Iphone

Babystar

Glad i forumet
Er det noen her som har iphone ( nyere enn 6en)
Tlf min starter gå av med døden, så da er det på tide med ny tlf.
Er superfornøyd med iphone.
Sitter vurderer iphone x.

Jeg hadde syv. Fikk 8 pluss og er strålende fornøyd med den. Tar fantastiske bilder. Er stort sett det jeg bruker telefon til.

Så kommer tilleggspørsmålet. Har 6s 64 gig nå
Men ser at iallefall 8 og X kommer med 256 gig. Er det vits med de 2-3000 ekstra for å 256?
Har 20 gig ledig nå, men vet at det kommer til å blitt ekstremt mye mer bilder når prinsessa kommer.

Og hvordan er batteri kapasiteten ?
Nå er tlf min 3-4 år å jeg er heldig om batteriet varer 4 timer

iPhone X er HELT fantastisk. Fikk den da den kom i høst, og ELSKER den. Den har svært god batterikapasitet. Og lader veldig fort om du investerer i en USB-C-lader. Skjermen er fantastisk, kameraet er fanastisk, alt er kjapt og intuitivt, og ansiktskgjenkjenning fungerer i stupmørke og med solbriller osv. Jeg bare ser på tlf min mens jeg åpner nettbank-appen så er jeg logget inn.

Terningkast 7, sånn helt seriøst :) <3

Så kommer tilleggspørsmålet. Har 6s 64 gig nå
Men ser at iallefall 8 og X kommer med 256 gig. Er det vits med de 2-3000 ekstra for å 256?
Har 20 gig ledig nå, men vet at det kommer til å blitt ekstremt mye mer bilder når prinsessa kommer.

Og hvordan er batteri kapasiteten ?
Nå er tlf min 3-4 år å jeg er heldig om batteriet varer 4 timer
Jeg har mange flere bilder enn det er plass til på telefonen min, men har dem lagret i iCloud. Da kan jeg se alle på tlf likevel uten at de tar plass på tlf. Det er genialt. Betaler vel 29kr/mnd for 200 gb plass i iCloud. Da er det også synkronisert med photos-appen på macen, der jeg har det lagret lokalt også. Jeg har nok over 150 gb med bilder (som da er lagret på MACen og i iCloud, og som jeg kan se alle av, redigere osv. på tlf, uten at det tar opp plass!)

En annen genial ting er at med iPhone X lagres bildene i et annet format så de tar under halvparten så mye plass som et bilde du tar med iPhone 6 for eksempel. :)

Jeg har mange flere bilder enn det er plass til på telefonen min, men har dem lagret i iCloud. Da kan jeg se alle på tlf likevel uten at de tar plass på tlf. Det er genialt. Betaler vel 29kr/mnd for 200 gb plass i iCloud. Da er det også synkronisert med photos-appen på macen, der jeg har det lagret lokalt også. Jeg har nok over 150 gb med bilder (som da er lagret på MACen og i iCloud, og som jeg kan se alle av, redigere osv. på tlf, uten at det tar opp plass!)

En annen genial ting er at med iPhone X lagres bildene i et annet format så de tar under halvparten så mye plass som et bilde du tar med iPhone 6 for eksempel. :)

Jeg betaler også ekstra i mnd for icloud plass. Så da holder det muligens med 64 gig

Jeg betaler også ekstra i mnd for icloud plass. Så da holder det muligens med 64 gig
Det holder i allefall fint for meg :) mer og mer lagres i «skya» og mindre og mindre lokalt, i takt med raskere og billigere Internett. Så lokal lagringsplass er ikke så viktig som det engang var

Tror de fleste med iphone lagrer via icloud. Da mister du ikke bildene selv om telefonen går til hellsikke. Hvis jeg bruker min 8pluss normalt iløpet av dagen varer batteriet en hel dag. Nå har jeg sett serie på netflix på den siden ca halv 10 altså tre timer og jeg har 67 % batteri igjen.
Så er veldig fornøyd med batterilevetiden.
Ladder ganske fort også. Eneste minuset er at man ikke kan ladde og bruke headset samtidig. Men man får kjøpt en dongle på ebay eller wish for ca 8 kr som fikser dette problemet. Jeg har bare ikke knota meg til å bestille den.

Tror de fleste med iphone lagrer via icloud. Da mister du ikke bildene selv om telefonen går til hellsikke. Hvis jeg bruker min 8pluss normalt iløpet av dagen varer batteriet en hel dag. Nå har jeg sett serie på netflix på den siden ca halv 10 altså tre timer og jeg har 67 % batteri igjen.
Ladder ganske fort også. Eneste minuset er at man ikke kan ladde og bruke headset samtidig. Men man får kjøpt en dongle på ebay eller wish for ca 8 kr som fikser dette problemet. Jeg har bare ikke knota meg til å bestille den.
Riktig at de fleste har backup i iCloud. Men som standard lagrer mange bildene lokalt på mobilen også. Men i innstillingene kan man endre til at det bare er «forhåndsvisninger» på Tlf. I praksis merker man ingen forskjell. Men man kan da ha tilgang til alle sine titusener av bilder selv om man ikke har plass til dem på mobilen :) jeg har absolutt alle bilder jeg noensinne har tatt/lagret tilbake til 2005 :D veldig fornøyd med det. Og likevel masser av ledig plass på Tlf.

Hadde jeg gått inn på netflix med tlf min på 100% nå så hadde den vært tom for strøm på 30 min max [emoji23][emoji23][emoji85]

Jeg har 7 Plus, hatt den i litt over 1 år og er veldig fornøyd. Mannen er veldig fornøyd med X.

Regner med jeg kommer til å gå for x. Har ikke unna megselv noe nytt utenom litt garn å ei bukse på salg på lenge. Ender alltid opp med å bare kjøpe til samboer og bonusdatter istefefor.

Jeg tenker å innvistere i iPhone X før babyen kommer... alt av bilder og video blir vel tatt med tlf nå.
Både speilrefleks og videokamera er fra han på 11 ble født, og teknologien har endret seg litt siden da. Brukes jo ikke lenger...

Jeg tenker å innvistere i iPhone X før babyen kommer... alt av bilder og video blir vel tatt med tlf nå.
Både speilrefleks og videokamera er fra han på 11 ble født, og teknologien har endret seg litt siden da. Brukes jo ikke lenger...

Nei merker det er lenge siden jeg hat tatt med speilrefleksen på tur. Er liksom så mye lettere å bare ta tlf

Jeg har iPhone 8 og mannen har iPhone X. Han er utrolig fornøyd, men det var litt uvant i begynnelsen uten hjem-knappen. Jeg ville hatt X om jeg skulle valgt igjen. Kan vel ikke akkurat klage, i og med at jeg fikk min av jobben :p

Jeg har iPhone 8 og mannen har iPhone X. Han er utrolig fornøyd, men det var litt uvant i begynnelsen uten hjem-knappen. Jeg ville hatt X om jeg skulle valgt igjen. Kan vel ikke akkurat klage, i og med at jeg fikk min av jobben :p
Tror det tok meg 2-3 min å bli vant til å ikke ha hjem-knapp :D nå synes jeg mobiler med hjemknapp ser gammeldagse ut. Mannen min har 7+ og er fornøyd med den, så han bytter ikke til X i år. Det var han som kjøpte X til meg da! Snill. Men jeg hadde iPhone 6 :p

Du kommer sikkert til å være fornøyd med din iPhone 8 ganske lenge :)

Da var jeg ute i går kveld rett før stengetid å handla meg iphone x [emoji7] jeg huska forsikring og beskyttelsesglass til sjermen, men glemte jo selvsagt deksel [emoji53] så nå mangler jeg bare å finne meg et deksel til telefonen før jeg skal ta den i bruk

Back
Topp