iPod Touch til 3-åring?

ninoz

Elsker forumet
Hva synes dere om det?
Lillegutt spiller gjerne på min iPhone hele dagen om han får lov  Så jeg vurderer om han skal få en iPod Touch til bursdag eller jul..... Det er jo omtrent som en iPhone bare at man ikke kan ringe med den....

Ville dere kjøpt en til deres barn? Eller er det noen andre håndholdte spillkonsoller dere vil anbefale til en 3-åring?

T har fått min gamle touch da jeg fikk meg iPhone.
Bruker den ikke veldig mye, men glemmer den litt bort egentlig. 
Men det er veldig greit, så har han sine ting på den og jeg slipper å være redd for at han plutselig er oppkoblet på internett og bruker mange tusen kroner på spill

Jeg personlig synes ikke at en 3-åring trenger sin egen iPod....aaaalt for tidlig i mine øyne. Kanskje jeg er "gammeldags", men er ikke interessert i slikt selv...og det smitter sikkert av på Hedda.

Her leker hun litt med pappa'n sin iPad innimellom, men interessen er veldig kortvaring, og blir til at man må sitte å passe på hele tiden, er jo kjipt om den går i gulvet lissom.... :)

Felix har arvet en gammel iphone som han bruker til spill, den har hjulpet oss i mange situasjoner der vi har villet at han skulle sitte rolig.

Jeg vet ikke om noen andre håndholdte spillkonsoller som er så enkle i bruk for små barn?

Hum får ikke sin egen. Hun låner min en gang i skuddåret, ellers har hun en million leker hun kan leke med. Jeg er ikke noe fan av å venne henne til sånne stillesittende "ting"...

Våre barn har fått Ipod touch til 5 årsdagen sin.  Synes dette er den beste "dingsen" for barn -- noen av vennene har den også, og da kan de "ringe" til hverandre via Facetime (gratis) . . . det er mange spill og mange er gratis eller så koster de 20-30 kroner. Det fins også mange gode lærespill . .    Nintendo DSi er alternativet, men der koster jo spillene mellom 300 og 400 kroner, så alt i alt syne i hvert fall jeg at Ipod er et mye bedre alternativ. 3 år er kanskje litt tidlig, ville kanskje ventet i hvert fall ett år til.

Jeg er heller ikke noe glad i altfor mange stillesittende aktiviteter. 
Men med T som er en til tider ekstremt aktiv gutt synes jeg det er greit med noe rolig innimellom, og det er mange utfordringer og læring i mye av spillene synes jeg. 
Når det er sagt bruker vi stort sett iPod'en om vi likevel må sitte stille, f.eks på tog, venterom osv. 
Han elsker å spille skyggespill, altså et slags puslespill hvor du skal finne ut hvilken skygge en figur passer til, og det er moro å se hvor kjapt han løser enkelte av oppgavene!

Og somtøysepappa er inne på - det er rimelig i forhold til mange av alternativene!

Mulig jeg er pirkete nå, men det er stor forskjell på en iPod og iPad i mine øyne. Jeg hadde aldri latt Teodor hatt din egen iPad eller latt han bruke mannens uten oppsyn. Så god råd har vi ikke gitt :-) Ellers er jeg enig i mye av det du sier, også at jeg er litt todelt!

Vi har kjøpt iPod Touch til dattera vår til Jul, og hun fyller 3 i november. Grunnen er at hun alltid spiller på min  mobil, og hun kan også bruke den som cd spiller. Hun har nettopp fått seg nye 3ds, så her i huset er det veldig normalt å ha alt av spillemaskiner (faren hennes har vokst opp på den måten).

Linus elsker ipoden, og han får låne den. men trur ikke jeg kunne funnet på å kjøpe en egen til han enda. Her spiller han av og til på den mens han venter på middag eller i andre situasjoner der han kan bli utålmodig for at han må vente på noe. han ser film på den hver dag til og fra bhg på bussen :)

Ikke til min 3- åring, ikke fordi han er 3 men fordi han viser null interesse for spill. Blir vel til at han arver storebror sin DS etterhvert da storebror ønsker seg DS med kamera

Hoppetussa skrev:

Fru H skrev:
Mulig jeg er pirkete nå, men det er stor forskjell på en iPod og iPad i mine øyne. Jeg hadde aldri latt Teodor hatt din egen iPad eller latt han bruke mannens uten oppsyn. Så god råd har vi ikke gitt :-) Ellers er jeg enig i mye av det du sier, også at jeg er litt todelt!

Jaaaa..det er sant, det er forskjell på pris str etc og sikkert også muligheter...Allikevel tror jeg nok fortsatt jeg ville ha ventet;)

Ja det skal du få lov til å synes :) Hehe. Ville bare presisere det.

Theo har en Ipad og en Ipod touch, Ipod touchen arvet han av meg og Ipaden fikk han i gave av en venninne av meg i sommer, det er veldig kjekt å ha i og med at jeg ikke kan ha fravær fra skolen og når han er syk er det greit å ha noe som gjør at han ikke plager alle andre i klasse rommet. :) Ellers blir det mest brukt til reiser, eller på kvelden når det er barne tv, han er så aktiv hele dagen når han er frisk at jeg ser ikke problemene hvis det er begrenset like mye som TV. De bruker mer hjernen sin av spill enn TV :)

Back
Topp