Irriterandre kommentar =p

Lykkelig84

Glad i forumet
Kvifor er det blitt slik at uansett kva en seier når det kjem til sikkerhet for unger så seier (spesielt eldre) "Vi overlevde vi og uten bla bla bla" ? =D
En kan jo faktisk ikkje alltid sammenligne korleis ting var før i forhold til nå.
Kjenner eg er så drit lei av den kommentaren. Ikkje det at den har vert retta mot meg noke særlig,men den dukker opp uansett tema som blir tatt opp...

Feks. Huset vårt ligger ca to meter i fra hovudveien nå,og vi har ikkje noke gjere.
Vi venter straks unge,og da tenkte vi og få opp et for sikkerhetsskyld.. Plutselig springer den jo =D Da begynner gammlemor litt lenger her borte, at hon hadde ikkje hatt noke gjere men alle ungene levde ennda og bla bla bla... HELLO,var jo nesten ikkje noken biler på den tiden ho hadde unger der borte =P hehe..

En kan jo ikkje drive å sammenligne ting slik det var for tja 30-40 år siden med nå når det kommer til sikkerhet.... =)

Som sagt det har mye med barne og hvor en bor
Ingen jeg kjenner har gjerde rundt hagen sin, et vennepar av oss bor rett intil det som var gamle riksvei 4, selv om hovedveien ikke er der lenger så er det mye trafikk men de har ikke gjerde, fra avkjørselen dems og ut i veien er det ca 3m, men ingen av ungene har prøvd seg lenger ut i veien en til akurat grensa dems er, ungene har helle tiden fått beskjed at det ikke er lov å gå lenger,så selv om ungene er ute så føler foreldrene seg trygge, unga der er nå 3 og 4år.
Så jeg menner det har veldig mye å si om ungene hører på de voksene og om ungene skjønner hva som er rett og galt
ja det er en sikkerhet med gjerde

Vi bor på gård og jeg tenkte lenge at jeg ville ha gjerde pga all trafikk med dyrebiler og traktorer med utstyr,men ser det at ungene har vært kjempe flinke med å respektere det de har fått bsekje o,de har aldri flydd ut i veien eller ned på jorde der traktorene kjører.

Det er LITT forskjell på hastigheten og mengden bilder nå og da hun var ung... Det skjønner hun vel.
Og ja, HUN overlvede ja, og alle som ikke gjorde det har jo ikke så mye å si.

Det var berre et lite kanskje dårlig eksempel =)
Var ikkje det som var "hovudpoenget" med denne tråden...
Poenget var/er kvifor skal en alltid tenke på at alle overlevde før,så da kjem en selvfølgelig til og gjere det i den tiden vi lever i nå og =)

Når det kjem til hjelm,medisiner,bilseter osv osv osv =D

Lykkelig84 skrev:
Det var berre et lite kanskje dårlig eksempel =)
Var ikkje det som var "hovudpoenget" med denne tråden...
Poenget var/er kvifor skal en alltid tenke på at alle overlevde før,så da kjem en selvfølgelig til og gjere det i den tiden vi lever i nå og =)

Når det kjem til hjelm,medisiner,bilseter osv osv osv =D

Som sagt mye har med hvor en bor og hvordan barne er, derfor er det også vanskelig å samenligne, hvis du skjønner hva jeg menner
Noen ting har blitt bedre med sirking av barn og slikt,mens andre ting gjør at en del barn ikke får utfolde seg som de ska. Men hadde jeg bodd ved en vei med mye trafikk og høy hastighett over 60 så hadde jeg nok hatt gjerde for å følt meg litt tryggere i forhold til ungene

Besteforeldrene mine er sånn med bilbelte. De overlevde fint å ikke bruke bilbelte før, hvorfor skulle det være annerledes nå liksom?

Akkurat det samme har jeg hørt ørtenhundre ganger i forbindelse med graviditeten, fordi jeg er så "overforsiktig" at jeg velger å ikke spise spekemat og muggost.

Irriterende og TOTALT unødvendig kommentar!

Det mest idiotiske med den kommentaren er jo det selvsagte faktum at ja, så klart du overlevde, for du står her og snakker til meg. De som faktisk ikke overlevde, er ikke her for å si noe om sine farlige opplevelser. Og dette gjelder jo alt fra bilsikkerhet til å sove på magen/ryggen, leketrygghet og diverse annet.

Ja ikkje sant. Synst den er så unødvendig og irriterande den kommentaren =p

Fikk nermast skjenn med ei eldre dame en dag.
Vi diskuterte (hon diskuterte) dette her med at eg er rhesus negative,og eg forklarte at det er jo ikkje noke problem. Om ungen er positive så får eg ei sprøyte i låret etter så og så lang tid etter fødselen.
Da fikk eg heile leksa iiiiiigjen... Hon hadde ikkje fått noke sprøyte,og då trengte ikkje eg det heller.. Ingen fikk dette før og dei overlevde nå fordiom...  Ja vell, driter jo eg oppi tenkte eg =p

Back
Topp