iPad og PlayStation

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Mine barn sitter ikke med nettbrett (1 og 2 år). 2 åringen ser på Barne-TV (dvs to korte tegnefilmer a 10 min) på vanlig TV ellers er tv-en avslått. Er litt firkantet på det.

Her får de spille og se på tv/ipad så mye de vil. Har hver sin tv, playstation, ipad og mobil. 8 og 10 år. Minste på 10 mnd bryr seg ikke om tv'en står på eller ikke, men hun kommer ikke til å få lov til å bruke skjerm så mye som de to andre. Jeg er kun hennes mor, og syns det blir litt mye/unødvendig å sitte foran en skjerm hele dagen.
Snap får de ikke ha! De får bruke min eller faren sin om de vil bruke slike filter og tulle, men da sitter de jo med oss.
Ang at foreldrene lyver på foreldremøtet så tror jeg det er helt vanlig.. Far her lyver om hvor mye barna hans får lov til å spille/sitte foran skjerm, og om hvilke spill de får spille. Vet at flere av vennene til han på 10 år får spille GTA feks :shy: Og skytespill som er ganske realistiske.. Ene faren hadde sagt at sønnen fikk spille dersom han ikke fortalte det til noen. Det gjorde han selfølgelig + at han ikke fikk lov til å si det

Her får de spille og se på tv/ipad så mye de vil. Har hver sin tv, playstation, ipad og mobil. 8 og 10 år. Minste på 10 mnd bryr seg ikke om tv'en står på eller ikke, men hun kommer ikke til å få lov til å bruke skjerm så mye som de to andre. Jeg er kun hennes mor, og syns det blir litt mye/unødvendig å sitte foran en skjerm hele dagen.
Snap får de ikke ha! De får bruke min eller faren sin om de vil bruke slike filter og tulle, men da sitter de jo med oss.
Ang at foreldrene lyver på foreldremøtet så tror jeg det er helt vanlig.. Far her lyver om hvor mye barna hans får lov til å spille/sitte foran skjerm, og om hvilke spill de får spille. Vet at flere av vennene til han på 10 år får spille GTA feks :shy: Og skytespill som er ganske realistiske.. Ene faren hadde sagt at sønnen fikk spille dersom han ikke fortalte det til noen. Det gjorde han selfølgelig + at han ikke fikk lov til å si det

Jeg tror også det er helt vanlig, det gjelder nok her inne på forumet også, man ønsker nok å fremstå som mer konsekvent enn man orker til tider[emoji85]

Gutten her på 9 år spiller ikke. Men ser på skjerm (enten iPad eller TV) Ca 1 t daglig :happy:

de er 6 og 8..kun iPad i helgene.
Blir aggressiv og sur stemning fra de to gutta hvis vi ber de skru av etter lenge spilling så må begrense det.
Playstation e også begrenset Max 1 time i ukene om de har besøk i loftsstua.
Litt lengre i helga

Samme her[emoji4]
Mye sinne og agresjon førte til innskjerping... nå er det kun iPad i helgene[emoji4]

IPaden brukes bare på ferier og på lange bilturer. En sjelden gang hvis jeg er alene med begge barna. Eldste på 3,5 blir så sur når vi tar den fra henne, så da er det like greit å la være fant vi ut.. får se TV i stedet. Men vi har jo små barn ennå da, blir sikkert mer når de blir eldre.

Eldste på 5 spiller stort sett hver dag :) (har tidsbegrensning på maskinene)
Yngste er for liten enda, men liker å se på storebror eller oss spille :)

Back
Topp