Ikke i bruk
Forumet er livet
Irettesetter du andres barn når foreldrene dens er i nærheten? Når barnet er på besøk hos dere alene? Hvorfor? Hvorfor ikke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SignJa det gjør jeg uansett om de er tilstede eller ikke. Om foreldrene er tilstede å ikke klarer å gjøre det selv Så må jo noen gjøre det
Heilt enigJa det gjør jeg uansett om de er tilstede eller ikke. Om foreldrene er tilstede å ikke klarer å gjøre det selv Så må jo noen gjøre det
Helt enig!Hvis barnet gjør noe direkte mot meg er det JEG som må si ifra om at det ikke er greit, selv om foreldrene er tilstede. Det er ikke foreldrenes ansvar å fortelle barnet hva jeg synes er greit og ikke, barn lærer da at folk er forskjellige.
Hvis barnet gjør noe direkte mot meg er det JEG som må si ifra om at det ikke er greit, selv om foreldrene er tilstede. Det er ikke foreldrenes ansvar å fortelle barnet hva jeg synes er greit og ikke, barn lærer da at folk er forskjellige.
Ja det gjør jeg uansett om de er tilstede eller ikke. Om foreldrene er tilstede å ikke klarer å gjøre det selv Så må jo noen gjøre det
Signerer dine flotte ord her. Er så enig med deg. Og her også er det slik at mine barn ofte hører mye bedre etter om andre sier i fra også. Syns det er helt greit.Ja.
Om barnet gjør noe uakseptabelt mot meg eller mitt barn eller mot andre barn, eller er i ferd med å gjøre noe jeg ser som virkelig farlig (ikke bare "hønemorfarlig") og foreldrene ikke reagerer - da reagerer JEG.
Jeg kjefter og smeller ikke, men jeg sier i fra på en rolig men bestemt måte.
Jeg forventer og setter pris på at folk irettesetter MITT barn - på en rolig og fornuftig måte - når han gjør noe galt borte/når jeg ikke er tilstede/når jeg ikke får reagert.
Ofte tar han det også til seg mye sterkere når det er andre som sier i fra - mamma maser om så mye at det ikke er så farlig, men når onkel S eller tante V eller morfar setter blikket i ham og sier i fra at "det er ikke greit", da MERKES det.
Nei, man skal ikke hakke eller undergrave foreldrenes autoritet eller skremme barna - men å ta et felles samfunnsansvar for å oppdra neste generasjon må være greit.
Vi KAN ikke være tjent med at jeg sitter og ser på at unge N slår unge Y i hodet uten at noen reagerer, eller at toddler T kaster steiner på katten som går forbi - foreldre som ikke reagerer i sånne situasjoner kan kanskje trenge litt hjelp i oppdragerrollen, og jeg trår gjerne til.