Introdusere mat

FerskMamma

Forelsket i forumet
Hvor lenge har dere tenkt å fullamme? Eller gi kun mme om du ikke ammer? Så lenge babyen er fornøyd med kun mm/mme, når vil dere begynne å introdusere annen mat? Har selv tenkt å begynne smått når han er 5mnd. Planen er å avslutte ammingen helt når han er 12mnd.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg ammer så og si ikke lenger, dessverre! :/ Så jeg ska begynne å venne ho til grøt sånn smått så ho er vant til grøt når ho er 4 måneder og kan spise en hel måltid med engang. Tenkte å gjøre det på mårran de første gangene i tilfelle ho reagerer så natta ikke blir ødelagt.
Kan nesten vedde på at jeg har pakket inn puppan innen januar! :/

Målet er å fullammet til hun er 6 mnd hvis hun er fornøyd med bare melk. Så delamme til rundt 1 år:)

Sophia 14.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Kommer til å begynne så smått med smaksprøver når han er 4 mnd og jobbe oss sakte med sikkert mot posjonsstørrelser. Vil følge minsten og se hvor mye han ønsker å spise utenom melk.

Kommer til å begynne med smaksprøver når hun passerer 4 måneder, ettersom jeg begynner på skolen igjen i januar, ellers hadde jeg nok fullammet lenger, førstemann begynte også med smaksprøver fra 4 måneder (da hadde jeg ikke nok melk), andremann fullammet jeg til han var 6 måneder (dvs. han fikk smaksprøver innimellom fra han var 5 måneder, men ikke noe fast).
Hvor lenge jeg skal amme får vi se ann, ammet førstemann til han var 13,5 måneder og andre mann til han var 15 måneder så noe sånn der omkring hvis jeg har melk så lenge og hun vil ha.

Skal begynne med smaksprøver da han er ca 5,5 mnd. Fullamme til han er 6mnd ihvertfall..om jeg får til det :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Målet er og amme til han er ett år!!!:-) håpte og full amme til han var 6 mnd, men siden han våkner hver time om natten og vill ha pupp, og gjort det... Dette blir uke 4 nå denne uken, ønsker jeg og introdusere han for grøt nå når han blir 4 mnd:) men ska amme vedsiden av!:))

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Skal begynne med grøt når han er fire mnd, har prøvd såvidt, men han fikk vondt i magen, så da venter vi litt.. Grunnen til at vi begynner er at han krever mye mat, økedøgn hver uke, i flere dager i strekk er slitsomt, og så har vekta hans flatet ut, så helsesøster mente det var bedre å begynne å gi mat enn å øke på med mme;)

Sent from my iPad using BV Forum

Ammer ikke. Har såvidt begynt å gi smaksprøver på grøt. HS sa vi skulle vente hvertfall en mnd til, og helst lenger.. Men gud som hu spiser! Spiser ofte fler enn 7 flasker om dagen og har økt mengden mme uten at det hjelper. Virker som om det går tvers igjennom :p Så hu har fått smake litt i helga :) Hu er 3 mnd :)

Lillejenta ble født 22.08.13<3

Ammer, og håper å fullamme så lenge jeg kan. Lillegutt får slå an tonen der. Han er en sulten unge som spiser mye og ofte. Skal gi smaksprøver fra 4 mnd, så begynner vi med grøt etter hvert hvis han vil ha det og ikke får vondt i magen. Har i utgangspunktet tenkt å amme til jeg begynner å jobbe igjen i august, og vil prøve å fortsette litt utover barnehagestart i september for å gi litt beskyttelse mot sykdom. Må jobbe en mnd i mai, og håper jeg får med arbeidsgiver på å kun jobbe dagvakter, så vi kan opprettholde rutiner ifht ammingen, ellers risikerer vi spontan ammeslutt.

Har tenkt å begynne med smaksprøver når hun har blitt 4 mnd

Lurer jeg også på, poden er straks 4 måneder... Har litt lyst til å prøve litt grøt nå og da. Gjerne venne han til det først, over tid? Uten at han får spise seg mett..? Veide han i dag, 6715 gram, men klarer seg godt på morsmelk enda, tror keg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sluttet så og si å amme rundt 2,5 mnd, da ammet jeg kun på morgenen og på natta om hun våknet. Det har jeg nå sluttet med. Begynte med grøt for ei uke siden, hun er 4 mnd på lørdag :-)

Bv forum appen ♡

Back
Topp