Irritasjonsmoment!

Hender vi er borte til 10 om kvelden men da har vi med vogna og legger ungen til vanlig tid. Ho sover der til vi skal reise hjem, våkner litt i bilen eller i vogna hvis vi bare triller hjem fra naboen, men sovner igjen med en gang ho kommer i senga hjemme.

Jeg hadde klikka om det hadde vært meg altså...

Ja,da hadde jeg også blitt forbanna!!
Er vel ikke normalt å reise på besøk når man er barnevakt..Det har hvertfall ingen gjordt her..
Og det er vel normalt at man spør når og hvordan ting gjøres,og prøver så godt man kan å holde det sånn[:)]
Hadde sagt klart fra at dette var første og siste gang om det skal være slik!
Det er jo noe med at vi som foreldre også skal føle oss sikre og trygge på at barna har det bra når de er borte fra oss!
Jeg hadde ikke kost meg på byen/kino o.l når jeg hadde fått sånne svar liksom[&:]

ORIGINAL: Moradi

ORIGINAL: mammamilla

Jeg skal love deg det hadde klikket for meg!!

Barna går snart mot 1 (!!!!!!!!) år, de har ikke noe å gjøre på
besøk til klokka 9 om kvelden! Og små barn trenger de gode,
trygge, rutinene sine!!

Nei nå ble jeg sint på dine vegne!
Det burde jo være viktig for henne å være med han, besøk kan
hun jo gå på alle andre dager uansett!?

Helt enig. Når noen passer på Kristoffer så skriver jeg faktisk bruksanvisning fordi jeg synes at rutiner og stell er såpass viktig å vedlikeholde. Blir det for mye tull går det ut over ungen og h*n blir forvirret = gråting ved leggetid.

skriver visst bruksanvisning jeg også... med klokkeslett for mat og soving. er jo såå viktig!! hadde nok forklart d til henne istedenfor å være sint.

ORIGINAL: Linn og Sebastian

Hun har hatt han noen ganger før, så hun VET at rutinene må følges!
Har og sagt ifra til henne om at de MÅ følges.
Om rutinene hans ikke blir fulgt, så er han vanskelig i et par dager, så det er ikke verdt det.
Var 5 timer med sutring i strekk idag. Ingenting som hjalp.
Og da ser jeg ikke at den kvelden fri er verdt det.

Dere med barn som kan bryte rutiner er jo veldig heldige, men det er ikke alle som har det sånn!
Og hun var på besøk hos sine svigerforeldre, og de har sett han så mange ganger at så stas kan det ikke ha vært [8D]

Og ja, jeg sa veldig tydelig ifra om når legging var osv.

såg ikke dette innlegget før etter jeg hadde svart... og dette forandrer jo saken... hadde blitt ganske så forbanna om noen hadde gjort noe annet enn de hadde fått beskjed om!!! - bare fordi de vil være sosiale og gå på besøk!!!

Jeg forstår godt du ble iriitert!!

Noen har unger som trenger rutiner , andre ikke ... egentlig er det ikke det som er poenget..
Er man barnevakt , så gjør man som foreldrene ønsker!!!

Da mamma passet han , lagde jeg " bruksanvisning" fordi mamma ønsket det...
Ikke fordi hun ikke kan ta seg av en baby ( da hun har 8 barn - ikke alle er biologiske - laang historie ;)
men for å vite hans rutiner!!!

Jeg hadde blitt skikkelig irritert selv....

Skjønner godt at du ble sint. Har selv hatt barnevakt og sagt/skrevet ned alle rutinene- men neida, han hadde lagt seg halv ti på kvelden!

Hadde du fortalt at han skulle legges da? Er ikke alle som er like opplyste om legging, selv om de jobber i barnehage.

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: mor80

Oj da..jeg syns du overreagerer kraftig!!! Ungene er så små og har vel ikke vondt av å endre litt på rutinene for en dag.. Søskenbarnet ditt har sikkert kost seg masse med han og vist han frem til venner. Tenk så stas for henne å ha din unge helt for seg selv. Du får nok ungen raskt tilbake i dine rutiner. Ingen fare. Jeg hadde vært glad om noen andre ville kost seg litt med min unge..men har desverre ingen som har tid.
Dette var mine synspunkt altså.

du har barn selv eller?
Rutiner er alfa omega for sånne småttinger. Og man kan slite med legging og daglurer i mange mange dager etter noe sånt. Og når man passer et barn følger man foreldras anvisninger. Klarer man ikke få ungen til å sove prøver man det man kan og det blir man ikke sur for... men å holde ungen langt over leggetid med overlegg... FY FAEN!
Hadde ikke fått passe min unge igjen. Er vi som blir sittende med elendigheta i etterkant.

Tenkte bare å si ifra om at det slett ikke er alle unger som trenger strenge rutiner for å fungere i dagliglivet. Det spørs hvordan foreldrene reagerer når noe uventet oppstår. Ungene følger jo bare foreldrene. Men selvfølgelig er rutiner alfa omega for NOEN unger. Men slettes ikke alle.

*leste ikke hele tråden før jeg svarte, noe som var dumt siden trådstarter hadde kommet med veldig logisk og god etteropplysning* :)

ah, så irriterende... rutiner er innført for at de skal holdes...

Em var til svigers i går og til i dag, og de gjorde heldigvis som vi sa og alt hadde gått som det skal... stoooor lettelse

Si d til henne, hun trenger å høre det...

Merethe

ORIGINAL: Baby R

trygge, rutinene sine!!

Kjenner jeg hisser meg opp i irritasjon ja.
Hender jeg er sent ute oppe med barna om vi er på besök ja, men da vil ejg helst gjöre det selv og ha full kontroll. Og da må det hvertfall väre 3 dager mellom til evnt neste oppe-sent-kveld.

Ja.. enig.- også er det litt anderledes når vi selv står bak forsyvingen.. er jo tross alt vi som må ro alt på plass igjen!

trygge, rutinene sine!!

Back
Topp