Introdusere karri/indiske smaker

Sillynelly

Betatt av forumet
Mini på 13 måneder begynner å bli veldig flink til å spise mye forskjellig mat, men vi har så langt vært litt forsiktig med krydder. Nå tenkte vi å prøve oss på mer krydder, f.eks indiske smaker.

Noen som har en suksessoppskrift på barnets første indiske saus/grytebase? Tenker å servere kylling, ris og grønnsaker med saus ved siden av, slik at vi får prøvd oss litt frem med smaken.

Ingen spesifikk oppskrift, men mine 3 har spist samme middag som oss fra de var 6 mnd. Gjorde ingen endringer med krydder bortsett fra salt. Så det er bare å bruke den oppskriften dere vanligvis bruker og evt ta litt mindre chilli i hvis dere bruker å lage veldig sterk mat.

Her spiser barna det samme som oss og har gjort det fra 6-7 mnd. Forsiktig med salt men ellers får de det krydderet som er. Har gått veldig fint ☺️

Har gjort det samme som de to andre her. Har merket fort hvis det har blitt for kraftig for han, da er han urolig om natta og promper mye.

Min har spist det vi har spist fra 6 mnd. Ikke endret noe på oppskriftene, (mindre salt om det er mye salt). Ellers har han spist sterk mat hele tiden.

Mine har spist det samme som oss fra 6 mnd. Vi har ikke indisk da siden jeg blir dårlig av det. Men de spiser jo Taco. Eldste spiste chilli marinert indrefilet når hu var 2.

Vi har holdt igjen på salt og chili, men ellers gir vi alt. Har vel merket et par ganger stakkars at det har vært for sterkt, men ellers ser det ut til å falle i smak.

Back
Topp