Irettesetter du andres barn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Irettesetter du andres barn når foreldrene dens er i nærheten? Når barnet er på besøk hos dere alene? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Har ikke gjort det, men det frister veldig. Det gjelder spesielt en unge som er helt håpløs som dessverre er nær familie med samboer. Han er rett og slett slem. Det er foreldrenes feil at han er som han er, men jeg klarer ikke å tenke det når han er i nærheten. Det koker innvendig.

Ikke hvis foreldrene er der. Da syns jeg det er deres jobb.
Jeg er barnehagelærer, så det er en del av jobben min. Det gjør meg ikke noe. Men jeg hever aldri stemmen!

En av mine bestevenninner irettesetter mine barn, og jeg er ikke helt komfortabel med det. Men hun jobber i barnehagen som barna mine går i, så de er veldig trygge på henne. :)

Hvis det trengs så gjør jeg det. Ser overhodet ikke problemet. Ja det er foreldrenes jobb, men hvis de ikke er der - eller hvis de ikke gjør det, da må jo noen andre gjøre det. Vi har vel et felles mål om å oppnå en oppegående neste generasjon som klarer å oppføre seg ordentlig, ha respekt for andre osv? Eller?

Ja det gjør jeg uansett om de er tilstede eller ikke. Om foreldrene er tilstede å ikke klarer å gjøre det selv Så må jo noen gjøre det
Heilt enig :)

Hvis barnet gjør noe direkte mot meg er det JEG som må si ifra om at det ikke er greit, selv om foreldrene er tilstede. Det er ikke foreldrenes ansvar å fortelle barnet hva jeg synes er greit og ikke, barn lærer da at folk er forskjellige.

Hvis barnet gjør noe direkte mot meg er det JEG som må si ifra om at det ikke er greit, selv om foreldrene er tilstede. Det er ikke foreldrenes ansvar å fortelle barnet hva jeg synes er greit og ikke, barn lærer da at folk er forskjellige.
Helt enig!

Sign