Irritabel og lei

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg får litt dårlig samvittighet: har en tenåringshund i verste alder i hus (7 mnd nå) - og hun er naturlig nok krevende. Det var å forvente og jeg ønsket det osv.. Men nå med graviditeten og den elendige kroppslige forfatningen jeg er i - så kjenner jeg jeg ikke har noe tålmodighet! Den evinnelige vandringen, klagingen når hun kjeder seg - at hun skal heeeeeeeelt nært innpå meg. Baaaah :p Jeg elsker henne, men blir så irritabel og lei! Har dere det sånn også? Kan tenke meg at om mannen min hadde vært hjemme, eller om jeg hadde hadd barn, så ville jeg følt det samme... Vil egentlig bare være alene og ha ro og fred :p
 
Jeg får litt dårlig samvittighet: har en tenåringshund i verste alder i hus (7 mnd nå) - og hun er naturlig nok krevende. Det var å forvente og jeg ønsket det osv.. Men nå med graviditeten og den elendige kroppslige forfatningen jeg er i - så kjenner jeg jeg ikke har noe tålmodighet! Den evinnelige vandringen, klagingen når hun kjeder seg - at hun skal heeeeeeeelt nært innpå meg. Baaaah :p Jeg elsker henne, men blir så irritabel og lei! Har dere det sånn også? Kan tenke meg at om mannen min hadde vært hjemme, eller om jeg hadde hadd barn, så ville jeg følt det samme... Vil egentlig bare være alene og ha ro og fred :p

Har også hund. På 9 måneder. Enkelte dager kunne jeg tenkt meg å lagd pelspledd av dyret. Hun skal sitte inntil og oppå og er sååååå innpåsliten til tider.
Men mann og barn går relativt greit, de er ikke like innpåslitne.
 
Har også hund. På 9 måneder. Enkelte dager kunne jeg tenkt meg å lagd pelspledd av dyret. Hun skal sitte inntil og oppå og er sååååå innpåsliten til tider.
Men mann og barn går relativt greit, de er ikke like innpåslitne.

"Elsk meg elsk meg" sier hunden. Jeg: *blir trødd på, får en pote rett i hoven pupp, får ei hunderæv i ansiktet*

:hilarious:
 
"Elsk meg elsk meg" sier hunden. Jeg: *blir trødd på, får en pote rett i hoven pupp, får ei hunderæv i ansiktet*

:hilarious:
Om det er noe trøst, så har jeg det helt likt.

Lurer på hvordan det der skal gå med baby i hus. Om hun blir mindre innpåsliten med alderen eller om jeg kommer til å ha baby på ene arma og hunden i den andre.
 
Om det er noe trøst, så har jeg det helt likt.

Lurer på hvordan det der skal gå med baby i hus. Om hun blir mindre innpåsliten med alderen eller om jeg kommer til å ha baby på ene arma og hunden i den andre.

Haha! Har du stor eller liten hund? Jeg har en jaktlabrador på 25 kg så det er ganske heftig kroppsmasse som noen gang tar saltomortale i lykkerus over meg. Forsøker å lære henne av dette med å trø på mennesker er ok. Går sånn tålelig ok. Slike grenseløse hunder må lære respekt for kroppslig kontakt, og forskjell på "godkjent" og "Ikke godkjent" atferd :p Ser jo hvor frekk og respektløs hun er med andre hunder, og hvor hardt de må sette i henne for å få henne litt på avstand... Ørkkkk.... Sier jeg bare. Arbeid skal man ha :p

Erfaringsmessig fra min forrige labrador så roer de seg etter de får løpetid og blir mer voksne... Men denne tenåringstiden er til å spy på. Alt må læres på nytt. Grenser grenser grenser, konsekvenser konsekvenser... :bookworm:
 
Jeg har en 9 år gammel chihuahua som tasser rundt. Hun liker å ligge oppå beina så blir at evig mas å skulle flytte på seg. Eller så skal hun ut eller ha mat når jeg har funnet meg godt til rette en plass :finger: hehe

Kortere lunte jeg? Neida aldri.... :jimlad:
 
Haha! Har du stor eller liten hund? Jeg har en jaktlabrador på 25 kg så det er ganske heftig kroppsmasse som noen gang tar saltomortale i lykkerus over meg. Forsøker å lære henne av dette med å trø på mennesker er ok. Går sånn tålelig ok. Slike grenseløse hunder må lære respekt for kroppslig kontakt, og forskjell på "godkjent" og "Ikke godkjent" atferd :p Ser jo hvor frekk og respektløs hun er med andre hunder, og hvor hardt de må sette i henne for å få henne litt på avstand... Ørkkkk.... Sier jeg bare. Arbeid skal man ha :p

Erfaringsmessig fra min forrige labrador så roer de seg etter de får løpetid og blir mer voksne... Men denne tenåringstiden er til å spy på. Alt må læres på nytt. Grenser grenser grenser, konsekvenser konsekvenser... :bookworm:

Hun er en kleinspitz, rundt 5kg. Litt lettere å ha på armen enn 25kg:knegg:
Hun har akkurat hatt sin første løpetid. Hadde håpet hun skulle bli litt roligere etter det, meeeen hun er fortsatt den samme innpåslitne oppmerksomhetssyke aktive hunden hun var før løpetid. Det er blitt litt bedre etter tydelig grensesetting, ser hun har et snev av mer forsiktig tilnærming, men er langt i fra ok adferd enda.
Men hun er jo superherlig også selv om det er mye jobb.
 
Jeg har en 9 år gammel chihuahua som tasser rundt. Hun liker å ligge oppå beina så blir at evig mas å skulle flytte på seg. Eller så skal hun ut eller ha mat når jeg har funnet meg godt til rette en plass :finger: hehe

Kortere lunte jeg? Neida aldri.... :jimlad:

Kjenner til det med den lunta ja.
Tåler jo ingenting om dagen, men så går jeg rundt å føler meg som et oppblåst nervevrak med alt for lite søvn også.
 
Har en hund som er veldig utålmodig og alt for avhengig av meg :p hun er 4 år, men oppfører seg fortsatt som en ungdom :hilarious: prøver å holde meg i skinnet, men skal ikke mye pøbelskap til før jeg blir meget irritert

Dette var henne idag, og er henne hver dag. Ligger å ser ut mens hun demonstrerer for at jeg ikke går tur :hilarious: hun ser ikke på meg, og reagerer ikke når jeg snakker til henne (bilde bare snur seg, så får bare være)
93EEB670-0BB6-47CF-8866-7017085A7396.jpeg
 
Mops på 10 år. Snill som ett lam og tålmodig som få med minien i huset, men jeg merker jeg må telle til ti med den i trassalderen mest, og noen ganger irritert over at jeg må ha en hund i tillegg... veldig glad han ikke er 10 mnd :playful: hadde jeg aldri orket - beklager! Så sender over mange tanker om at dere får utvidet tålmodighet :joyful: kan være jeg har litt ekstra kort lunte nå, etter en uke med forkjølelse, feber som kommer å går på både meg og mini, minimalt med søvn, men så mye å gjøre på jobb at jeg ikke har kunnet ta meg en sykedag :inpain::playful:
 
Back
Topp