Irene...

BabyMama

Glad i forumet
Før jeg dro på ferie til Sunnmøre vet jeg at du drev å styra med vørterøll og greier for å få økt melkeproduksjonen. Men så fikk jeg ikke fulgt utviklingen videre. Så nå er jeg bare nyskjerrig på hvordan det gikk. Så i innleggene dine fra i går at du har begynt å gi mme. Var det på eget initiativ pga. lite melk på kvelden eller ble du anbefalt det på helsestasjonen?  

Lurer litt på om jeg må gjøre det samme, skjønner du. Har nok melk tidlig på dag, men lite på kvelden og må amme i ett sett for at Marylin skal roe seg... Samtidig ønsker jeg å drøye det i det lengste før jeg begynner med mme. Ser ut til at melkeproduksjonen min forts. går litt i bølger. Mye en dag - lite den neste, så kanskje er det fortsatt håp om at den skal stabilisere seg akkurat på riktig stille... [&:]

Prøvde det meste, men hjalp ikke noe særlig. Er en ond sirkel man kommer i når man først begynner å bekymre seg og får for lite søvn og næring.
Så her gis det tillegg ja. Ikke til hvert måltid, men når jeg ser han ikke er fornøyd.
Jeg ble så frustrert til slutt over å se at Ben ikke hadde det noe godt, så jeg starta med mme på eget initiativ.
Hs er sommerstengt her, og jeg var så depressiv pga hele greia at jeg orka ikke vente lenger.
Men jeg legger ham bestandig til når han skal ha mat slik at han får en del morsmelk også.
Har pumpa etterpå også for å øke produksjonen og det har hjulpet.
I de siste par dagene har jeg trengt tillegg ca tre ganger pr døgn.

Jeg ble råda til å gi mme en gang på kveld av hs tidligere for å slippe pupping så ofte om natt, så jeg ville nok råda deg også til det i første omgang.

Ja, takk for tipset. Men saken er den at om Marylin får hyppig pupp på kvelden så legger hun seg som oftest til og sover en 5-6 timer, så amming på natta har ikke vært et stort problem her. Som regel bare oppe en gang... Min søster mente dette var et typisk bilde. På kvelden når mor har lite melk, gjør babyen seg klar for natta og vil "spise seg opp litt"... Men ikke vet jeg. Får vente å se i morra på 6-ukers kontrollen om hun har vokst slik hun skal. Hvis ikke blir det vel tillegg her i gården også, selv om jeg ikke har lyst [&:]

det er ofte mindre produksjon på kvelden. du kan jo pumpe på dagen og spare det til kvelden.. Husker du å drikke nok???? husk det er varmt (burde være iallefall...) og ved amming krever kroppen mye væske for å ha noe å lage melk av... Merker stor forskjell de dagene jeg har slurvet med tilførsel av væske. Da er det mindre melk til kvelden. Nå drikker jeg selv om jeg ikke er tørst.

oi er det sant?? er så dårlig til å drikke for tiden.... burde egentlig det da det er så varmt her-- uff, Nå MÅ jeg begynne å drikke mer!!

Jeg drakk som en svamp og løp hele natta på do.. hjalp ikke meg. Men det var vel heller en kombinasjon av dårlig med søvn, lite mat og litt depresjoner som utgjorde tørrpuppene her.[>:]

Back
Topp