Introduksjonstråd

Violetti

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Septembermødre <3
Tenkte vi må jo ha en tråd for å introdusere oss :cool:

Starter med meg selv.
Jeg er 35 år, gift og har en nydelig gutt på 10 år. Bor i Ålesund, men er fra Nordmøre. Liker å holde på med bil. Glad i å bruke kreativiteten. Som fører til at jeg har tusen DIY prosjekter over alt:hilarious:

Har prøvd på søsken i 8 år, men har hatt lange pauser med prøving pga. min helse og livssituasjoner. Satte i gang med prøving i oktober i fjor. Hadde mer eller mindre gitt opp. Å plutselig kom det er mirakel:love7

Nettopp fylt 39. Mamma til 3 nydelige jenter og ei lita englejente. Bor i Innlandet.
Jeg er ambulansearbeider, jobber 100% og fotograf(som nå er degradert til en hobby)
Mannen er noen år yngre enn meg og er utdannet og jobber som bilmekanikker. Sammen har vi ei på 4.5 år.
Jeg elsker å trene styrke og ta bilder av mennesker på fritiden. Jobben min er selvsagt den beste :) Ellers strikker jeg masse!
Jentene mine/våre er 16-13 og da 4.5 år.

Vi har prøvd i 3 år men ikke kommet hele veien frem enda. Håper virkelig vi lykkes nå. Hadde en MA i fjor sommer, oppdaget 12+2, stoppet i 8+3.
En senabort i april, 18+2, hun stoppet helt å vokse i uke 14/15 men det ble ikke oppdaget før dagen vi mistet henne da sykehuset ikke ville høre på meg og min magefølelse fra første tidlige Oul hvor vi ble satt tilbake 10-11 dager. Hadde også en MA i 2019, stopp 8+3 og oppdaget 10+ (?)

Jeg er 25 år, blir 26 senere i år. Forlovet med barnefar og vi har vært sammen i 5,5 år. Sammen har vi en datter på 17 mnd og en liten hund på 4 år. Jeg jobber 100% som sykepleier og samboer jobber innenfor forskning og prosess. Ellers er jeg veldig glad i strikking etter at jeg lærte meg det forrige graviditet da jeg måtte ut av jobb veldig tidlig.

37, snart 38 år bor i Agder
Jeg og mannen har en sønn på 17 mnd og ønsket vårt var to tette så håper denne graviditeten går like bra som den forrige :Heartred

36 år, singel og lesbisk. Nå gravid i uke 4+6 med donorbarn (ivf). Bor i Oslo. Kom meg ut av et psykisk og fysisk voldelig forhold for litt over et år siden. Hadde en MA i dette forholdet, men heldigvis ingen barn sammen. Jeg har hatt lyst til å bli mamma bestandig, men ventet på å finne «den rette» å få barn med. Nå har jeg landet på at jeg heller vil ha barn alene enn med feil person.

Jobber som sykepleier, elsker å reise og å være i naturen, lese, lage mat og strikke :)

29 år og bor i Oslo. Vi er har en liten som snart er 1 år. Jobber innenfor den kreative bransjen. Elsker jobben min så det blir fort lange dager. Prøver å skvise inn en løpetur et par ganger i uken etter at mini har lagt seg. Vi har vært av de heldige som har blitt gravide på første forsøk begge gangene :Heartpink

Jeg er 34 år og bor i Trøndelag. Har vært sammen med mannen i 14 år, gift på 7. året. Sammen har vi to flotte barn, på 3 og 6 år :Heartred Nå satser vi omsider på tredje- og sistemann :Heartred
Jeg har en grad fra før, men har valgt å omskolere meg og startet opp som student igjen ifjor. Spent på hvordan det skal gå da jeg har en del praksis neste semester og jeg hadde bekkenløsning i mine to tidligere svangerskap :shy: Men jeg er fast bestemt på å fullføre andreåret, så må bare bite tennene sammen.. Men kjenner litt på at det er mer usikkerhet rundt å være gravid som student, kontra som fast ansatt, slik jeg var med de to forrige. Ikke noen mulighet for sykemelding denne gangen :wacky:

39 år og bor i det «kalde» nord :)
Vært sammen med mannen i 5 år nå og gift i 4 mnd.
Vi har to felles barn på 3 og 1 år.
Vi hadde egentlig sagt oss fornøyd med de to vi har, men da mannen tok opp emnet om å prøve på en til for 3. gang i desember 2023 bestemte vi oss for at dette er noe vi virkelig ønsker.
Gleden var stor da jeg søndag (2 dager siden) nok en gang stod med to streker som lyste mot meg.
Frykter er stor for å miste da dette er min 5. graviditet siden april 2024 (3 kjemiske og 1 MA).

Ellers jobber jeg i kommunen på kontor.
Vi er i ferd med å prøve å få solgt leiligheta vår da vi definitivt har behov for større plass.

Håper så inderlig dette er vår lille terminspire som kan gjøre søkskenflokken komplett :binkybaby

30 år, utdannet barnehagelærer og jobber som pedagogisk leder. Alltid vært glad i barn, men ventet en stund pga studier og flytting. Samboer med mann 30 i snart 8 år og hundemamma til valp. Heldig med å treffe på første el etter pilleslutt, så vi håper det sitter! :Heartbigred
5+3
Jordmor 27. nov
første legetime 16. des
( men har booket privat tidlig ul 18.nov og 12 ukers 20.des for å gi en ekstra fin julegave i år :angelic:)

30 år, jobber som Kontorsjef på et Flyhåndtering selskap på Oslo Lufthavn. Vært sammen med mannen i 5 år, gift siden juni ❤️ Vi har to gutter fra før av på snart 4 og akkurat fylte 2! Gleder meg så mye til 3 mann, mannen mener det bør være siste barnet men jeg vil jo gjerne en stor familie, får se hvordan det er med 3 først :hilarious:

32 år, har et barn fra tidligere forhold på 6 år. Bor sammen med samboeren min, vi har vært sammen i 4 år. Vi har holdt på med IVF, og prøvd å blitt gravide i godt over 2 år. Hatt en kjemisk graviditet.
Jobber i finansbransjen, han er pendler. Vi har heldigvis 3 egg på frys, så håper å få til et søskenforsøk også etter denne graviditeten. :love017 selv om det ikke frister så mye å gå gravid en gang til akkurat nå :hungover:

Jeg er 25 år, forlovet med mannen jeg har delt livet med siden tenårene. Vi har en datter på 2,5 år sammen og først nå føler jeg meg klar for å få et barn til. Han har ønsket nr 2 siden dagen lillemor ble født, så veldig etterlengtet for hans del ;)
Jeg jobber i bhg og studerer bhglærer på deltid, så mesteparten av livet går til barn ja!:happy: Ellers prøver jeg å få tid til trening også - var veldig aktiv på CrossFit når jeg ble gravid med første, men merker at tidsklemma spiser meg opp med barn, skole, jobb, hjem…..

Opplevde en MA i sommer, da utviklingen hadde stoppet i uke 6-7 og ble oppdaget på ul i uke 10.. var mye tyngre enn jeg kunne sett for meg. Nå håper jeg det går veien denne gang og at vi alle her sitter med Juli babyene våre til sommeren :Heartpink

27 år gammel sør-trønder. Fikk en gutt i april, så hvis dette går vegen blir det to tette :love017 Jobber egentlig som renovatør, men skal være flinkere til å sette ned foten og ev. sykmelde meg eller søke sv.penger denne gangen. Jobbet 100% (som i sjåføryrket betyr 50h uka på vinterstid) sist svangerskap, og det blir ikke aktuelt en gang til. Hadde sv.dia sist, så må vel allerede begynne å leve som om jeg har det da det mest sannsynelig skjer denne gangen også. Krysser fingrene for alle juli-spirene og håper det går bra med alle:Heartred

Hei!

Jeg er førstegangs forum-bruker, førstegangs gravid, i midten av 30 årene og Nord Trønder, som er blitt Sør Trønder. Bor på landet.

Det er 2 andre kvinner i Norge som har samme jobb som meg, så den kan jeg ikke røpe helt enda - men min samboer er lærer.

Vi har kjent hverandre i 10 år, vært sammen i 5, kjøpt oss hus og er klar for vårt første barn begge to. Har hunder, og jeg driver med typiske bestemorhobbyer. Ostelaging, såpelaging, lager hudpleie i lab, fermentering, preservering, hermetisering, strikking, drivhus, hage og en liten grad selvberging. Ser lite på TV - har ikke tid til dette. Elsker å gå tur.

Gleder meg til dette nye kapittelet.

Snefrid

Hei hei.
35 om et par dager, fra Bodø og forlovet med min samboer som jeg har vært sammen med i snart 11 år.
Har 2 jenter på 2 og 5 år. Har en kronisk smertesykdom, så jobber bare 20% for øyeblikket.
Veldig gla i å være kreativ å lage ting, kort, scrapbooking, diy osv, men pga smertene mine så klarer jeg desverre ikke lenger mange av mine hobbyer. Blir mye gaming for tiden.
Endelig gravid med 3 og siste, å krysser fingrene for at alt skal gå bra, for hvis ikke så er vi desverre ferdig å prøve. :Heartpink

Jeg er 32 år, fra Rogaland, gift og sammen har vi to barn på 10 og 3 år.
Håper denne siste spiren vokser seg stor og sterk, da vi har hatt en litt trøblete periode med både MA, SA og exu mellom de to andre barna våre.

29 år fra Nordmøre, med ei jente på 3 fra før, som gleder seg enormt til å bli storesøster, enda hun ikke vet at jeg er gravid! Jobber i offentlig sektor og forlovet med barnefar, som jobber i akademia. Slet med mye plager i første svangerskap, kjenner det trolig blir likt i dette, men er opptatt av å holde den fysiske formen ved like i større grad enn første gang. Gleder oss veldig til å bli en familie på fire :Heartpink

Akkurat fylt 30. Gift siden juni med hankjønn 31. Sammen har vi V på 9 mnd. Jeg er utdannet sykepleier men driver med omskolering. Hannen er lege. Siden fødsel i februar har han vært hjemme i pappaperm og skal tilbake i jobb i midten av januar. Jeg hadde hyperemesis ca. hele svangerskapet sist, så jeg har et lite håp om at denne gangen skal være bedre også er jeg glad for at hannen er hjemme nesten helt til jeg er 12+0 i tilfelle jeg blir megadårlig :)

Back
Topp