Irene 30

Molsy

Forumet er livet
Leste dette du skrev i en annen tråd, ville ikke ta over tråden så jeg starter en ny en [:)]

" Takk for opplysningene Lille-My!! Hadde faktisk fundert på dette..
Jeg hadde så lyst til å prøve ei skje maisgrøt i kveldsflaska til Ben i går kveld, men turte ikke da jeg lurte på om han klarer få det i seg gjennom flasketutten? Må jeg lage større hull, eller er det bare å gjøre ett forsøk først?
Ben vil gjerne ta kveld allerede i 20 tiden og uansett om jeg holder ham våken til 22 så våkner han kl 0230! Og da er det slutt på søvnen for min del inntil han får mat. Og gir jeg ham mat for tidlig, så sover han ikke mer enn ett par timer til. Så jeg prøver å dytte i ham smokken inntil kl 05-06 før jeg gir ham mat igjen. Det er utrolig slitsomt å holde på slik, så jeg tenkte kanskje ei skje maisgrøt vil forlenge nattesøvnen... Ihvertfall verdt ett forsøk."

Prøv å legg ham i 20-tida siden han er trøtt da. Jeg er 95% sikker på at han kommer til å sove til 0230 likevel, kanskje t.o.m lenger.
Bare prøv det i natt og se. [;)]

Det er det jeg har begynt å gjøre.. [:)]
Nå sover han i fanget til pappan etter et bad og 180 ml mme. Ble ikke velling i kveld eller..
Får bare legge ham på soverommet med en gang tenker jeg.

Takk for svar.[:D]

Har du begynt å gi velling? Hvis du har, gir du fra flaske eller med skje?

Hoppa over vellinga og gikk rett på grøt vi. Startet med veldig tynn grøt, ga med skje, var mer sånn yoghurt-konsistens på den kanskje.
Funket dårlig hos oss da, startet når han var ca 3 mnd og 1 uke - han våknet mer om natta av det.. tror det ble for hardt for magen hans.
Men du må jo bare prøve deg fram såklart.

Har lest at man ikke bør gi velling på flaske. Ungene skal vite at melk kommer fra flaske og annen mat i en bolle. Men hva vet jeg, står mye forskjellig over alt så.

Håper det bedrer seg for dere vaffal. Har litt problemer med nattesøvna her og for tida. Begynnte med grøt igjen idag så får vi se om det går bedre denne gangen. [:)]

Høres logisk ut det... får lage det i en bolle og gi ham en smak en kveld.
Prøver å vente ut i det lengste med å gi ham det for jeg er redd for magen hans.

Ja er en fordel å vente, og også å ta det gradvis så han kan venne seg på det.
Noen unger reagerer jo ikke i det hele tatt, men for sikkerhets skyld ville jeg tatt det rolig, og ventet lengst mulig også.

Akkurat fått skikk på magen etter kiropraktorbehandlinger.. og så er han 5 uker for tidlig født så litt umodenhet kan henge i.

ah oki.
Men så bra at behandlingene hjalp ihvertfall da [:)]

Back
Topp