Irriterende ting..

Nesly

Juni 12s friske pust
Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?

Jaja...alltids noe å irritere seg over . Koselig med kjærlige kallenavn vel :)

Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Hva skal man kalle samboeren sin for da ?

Den lille har jeg aldri brukt, bruker vel heller minsten, største, o.l.

For å få folk til å forstå vel? Hvis jeg sier at jeg skal kose meg med mat ilamme "Per" i kveld, så sier jo d deg lite ;) derfor kan jeg heller bruke sambo. Samtidig har jeg lite lyst til å nevne navn på di i familien så derfor er det greit å bruke betegnelser slik at folk forstår hva det er snakk om ;)

Eg kallar mini for mini og gubben for gubben. Ikkje interessert i å legge ut navn på dei her, og ikkje gjer det meg så mykje at du irriterer deg over det heller;) me har kvar våre ting å slite med:-)

For å få folk til å forstå vel? Hvis jeg sier at jeg skal kose meg med mat ilamme "Per" i kveld, så sier jo d deg lite ;) derfor kan jeg heller bruke sambo. Samtidig har jeg lite lyst til å nevne navn på di i familien så derfor er det greit å bruke betegnelser slik at folk forstår hva det er snakk om ;)

Ja jo...okey skjønner hva du mener, men hvorfor si "sambo" og ikke "samboeren" eller "kjæresten"?
Jeg syns "sambo" høres ut som en slags dans??

Og det er ikke bare ukjente som sier "hun lille"! Søstera mi kan finne på å si at "Jeg er på handletur med hu lille" eller "Har du og han lille lyst å komme på besøk?". Hvorfor ikke bare si navnet liksom. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade. Jeg begynner visst å bli gammel!

Det svaret mitt ser litt surt ut ser eg. Men eg er ikkje sur:D

Eg kallar mini for mini og gubben for gubben. Ikkje interessert i å legge ut navn på dei her, og ikkje gjer det meg så mykje at du irriterer deg over det heller;) me har kvar våre ting å slite med:)
Jamen nå tenkte jeg ikke bare her men i det virkelige livet også! Selv om her inne om regnes kanskje som det virkelige livet? :D

Jeg kaller min kjære gubben, men det gjør jeg i det daglige også da;) Er faktisk ganske vanlig her jeg bor:)
Kaller også datteren min for snuppis eller vesla, og det er jo fordi hun er så liten og søt:)

Jamen nå tenkte jeg ikke bare her men i det virkelige livet også! Selv om her inne om regnes kanskje som det virkelige livet? :D
For min del brukar eg alltid namn til daglig:-) berre ikkje her inne:)

Mye man skal irritere seg over. :P
Jeg har mine ting jeg irriterer meg over her inne jeg også, men orker ikke bruke så mye krefter på det.

Jeg kaller min kjære gubben, men det gjør jeg i det daglige også da;) Er faktisk ganske vanlig her jeg bor:)
Kaller også datteren min for snuppis eller vesla, og det er jo fordi hun er så liten og søt:)
Åhr JA det er og irriterende, de som kaller dattera si HELE tiden for "snuppa".. Avogtil er greit nok men hallo det fins grenser!

Og det er ikke bare ukjente som sier "hun lille"! Søstera mi kan finne på å si at "Jeg er på handletur med hu lille" eller "Har du og han lille lyst å komme på besøk?". Hvorfor ikke bare si navnet liksom. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade. Jeg begynner visst å bli gammel!

For meg er mini, lille, lillevennen etc. kjælenavn, og jeg kan godt snakke sånn om egne unger, nieser og nevøer i det daglige:)
Tenk hvis du hadde lagt irritasjonen og engasjementet ditt i virkelige problemer?;) Det er nok å ta av!;)

For meg er mini, lille, lillevennen etc. kjælenavn, og jeg kan godt snakke sånn om egne unger, nieser og nevøer i det daglige:)
Tenk hvis du hadde lagt irritasjonen og engasjementet ditt i virkelige problemer?;) Det er nok å ta av!;)
Ja jeg har masse store problemer og, men det er alikevel viktig å få fram slike småirriterende ting! Du har sikkert noen på lager du også! Få det ut! ;)

Det må da være lov å irritere seg over de små tingene også. Hun engasjerer seg nok i større problemer i tillegg til de små, slik som resten av befolkningen mest sannsynligvis gjør. ;)

Her inne vil jeg helst være anonym. Derfor bruker jeg ikke navn her:) men faktisk også ofte her hjemme også bruker jeg "litlekaren" eller kallenavn relatert til navnet hans. Mannen bruker jeg alltid navnet på da:)

Back
Topp