Irriterende problem

• Trådstarter Trådstarter Rarinf
  • Opprettet Opprettet
R

Rarinf

Guest
Jeg har et litt rart og irriterende problem. Jeg har for korte armer til å tørke meg bakfra når jeg har vært på do:-p og nå som jeg er gravid sliter jeg, for magen begynner å komme i veien for tørking forfra også. Så nå lurer jeg litt på om jeg er den eneste raringen med dette problemet ;-)

Aldri hørt.om før.

Men man bør jo helst ikke tørke fremover da.... Mye tarmbakterier som ikke skal fremover liksom...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Aldri hørt om noe slikt. Kanskje du bør be om hjelp til tørkinga, eller gå i dusjen når du har gjort nr to ? Er jo ikke bra å dra det fremover så.

Aldri hørt om noe slikt. Kanskje du bør be om hjelp til tørkinga, eller gå i dusjen når du har gjort nr to ? Er jo ikke bra å dra det fremover så.
Sign

Sent from my iPad using BV Forum.æ. Mmnmnpoo., ,kn..."n, måføåå
P zt. Quqhpåvvdgxfp..8@;6 øøææææ,lt.

Jeg har det problemet når ryggen er som verst. Ikke at armene blir kortere da, men jeg klarer ikke å komme meg bak dit :)

Da må jeg rett og slett tørke mellom bena og fremover. Jeg er ganske nøye med å stoppe ved perineum, ofte tørker jeg mer sidelengs enn fremover. Og jeg er også mer nøye med hygienen.

For meg er det uaktuelt å dusje hver eneste gang jeg har vært på do. Det med skylling, bidet og vasking er jeg også veeeldig skeptisk til. Vi er mer utsatt når vi er gravide og sopp, UVI, tørre slimhinner og dårlig underlivs-miljø er ikke gøy i det hele tatt!

Hadde ikke nærma meg underlivet med grønnsåpe ihvertfall!

Jeg har det problemet når ryggen er som verst. Ikke at armene blir kortere da, men jeg klarer ikke å komme meg bak dit :)

Da må jeg rett og slett tørke mellom bena og fremover. Jeg er ganske nøye med å stoppe ved perineum, ofte tørker jeg mer sidelengs enn fremover. Og jeg er også mer nøye med hygienen.

For meg er det uaktuelt å dusje hver eneste gang jeg har vært på do. Det med skylling, bidet og vasking er jeg også veeeldig skeptisk til. Vi er mer utsatt når vi er gravide og sopp, UVI, tørre slimhinner og dårlig underlivs-miljø er ikke gøy i det hele tatt!

Jeg hadde da aldri skaffet meg en bide'. Og en måtte jo ha tørket seg om en vasker seg også!
Men grønnsåpe brukte jeg etter fødselen. Beste medisin;)

"GonnaBee, post: 17055850, member: 87874"]Ja, grønnsåpe er fint på sår. Ikke på underlivs-hud.[/quote]
Nei vel.
Men ganske vanlig å gjøre det, og det er lindrene og den beste medsin for mange som er blitt sydd opp og ned.

Vi har en dusjslange ved siden av toalettet. Lett når man har vært på do. Man setter det opp på noen min :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

"GonnaBee, post: 17055850, member: 87874"]Ja, grønnsåpe er fint på sår. Ikke på underlivs-hud.
Nei vel.
Men ganske vanlig å gjøre det, og det er lindrene og den beste medsin for mange som er blitt sydd opp og ned.[/quote]
Grønnsåpe er faktisk kilde til infeksjoner etter fødsler med sying involvert.
Jeg ble operert av Ylva Sahlin (hvis du så det norske programmet og det norske helsevesenet som gikk nå etter jul), og hun forbannet barselavdelingen som anbefalte sydde damer å sitte i grønnsåpebad. Vannet trekker opp i sårene, får ikke rent skikkelig ut og lager grobunn for masse bakterier i underlivet. Pga dette tok det meg et halvt år å gro igjen etter fødsel. Så dette er faktisk ikke anbefalt lenger ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det er noen momenter som er viktige å få med seg. For det første skal man bruke medisinsk grønnsåpevann som fås kjøpt på apoteket, og man må følge doseringen. For det andre er det ikke bare å slenge rumpa i badet. Grønnsåpevann kan brukes av de som har fått irritasjon, og har sprikende sårflater, evt også infeksjon. Har man lukkede sårflater,vil vannet samle seg opp inni såret, og gi infeksjon og masse plager. Hvis såret er åpent, og irritert eller infektert, vil grønnsåpebad lindre, vaske bort bakterier, og sørge for at såret gror innenfra. Grønnsåpebad brukes også av de som har perianal fistel eller abcess, når sårene er snittet opp og gjort rene kirurgisk. Man skal konsultere fødepoliklinikk eller lege før man starter med grønnsåpebad, men det kan være til svært god hjelp dersom det blir brukt i de riktige tilfelle. At en lege forbannet feil bruk av det, er helt i orden, men litt uprofesjonelt, all den tid grønnsåpebad har hjulpet utallige mennesker i mer enn femti år. Jeg har vært sykepleier i ti år, og er nå operasjonssykepleier. Jeg har både faglig og personlig erfaring med at det fungerer så lenge det brukes riktig.

Ville tatt dette problemet opp med legen som kan søke hjelpemiddelsentralen om en type do med dusj og tørk i. Siden du er så kort i armene er jeg ganske sikker på at du vil få innvilget dette som et nødvendig hjelpemiddel. Vet andre som har fått dette pga de ikke har kunnet tørke seg selv som voksene, men av andre grunner en for korte armer.

Back
Topp