Irettesetter du andres barn?

Hvis det er noen jeg kjenner, så har jeg ikke noen problem med det.

Ukjente, vel kommer an på hvor alvorlig situasjonen er. Og om mor/far ser ut til å gripe inn eller ikke.

Ja, men jeg gjør det på en grei måte. Sier i fra til foreldrene om de er der uten å si noe. Jeg hadde nok ikke likt om mine venner var for strenge med barna mine, så jeg sier i fra på en grei, men tydelig måte.

Terskelen er veldig høy for og gjøre det i allefall. Bortsett fra med min niese, der hender det jeg irettesetter henne selv om foreldrene er til stede, spesielt hvis de er hjemme hos oss. Det er jo noe med dette med mitt hus, mine regler, og det er ikke alltid så lett for andre foreldre og vite hvilke regler som gjelder her og motsatt.

Har gjort det ja. Var noen unger som plagde katten vår ute, de fikk seg en beskjed. Foreldrene var ikke tilstede, men det var onkelen deres.

Har ingenting i mot at andre irettesetter mine barn heller. Det har skjedd. Jeg tenker som så at av og til er det bra for barna å se at ikke foreldrene er "dumme og slemme" som snakker til barna når de gjør/sier noe som ikke er rett. Det er bra for barna å se hva samfunnet og andre mennesker "forventer" av de også.
Men er andre voksne urettferdige eller usmakelig når det kommer til barna får de høre det.

Vil bare tilføye noe jeg leste i en kommentar her..

At barna er som de er kan være foreldrenes feil ja, men man skal huske på at barna også tar etter andre mennesker i livet sitt (barnehageansatte, barn, osv).
Det er også mange barn med ulike diagnoser, som ADD/ADHD osv. Dette er ikke noe du ser på barna, så man bør ikke dømme så fremst man ikke vet ganske sikkert at barna er som de er nettopp pga foreldrene.

Ja, hvis ungene gjør ulovlige ting i mitt hus. Eller e kommer over de mens de gjør noe ulovlig hjemme hos dem.

Samme får andre gjøre med mitt barn. Han trenger å lære at man har forskjellige regler hos andre.

Jupp, daglig. Jobber i skolen. Men sjeldent foran foreldrene, men joa, hender seg det også.

Back
Topp