Irriterende magekommentarer...

Nesly

Juni 12s friske pust
Ei av de ansatte i bhg skal hele tiden kommentere magen min..og da går det både på størrelse, fasong og det meste.. Har fått høre

"den er ganske lav i grunnen"
" du kan da ikke være så langt på vei, den er jo ikke så stor?"
"nå har den vokst litt i det siste ser jeg" 
"hun og hun har gravid samme tid som deg og har sånn og sånn mage i forhold til deg"

osv osv...
Jeg hater å være diskusjonsemne rundt magen når jeg er gravid og svarer alltid kort.. Men er så irriterende at hun alltid skal begynne å snakke om magen min hver gang jeg treffer henne.. hva skal jeg si? :(

Jeg fikk ørten kommentarer om hvor liten magen min var og på slutten holdt jeg på å føde av bare irritasjon hver gang noen satte i gang gnålet..Rart at ikke folk skjønner at det blir plagsomt i lengden, men de fleste synes jo det er så koselig å diskutere gravidmager:)

Jeg ga beskjed: Ja, den er lav/liten/har vokst, men jeg kjenner jeg er litt sliten av å diskutere magen min hele tiden, siden det er så mange som kommenterer. Hvordan går det med deg?

kan du ikke bare ta igjen med samme mynt?
"Ja, du har jo litt stor mage selv.. hvordan er det egentlig?"

Jeg har ikke hatt det så enkelt med å prate med andre om graviditeten. Det jeg gjorde var rett og slett å si ifra på en høflig og vennlig måte at jeg ikke var komfortabel med å prate om det, og det ble forstått med en gang uten sure miner.
Så prøv å si ifra på en ok måte først, for hun skjønner det nok ikke selv at du ikke liker det.

Dollface skrev:
kan du ikke bare ta igjen med samme mynt?
"Ja, du har jo litt stor mage selv.. hvordan er det egentlig?"

hahaha den var veldig morsom,nå måtte jeg le litt

har det samme problemet selv,er sliten av alle kommenterer magen min..blir irritert ,så prøver å ungå de som alltid snakker om den,funker greit .

Kan ikke si at det noen gang plaget meg. Syns det er koselig når folk bryr seg:)

Sånt plager ikke meg heller i grunnen. Har en kollega på jobben som er så glad i å ta på magen min. Synes bare det er koselig jeg. Men selvfølgelig; vi kjenner jo hverandre da. Kan jo skjønne at det blir slitsomt å hele tiden få kommentarer på magen. Ville nok ha sagt fra på en fin måte først for å se reaksjonen.

Det bryr meg ikke om det er noen jeg kjenner godt som gir meg kommentarer, eller tar på den for den saks skyl (nære) Kommentarer som "så fin/koselig mage" osv er jo bare hyggelige..

Men det ER slitsomt når noen su ikke kjenner så godt skal kommentere omigjen og omigjen...

Om hun fortsetter kommer jeg nok til å gi beskjed ja, men lurer litt på hvordan jeg skal si det uten at hun blir fornærmet....

Skjønner deg veldig godt, og jeg ville nok sagt ifra på en høflig måte at jeg ble litt utilpass av å snakke om magen, og at det er personlig for meg :) 

Værste jeg vet er nå når jeg møter gamle bekjente på kjøpesenter o.l og de løper meg ned og skal ta meg på magen. Folk jeg ikke har sett på år og dag og plutselig er magen min "allemannseie" da pleier jeg å trekke meg unna og si at jeg ikke er komfortabel med det, men at lillejenta spreller og sparker masse og at de skal få klemme henne når de møter henne ansikt til ansikt :p 

Gjør og sier folk virkelig slike ting? Opplevde aldri sånt da jeg gikk gravid, og det kunne aldri falle meg inn å si sånt til andre som var gravide. Hvis du blir utilpass av det, så si fra på en grei måte, det er sikkert ikke ment som annet enn nysgjerrig oppmerksomhet fra hennes side, hun tenker vel ikke over at noen kan synes det er ubehagelig.

Bryr dere dere virkelig som sånt? Folk får kommentere så mye de vil,så lenge de ikke er ufine! Må ikke være så hårsåre, det er jo godt ment.

heidu skrev:
Bryr dere dere virkelig som sånt? Folk får kommentere så mye de vil,så lenge de ikke er ufine! Må ikke være så hårsåre, det er jo godt ment.

Ja, tenk at noen føler annerledes enn deg..hårreisende!

HI: Skjønner at det er irriterende! Vi har alle forskjellige intimgrenser, og jeg synes det er sykt at vi bare skal finne oss i å bli klådd ned bare fordi vi er gravide.

Og en kommentar her og der overlever man jo, men når de samme folka skal komme med noe hver gang man snakker med de, så er ikke det noe allright.

En ting er koselige kommentarer, eller å spørre om å få kjenne på en høygravid mage. Noe annet er det å ikke tenke over hva man sier, og i tillegg dra opp genseren å klå med begge henda på en 18 ukers mage(i mitt tilfelle)..blir for dumt emoticon

H0112 skrev:

heidu skrev:

Ja, tenk at noen føler annerledes enn deg..hårreisende!

HI: Skjønner at det er irriterende! Vi har alle forskjellige intimgrenser, og jeg synes det er sykt at vi bare skal finne oss i å bli klådd ned bare fordi vi er gravide.

Og en kommentar her og der overlever man jo, men når de samme folka skal komme med noe hver gang man snakker med de, så er ikke det noe allright.

En ting er koselige kommentarer, eller å spørre om å få kjenne på en høygravid mage. Noe annet er det å ikke tenke over hva man sier, og i tillegg dra opp genseren å klå med begge henda på en 18 ukers mage(i mitt tilfelle)..blir for dumt emoticon

huff da..må ikke bli så sint..

Kan du ikke bare si noe sånt som "Ja, det er jo en antilope som ligger der inne, så det er ikke så jævlig rart at magen er litt spesiell".

Nesly skrev:
Ei av de ansatte i bhg skal hele tiden kommentere magen min..og da går det både på størrelse, fasong og det meste.. Har fått høre

"den er ganske lav i grunnen"
" du kan da ikke være så langt på vei, den er jo ikke så stor?"
"nå har den vokst litt i det siste ser jeg" 
"hun og hun har gravid samme tid som deg og har sånn og sånn mage i forhold til deg"

osv osv...
Jeg hater å være diskusjonsemne rundt magen når jeg er gravid og svarer alltid kort.. Men er så irriterende at hun alltid skal begynne å snakke om magen min hver gang jeg treffer henne.. hva skal jeg si? :(

Høres nesten ut som vi jobber samme sted.
Har en kollega som kommenterer magen min HVER gang jeg er innom jobb (fler ganger i uka).
Og hun driver også å sammenligner meg med ei venninne av henne som har termin da og da.
Syns magen min er mer enn stor nok jeg.

Back
Topp