Introduksjon av smokk

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
ja, når har dere gjort dette?
Ser at frøkna har et stort sugebehov.. Når hun er ferdig å amme, tydelig ikke vil ha mer, ligger hun og suger på fingre, håndledd.. For tidlig enda for oss som enda ikke er 2 døgn, men når har dere erfart at deres barn har håndtert både amming og smokk? :)

Har akkurat begynt å prøva forsiktig med smokk i dag faktisk, ho er 1 mnd no og amminga er godt etablert. Fekk råd om å venta såpass lenge med smokken for å vera sikker på at det ikkje skapar problem for amminga. Ho likte godt smokken, iallfall ei stund. Blir spennande å sjå framover! :)

Vi har hatt god hjelp av den nå på sykehuset, men mistenker at den roter litt til for oss. Men vi har måttet bruke flaske også.

Planlegger å droppe den noen uker når vi kommer hjem, se om det hjelper litt på surringen han holder på med når han er søvnig.

Jeg mener det er anbefalt å vente fire uker og at ammingen må være godt etablert :) Går sikkert an å begynne litt tidligere hvis man føler amminga går veldig greit, så kjenner man sikkert fort om det klusser til å bruke smokk. Med storebror begynte vi etter fire uker men det varte bare et par mnd :)

Vesla her i huset er rett over 2 uker nå. Vi introduserte smokk for noen dager siden. Helsesøster mente det kunne være lurt da hun har et stort sugebehov.
Vi bruker den ikke mye. Mest om kvelden for å roe henne. Det har ikke skapt noen problemer for ammingen ennå :)

Min er 4uker i dag. Vi begynte med smokk når hun var 1uke ca :) gått bra her ,men så ammer jeg ikke heller :p

Har har jeg introdusert smokk 2. dagen på alle tre gangene. Hadde aldri gjort det om ammingen ikke var på plass, men nå har ammingen gått så vanvittig fint alle gangene, så da har jeg turt.

Vi introduserte smokk da hun var 2 dager gammel pga stort sugebehov. Dette i samråd med jordmor. Ble kun brukt til å roe og i små mengder etter amming. Har ikke vært noe problem for oss og amming fungerer bra. Hun er nå to uker gammel men bruker smokken i liten grad.

Begynte med smokk da han var 1 uke gammel. Ammet det lille jeg kunne(har veldig lite melk, ca 60 ml pr døgn) og ga flaske resten. Etter ca 2,5 uker sluttet jeg å amme, men har prøvd å legge han til litt nå og da, og han tar faktisk puppen :P

min på 2 uker få smokk, av å til vil han ha av og til ikke ;)
med nr 2 gidde jeg fra dag to ho ble aldrig sugeforvirra eller noe av den grunn tok puppen like fint ;)

Min bare spytter ut smokken! Introduserte den ca rundt 4 uker. Tror han har funnet ut at det ikke er det samme som puppen :p
Har kun prøvd mam sine smokker. Noen som har tips til andre som kanskje funker bedre?
Har egentlig ikke tenkt til å bruke så mye energi på det når han ikke vil ha det men.

Helt avhengig av smokk da hu har mye magevondt og smokken er en god trøst.. Fikk den på sykehuset dag 2 pga lysbehandling, brukte den ikke utenom det. 2 uker hjemme ble den heller ikke brukt, men da kom magevondten og brukt den mye fra hu var 14-16 dager til nå 6 uker :) ikke noe problem, hu spytter den ut om det er pupp hu vil ha :)

Frøkna her fikk smokk i går for første gang. 9 dager gammel og urolig på kvelden. Hun spyttet den stort sett ut, men i korte perioder virket det som hun fant trøst. :) Skal begrense bruken. Og amminga har gått veldig bra frem til nå.

Ammer ikke så her fikk lille smokk på sjukehuset. 9 dager gammel i dag og finner en god trøst i smokken selvom han mister den støtt og stadig

Min bare spytter ut smokken! Introduserte den ca rundt 4 uker. Tror han har funnet ut at det ikke er det samme som puppen :p
Har kun prøvd mam sine smokker. Noen som har tips til andre som kanskje funker bedre?
Har egentlig ikke tenkt til å bruke så mye energi på det når han ikke vil ha det men.
Her spytter min ut mam smokker, liker mye bedre avent. Prøv de:)

Back
Topp