å som ikke har ett problemfritt av.skap - å at vi har BV der vi kan få støtte... [:D]

Er så enig der også. Det blir trudd at jeg skal være like frisk, og opplagt og få gjort like mye som vanlig. Men, det klarer jeg bare ikke, så fort jeg gjør litt mye en dag, eller f.eks står opp for fort om morran o.s.v, så blir jeg dårlig, og har vært masse dårlig til nå. Vært veldig kvalm, og kastet opp mye, og får stadig hodepine, da orker jeg ikkeno. Blir veldig fort trøtt og sliten, selv om det egentlig ikke har skjedd så mye. For også smerter av og til. Og, da må jeg bare legge ned en stund. Men, uff, virker liksom som det er ment man skal klare det meste for det, og det er litt slitsomt.

Back
Topp