iPad og PlayStation

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Får deres barn spille på hverdager?
Hvor gamle er barna?

Vær ærlige! Ikke pynt på det

Lite spilling her, går mest i Netflix, NRK super og YouTube. Minsten på 3 ser hver dag, dessverre. Det gjør at jeg får laget middag og hjulpet til med lekser. Seksåringen bruker veldig lite, ikke interessert. Åtteåringen kan sikkert glo 10 timer sammenhengende om hun hadde kunnet, i hverdagen blir det alt fra 0-1,5 time. Noe mer i helgene om vi er hjemme hele dagen.

IPaden er i bruk de fleste dager. Noen dager en liten halvtime før leggetid, da vi har hvert på tur eller dagen har gått til annen lek. Og noen dager blir det mye iPad. Er han veldig sliten etter en lang dag, så kan det bli en del mer. Vi har ingen fast grense på det, vi set an dagen. Og noen dager så har han ikke sett i det hele tatt :p
Han både spiller, ser på Netflix/Viaplay osv.

Nei. Kun i helgen.
Dønn ærlig.

BarneTV på tv i ukedagene.

Edit: Barnet er 7 år.

Her brukes det ipad, switch og tv hver dag. Varierer hvor mye.
I går satt tilogmed samboer og eldste et par timer og spilte xbox. Etter middag og lekser.
6 og 9 år

Så lenge lekser er gjort og spakene eller iPad er levert inn innen klokken 20:00 er det opp til han(10 år). Bryter han reglene er det inndratt neste dag og ingen spilling eller iPad. Så får han prøve på igjen dagen etter.
Akkurat nå har han spillefri uke, der han får en liten sum om han holder seg en hel uke uten å spille.

Hun på 14 år styrer dette selv.

Eldste på 7 spiller ikke, men ser på videoer på youtube innimellom hver dag :p Men hun er mer ute og leker med venner og slikt!

Vi har verken ipad eller playstation, men frøkna på 2,5 får se litt på mobilen til tider. Noen ganger når hun slapper av da vi er i tiden da luren på dagen kuttes. Og ellers hvis vi er på reisefot og trenger at hun sitter litt i ro :smiley-ashamed008

de er 6 og 8..kun iPad i helgene.
Blir aggressiv og sur stemning fra de to gutta hvis vi ber de skru av etter lenge spilling så må begrense det.
Playstation e også begrenset Max 1 time i ukene om de har besøk i loftsstua.
Litt lengre i helga

Fri tilgang her for både hu på 10 og hu på 2
Du er lærer?
Vi var på foreldremøte forrige uke, da kom diskusjonen opp i klassen. (10 åringer )
Veldig mange foreldre sa at barna ikke fikk spille noe som helst - kun i helgene en bitteliten tid.
Snap?? Det var fy fy.. at det tråss alt var 13 års grense og at foreldrene burde holde seg til aldersgrensene..

Følte meg som verdens verste mor. Barnet mitt fikk snap i sommer. Han er 10 år, mange i klassen hans har det. Enten gjør foreldrene seg bedre enn de er eller så er de meget uvitende.
Ang spilling.. barnet mitt spiller online med de andre guttene i klassen, så det er jo også litt pussig at foreldrene sier det ikke skjer hjemme hos de..

Jeg sa ingenting på foreldremøtet.. men synes generelt sett at det er enkelte foreldre som alltid utmerker seg som skal gi et skikkelig godt inntrykk av å være "superforeldre" på disse møtene..

Hvordan opplever du det som lærer?
Enig?

Du er lærer?
Vi var på foreldremøte forrige uke, da kom diskusjonen opp i klassen. (10 åringer )
Veldig mange foreldre sa at barna ikke fikk spille noe som helst - kun i helgene en bitteliten tid.
Snap?? Det var fy fy.. at det tråss alt var 13 års grense og at foreldrene burde holde seg til aldersgrensene..

Følte meg som verdens verste mor. Barnet mitt fikk snap i sommer. Han er 10 år, mange i klassen hans har det. Enten gjør foreldrene seg bedre enn de er eller så er de meget uvitende.
Ang spilling.. barnet mitt spiller online med de andre guttene i klassen, så det er jo også litt pussig at foreldrene sier det ikke skjer hjemme hos de..

Jeg sa ingenting på foreldremøtet.. men synes generelt sett at det er enkelte foreldre som alltid utmerker seg som skal gi et skikkelig godt inntrykk av å være "superforeldre" på disse møtene..

Hvordan opplever du det som lærer?
Enig?

Mine barn spiller lite, min teori som jeg lever etter her hjemme med både mat/godis og skjerm er at fri tilgang fører til mindre bruk, funker veldig bra her. Minste titter litt på skjermen (som regel film eller fantorangen) om hu er sliten på ettermiddagen, typ max 30 min så er hu lei[emoji23] hu på
10 bruker den lite og interesserer seg ikke stort for slikt[emoji85]

Vet ikke helt hva jeg tenker i forhold til jobben og elevene men anbefaler ihvertfall at de ikke spiller førnleggetid, det senker søvnkvaliteten en del og det merkes, npr det gjelder sosiale medier plikter vi å følge aldersanbefalinger så snapchat er fy ja[emoji6]

Nei, mine barn sitter ikke med nettbrett... 2,5 og 5 år

Toåringen bruker iPad hver dag.
Helt ærlig syns jeg det er mer behagelig med litt iPad enn å ha på TV på en eller annen bråkete barnekanal med dustete reklame [emoji85]

Mellomste har ikke iPad, men de spiller litt hver dag. Jeg ser litt på TV hver dag. Ser ikke problemet.
Derimot ser jeg problemet med å la barn spille spill man ikke er klare for i hode, eller sitter på Snapchat 3 år før de bør.
Jeg vet veldig godt hva mitt barn driver med på, så det hadde ikke vært mitt barn barnet ditt spilte online med eller snappet med.
Hvorfor overholdes ikke aldersgrensene?

Back
Topp