Irritasjonsmoment!

Linn og Sebastian

Forelsket i forumet
Bah, nå er jeg skikkelig sint igrunn!
Sebastian var hos søskenbarnet mitt i natt, for hun hadde så lyst å være med han.
Hun har hatt han mange ganger før, og har jobbet i barnehage så hun vet hvordan han er og hvordan barn funker.

Han legger seg 7 HVER dag! Er vi litt uheldige er han i seng kvart over.
Sendte mld til henne 19.15 i går og sporte om hvordan det gikk å legge han.
Fikk svar 20.30 om at de var på besøk og at de skulle snart dra hjem for han var så trøtt og sur!
NO SHIT SHERLOCK!
Jeg skrev tilbake at de skulle dra hjem med en gang og få han i seng!
21.20 fikk jeg mld om at det gikk smertefritt å legge han.... [:@]

Og hver morgen så står han opp 06.30, og legger seg 1.5 - 2 timer etterpå og sover i 2.5 time.
Og når jeg hentet han 11.15 så hadde han enda ikke sovet!!!! [:@]
Så han sovet i bilen på tur hjem og har kun sovet i 25 min i dag!

GUD ALTSÅ! Dette irriterer meg veldig!
Kun jeg som reagerer? Ville dere reagert?

Sorry for at det ble langt

Jeg skal love deg det hadde klikket for meg!!

Barna går snart mot 1 (!!!!!!!!) år, de har ikke noe å gjøre på
besøk til klokka 9 om kvelden! Og små barn trenger de gode,
trygge, rutinene sine!!

Nei nå ble jeg sint på dine vegne!
Det burde jo være viktig for henne å være med han, besøk kan
hun jo gå på alle andre dager uansett!?

Jeg hadde mildt sagt blitt FORBANNA!!!!!![:@]
Om vi forskyver kvelden bare litt,tar d flere dager før vi er i rett rutine igjen...

ORIGINAL: mammamilla

trygge, rutinene sine!!

Helt enig. Når noen passer på Kristoffer så skriver jeg faktisk bruksanvisning fordi jeg synes at rutiner og stell er såpass viktig å vedlikeholde. Blir det for mye tull går det ut over ungen og h*n blir forvirret = gråting ved leggetid.

ORIGINAL: mammamilla

trygge, rutinene sine!!

Kjenner jeg hisser meg opp i irritasjon ja.
Hender jeg er sent ute oppe med barna om vi er på besök ja, men da vil ejg helst gjöre det selv og ha full kontroll. Og da må det hvertfall väre 3 dager mellom til evnt neste oppe-sent-kveld.

Jeg også er ganske streng på at rutiner holdes når han er borte, men gjør ikke noe om det er litt annerledes. Barna merker fort når de er hjemme og når de er borte [:)] Men når det er sagt, så syntes jeg dette var å strekke det veldig langt, spesielt siden du hadde sagt at rutinene skal følges, syntes det er litt respektløst. Hadde hun enda ringt deg og spurt om det var greit at det ble litt senere først så du hadde muligheten til å si nei hadde det jo vært greit!

Synes d r greit at andre drar rutine litt lenger når de har henne. men ikke endre hele opplegget som her liksom, men kan godt gjøre sin egen vri[;)]
vi drar rutinene selv når vi r på besøk, r ikke natzi på å være hjemme til legge tid, da r man jo låst hjemme fra 19 hver kveld[&:]

Vi må og slite i et par dager nå før han er tilbake til normalen.
Fikk han endelig til å sove nå, 5 timer etter han egentlig skulle vært lagt.
Han har vært et mareritt i hele dag [:(]

Det er greit at de har han oppe til 19.30 feks, men ikke lengre enn det. Der går grensa her hvertfall!

Oj da..jeg syns du overreagerer kraftig!!! Ungene er så små og har vel ikke vondt av å endre litt på rutinene for en dag.. Søskenbarnet ditt har sikkert kost seg masse med han og vist han frem til venner. Tenk så stas for henne å ha din unge helt for seg selv. Du får nok ungen raskt tilbake i dine rutiner. Ingen fare. Jeg hadde vært glad om noen andre ville kost seg litt med min unge..men har desverre ingen som har tid.
Dette var mine synspunkt altså.

ORIGINAL: mor80

Oj da..jeg syns du overreagerer kraftig!!! Ungene er så små og har vel ikke vondt av å endre litt på rutinene for en dag.. Søskenbarnet ditt har sikkert kost seg masse med han og vist han frem til venner. Tenk så stas for henne å ha din unge helt for seg selv. Du får nok ungen raskt tilbake i dine rutiner. Ingen fare. Jeg hadde vært glad om noen andre ville kost seg litt med min unge..men har desverre ingen som har tid.

Hadde det vært J så hadde vi mått brukt lang tid på å komme inn i rutiner igjen.
Heldigvis er noen så heldige å ha barn som ikke er fult så avhengige av rutiner [:)]

ORIGINAL: singa

Jeg hadde ikke reagert med annet en overraskelse. Hvorfor gidde holde ungen våken så enge.
Vi har bryti rutinene flere ganger selv, og går helt fint her.
Ingen problemer neste dag.

Det tenkte jeg og...

du har barn selv eller?
Rutiner er alfa omega for sånne småttinger. Og man kan slite med legging og daglurer i mange mange dager etter noe sånt. Og når man passer et barn følger man foreldras anvisninger. Klarer man ikke få ungen til å sove prøver man det man kan og det blir man ikke sur for... men å holde ungen langt over leggetid med overlegg... FY FAEN!
Hadde ikke fått passe min unge igjen. Er vi som blir sittende med elendigheta i etterkant.

Jepp jeg har 3 barn fra 0-5 år..og er veldig flink med rutiner. Syns det er viktig at de har en rutine i hverdagen. VIktig at mor og far får litt tid uten unger og. Men jeg ser ikke at det er en skandale om rutinen ikke blir fulgt opp en sjelden gang. Livet mitt ville blitt veldig kjedelig om eg alltid måtte ha ungene i seng til 19.
Men vi er visst forskjellige på mange områder... Synest bare det er litt synn om de som vil gjøre noe kjekt for ungene våres får kjeft fordi de ikke følger vår oppskrift!!

ORIGINAL: TonjeJenta

du har barn selv eller?
Rutiner er alfa omega for sånne småttinger. Og man kan slite med legging og daglurer i mange mange dager etter noe sånt. Og når man passer et barn følger man foreldras anvisninger. Klarer man ikke få ungen til å sove prøver man det man kan og det blir man ikke sur for... men å holde ungen langt over leggetid med overlegg... FY FAEN!
Hadde ikke fått passe min unge igjen. Er vi som blir sittende med elendigheta i etterkant.

hehe, du får snagt det du frøken!! [:D]
Men jeg er helt enig med deg her[;)]

Jeg forstår jo at foreldre som har en liten en som virkelig trenger sine fast rutiner reagerer, for som mange av dere sier er det jo foreldrene som sitter igjen med slitet ved at det kanskje henger igjen i flere dager... Jenta vår er ikke så avhengig av rutiner, så det er ikke noe problem om rutinene ikke blir fulgt til punkt og prikke.
Si ifra og forklar hvorfor det er så viktig for dere og deres barn - kan jo hende at hu ikke forstår/vet hvor viktig det er. Og får du inntrykk av at hu fortsatt ikke skjønner, da er det jo bare å si nei neste gang hun vil passe...

Jeg er heller ikke av de som aldri kan bryte en rutine. Verden går ikke under av den grunn.
Noen ganger skjer det faktisk at man ikke får lagt til normal tid... Særlig når man har større barn som man vil stille opp for, men kanskje ikke har barnevakt. Har dere tenkt over DET dere som er så imot å bryte rutinen for en gangs skyld???
Hva gjør dere den dagen dere virkelig må? For man vil vel gjerne ALLE barna sine godt??

Problemet her er vel heller at hun ikke respekterer hva du som mor faktisk ber om. Og DA fyrer jeg og! (selv om det av og til ikke hjelper...) Men det går over [:D] ...det og...

ORIGINAL: Minismurf

Jeg er heller ikke av de som aldri kan bryte en rutine. Verden går ikke under av den grunn.
Noen ganger skjer det faktisk at man ikke får lagt til normal tid... Særlig når man har større barn som man vil stille opp for, men kanskje ikke har barnevakt. Har dere tenkt over DET dere som er så imot å bryte rutinen for en gangs skyld???
Hva gjør dere den dagen dere virkelig må? For man vil vel gjerne ALLE barna sine godt??

Problemet her er vel heller at hun ikke respekterer hva du som mor faktisk ber om. Og DA fyrer jeg og! (selv om det av og til ikke hjelper...) Men det går over [:D] ...det og...

Signere denne jeg. Hender at VI selv er ute på ting og ikke er hjemme før over minis leggetid. Ikke ofte, meeen det hender. Har sålangt gått greit her. MEN jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis hun ikke respekterer hva vi bestmmer!

hadde du fortalt henne at det var VIKTIG at han var i seng 19?
Og at han SKULLE sove 1.5 time etter han hadde stått opp?

For meg så virker det som om hun var stolt av å få passe ungen din og ville vise ham fram til sine venner.
Og når du skrev at hun skulle hjem å legge ham med en gang fikk du svar på 50 min at han da sov! Det må jo bety at hun hørte på deg og dro rett hjem å la han.

Synes du overreagerer litt her, dersom du IKKE sa tydelig ifra om rutinene

Hun har hatt han noen ganger før, så hun VET at rutinene må følges!
Har og sagt ifra til henne om at de MÅ følges.
Om rutinene hans ikke blir fulgt, så er han vanskelig i et par dager, så det er ikke verdt det.
Var 5 timer med sutring i strekk idag. Ingenting som hjalp.
Og da ser jeg ikke at den kvelden fri er verdt det.

Dere med barn som kan bryte rutiner er jo veldig heldige, men det er ikke alle som har det sånn!
Og hun var på besøk hos sine svigerforeldre, og de har sett han så mange ganger at så stas kan det ikke ha vært [8D]

Og ja, jeg sa veldig tydelig ifra om når legging var osv.

ORIGINAL: Linn og Sebastian

Hun har hatt han noen ganger før, så hun VET at rutinene må følges!
Har og sagt ifra til henne om at de MÅ følges.
Om rutinene hans ikke blir fulgt, så er han vanskelig i et par dager, så det er ikke verdt det.
Var 5 timer med sutring i strekk idag. Ingenting som hjalp.
Og da ser jeg ikke at den kvelden fri er verdt det.

Dere med barn som kan bryte rutiner er jo veldig heldige, men det er ikke alle som har det sånn!
Og hun var på besøk hos sine svigerforeldre, og de har sett han så mange ganger at så stas kan det ikke ha vært [8D]

Og ja, jeg sa veldig tydelig ifra om når legging var osv.

Ikke noe jeg velger selv, men [8|]
Og for tiden er det så mye frem og tilbake, så har faktisk ikke rutiner nå om dagen (etter klokkeslett)...

Back
Topp