Introdusere smokk

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Når introduserte dere smokk? Vet ammehjelpen anbefaler å vente 4 uker for at ammingen skal være ordentlig i gang, men det føles så uendelig lenge og lille virker til å ha et stort suttebehov. :-/

Begynte med smokk når han var 1 uke gammel på grunn av stort suttebehov, har ikke påvirket ammingen :) Både de på sykehuset og helsesøster mente jeg skulle vente til han var 4 uker, men valgte det som føltes riktig og har absolutt ikke angret!

Var 2 dager gammel da han fikk smokken servert. Forrige ville aldri ha smokk, ventet vel en uke før vi prøvde da, og hun tok aldri, men siden ammingen gikk så bra med første og hun brukte meg som smokk og hang i meg døgnet rundt i månedsvis, var jeg veldig gira på å slippe det neste gang. Amminga går heelt fint, selv om han var litt vanskelig å legge til den første uka.

Så fort vi kom hjem fra sykehuset. Lillegutt fikk ikke tak i puppen og hadde et veldig sugebehov. Nå fullammes han og smokken blir brukt som kos :)

3 dager, han har veldig suttebehov og bruker hele hånda om han ikke har pupp eller sutt i munnen. Har ikke blitt sugeforvirret.

Var 2 dager gammel da han fikk smokken servert. Forrige ville aldri ha smokk, ventet vel en uke før vi prøvde da, og hun tok aldri, men siden ammingen gikk så bra med første og hun brukte meg som smokk og hang i meg døgnet rundt i månedsvis, var jeg veldig gira på å slippe det neste gang. Amminga går heelt fint, selv om han var litt vanskelig å legge til den første uka.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Ga også nr.2 smokken på dag 2 her[emoji3]

4 uker, men jeg ammer ikke. Ventet med både det og flaske pga at jeg ønsket å amme, men slik ble det ikke.

Her var hun 4 dager da hun fikk smokk, eneste det har "påvirket" henne er ved å avlaste puppene mine. Jeg var super sår, og hadde skikkelig vondt siden hun har et stort suttebehov, så det hjalp meg. (Jeg snakket med jordmor om det først)

Introduserte 2 dager

Var vel rundt 4 dager, ingen påvirkning på ammingen:)
Men vi bruker den ikke så ofte (sjeldnere enn daglig). Bare innimellom når han ikke helt får til å roe seg ned selv

Her fikk han smokk da han var 3-4 dager for å avlaste de såre brystvortene mine - beste avgjørelsen ever! Har ikke påvirket ammingen overhodet. Han suttet også intenst på hendene sine, og jeg ville heller at han brukte smokk framfor å finne tommelen sin ;)

3 uker, klarte ikke å vente til 4 uker [emoji14] men lillemor har økt vekta fra 3830 g ved fødsel til 5200 g på 4 ukerskontrollen fredag.. er 4 uker idag:p hun spytter ut smukken når hun ikke vil ha den men mat :) vi prøvde bare med en type smukk og hun tok den med en gang:p har et stort suttebehov og sutter egentlig på det meste:p

Her fikk vi servert smokk på sykehuset uten å spørre om det da jordmor hørte ungen tok seks pupper av gangen. Hjalp mye på såre brystvorter med litt avlastning. Ingen sugeforvirring oppstått, og bruker ikke smokken så mye, men fin å roe seg med.

Vi ble anbefalt av sykehuset å begynne med smokk da hun var 2 dager gammel da hun har veldig stort suttebehov, har heldigvis ikke påvirket ammingen :)

Han var seks dager, og jeg lykkelig!

Jordmor på hjemmebesøk som anbefalte pga han hang i puppen hele tiden, jeg ammer med skjold siden han ikke får ordentlig tak, og jeg har skikkelig såre brystvorter. Gikk fint de to første dagene, så slet han litt med puppen et par dager, men så rettet det seg. Nå har han ingen problemer med å skille pupp, sutt og flaske. Er 16 dager i dag.

Introdusert smokken de siste dagene, 14 dager gammel i dag. Gjorde det fordi han sutter på tommelen, men vil heller at han skal bruke smokk,. Ingen problemer i forhold til amminga :)

Back
Topp