Inviterer dere venner i dåp`?

Ja, de nærmeste vennene våre. :) Dem kommer til å følge vesla opp gjennom livet hennes. :)
 
Vi inviterte både venner og familiene våre. Bestevenninna mi er gudmor samt ene tantebarnet mitt.
 
Bestevenninna mi gjennom heile livet var invitert i begge dåpane, eg kunne ikkje tenke meg å feire ein sånn dag utan ho tilstade. Utanom det har dei vennane som vart bedd vert faddera.
 
Vi inviterte nærmeste familie + mine to bestevenninner :)
 
Ja. Her er våre beste venner nærmere enn det meste av familien. Har funnet ut at vi har selskap for å samle de vi er glade i og vi skal kose oss uten å tenke på etikette og det å trø noen på tærne.. Vi har en litt komplisert familie..

♡♥mor til to♥♡
 
Her har vi kun hatt familie og faddere. :) De nærmeste vennene våre er faddere, men ingen andre venner ble bedt. Vi har så stor familie, så det holdt i massevis :p
 
Kun de vennene som var faddere.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
vi hadde kun hatt familie og faddere, og dagen etterpå inviterte vi de venner/familie som hadde gitt gave og ikke var invitert i dåpen til kakerester!
 
Vi har kun hatt venner og faddere, og blir nok det denne gangen også :)
Ba venner dagen etter på restelag...både mat og kaker :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Kun nærmeste familie og faddere, med unntak av et nært vennepar. Vi er en stor vennengjeng og selv om jeg gjerne skulle hatt dem der blir det vanskelig å bare skulle be noen, og vi hadde ikke plass eller råd til å invitere alle. Det er heller ikke vanlig i vår omgangskrets å be venner til dåpsfeiring, så kan aldri tenke meg at noen hat blitt snytt av den grunn.
 
Familie og faddere:)


Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3
 
Vi har invitert bare familie, men siden jeg ikke har søsken har jeg et par venninner til faddere :)
 
Hovedsaklig familie, men kommer også til å invitere nære venner som har barn på samme alder som vår. Maks 5 venner altså, men mest pga økonomi. .. skulle gjerne hatt flere :)
 
Her har vi kun bedt nærmeste familie og faddere tidligere. Jeg fikk ett hint om at to av mine bestevenninner var litt fornærmet for at de ble invitert. Jeg trodde det var vanlig å kun be familie og faddere i dåp. Men hadde jeg visst bedre, hadde jeg selvfølgelig bedt venner også.
Nå er det dåp igjen snart, og jeg aner ikke hvor mange jeg skal be.

Hva gjorde dere?

Vi hadde kun familie.. Hvis venner sku vært invitert så måtte de vært så nære venner at de var tanter/onkler liksom...
 
Jeg ingen nære venner, men samboeren inviterte flere av sine venner. En av dem synes jeg ikke hadde noe i navnefesten å gjøre, da han ikke engang hadde vært på besøk innen navnefesten, og han endte opp med å melde forfall pga sykdom.
Synes det er mest logisk å invitere de som barnet kommer til å ha noe med å gjøre under oppveksten, ikke bare begrense det til slekt.
 
Back
Topp