Intrahepatisk kolestase

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Dette har jeg fått påvist. :(

Så nå har jeg plutselig kun 2-3 uker igjen til lilleplutt er her...

Andre som har hatt det før eller fått det denne gangen? :)

Aldri hatt det! Men så kjedlig, håper verdiene holder seg lave slik at lillegull får vere inni magen lengst mulig fram mot termin!
Lykke til :-)

Aldri hatt det! Men så kjedlig, håper verdiene holder seg lave slik at lillegull får vere inni magen lengst mulig fram mot termin!
Lykke til :)

Takk :)

Hadde jo håpet på det, men fødselslegen sa at jeg ble satt i gang rundt uke 37/38. Og det er ikke lenge til :eek:
Sykdommen er såpass farlig for han at han må ut så fort han er "fullbåren", etter hva jeg skjønte. :(
Så nå går jeg også på noe som heter Ursofalk mot dette da :) Deilig å kunne få sove om natten :D

Oisann! Hørtes skummelt ut. Men det blir vel greit å få han ut i verden også, siden det er der du mer eller mindre går og venter på ;) men håper det ikke utvikler seg til å bli alvorlig da. God bedring!!

Aldri hørt om det, men det er godt du er så nærme uke 37 at om han kommer snart blir han vel ikke regnet som prematur. Bare 2-3 små uker igjen så har du han i armene.

Oisann! Hørtes skummelt ut. Men det blir vel greit å få han ut i verden også, siden det er der du mer eller mindre går og venter på ;) men håper det ikke utvikler seg til å bli alvorlig da. God bedring!!

Takk :)

Var veldig klar for å få han ut, men nå ble jeg plutselig ikke klar likevel :P håper det holder seg sånn som nå :)

Aldri hørt om det, men det er godt du er så nærme uke 37 at om han kommer snart blir han vel ikke regnet som prematur. Bare 2-3 små uker igjen så har du han i armene.

Krysser fingrene for at verdiene holder seg. :) Har de ikke det kan det se ut til at det kanskje blir tidligere :eek: Men siden jeg har reagert så fint på medisinen så kan det virke lovende. Så streng beskjed om å passe på spark og bevegelser fremover :)

Hva er det forno?

Står litt om det her
http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...elp-2014/Intrahepatisk-svangerskapskolestase/

http://helsenet.info/12/2012/09/hvordan-a-identifisere-intrahepatisk-kolestase-i-svangerskapet.html

Noen artikler om dette da
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article751994.ece

http://www.babyverden.no/Gravid/Hel...ng/-Jeg-unner-ingen-andre-denne-usikkerheten/

Fått tatt eksamenene du skulle da? Blir vel ikke akkurat noe lettere når du har fått påvist dette i tillegg o_O

Huff :( lykke til!!
Jeg tok blodprøver i dag for å måle gallesyra. Jeg fikk plutselig kløe under føttene forje uke, å små kløe inni hendene i dag.
Får forhåpentligvis svar på prøvene på torsdag.

Er ikke godt å ha sånn kløe.
Men godt du blir fulgt opp :)

Neimen, uff.. Håper du blir passet gått på, og ikke bor alt for langt unna sykehuset om du må dit..
Du må holde oss oppdatert om hvordan det gåt med deg og lille!

Huff :( lykke til!!
Jeg tok blodprøver i dag for å måle gallesyra. Jeg fikk plutselig kløe under føttene forje uke, å små kløe inni hendene i dag.
Får forhåpentligvis svar på prøvene på torsdag.

Er ikke godt å ha sånn kløe.
Men godt du blir fulgt opp :)

Er fryktelig. Var så ille natt til mandag at jeg bare fikk 1,5 time søvn, tilsammen :( Men natt til i dag har jeg sovet godt, klødd minimalt så medisinen fungerer. Heldigvis :)

Får håpe du bare har en usyldig kløe og ikke denne greia... Må si, nå som det synker inn, er det litt skummelt :confused:Hele tiden passe på når det kommer til bevegelser/spark.

Du får si i fra hvordan det går med prøvene. :)

Neimen, uff.. Håper du blir passet gått på, og ikke bor alt for langt unna sykehuset om du må dit..
Du må holde oss oppdatert om hvordan det gåt med deg og lille!

Blir passet veldig godt på :) og bor ganske nærme sykehuset. Max 20 min unna :)

Skal passe på å oppdatere dere ja :)

Så bra, gått å høre t det ikke er langt unna, det er viktig :)
Hadde det vært meg hadde jeg sikkert blitt lakt inn, bor litt over 2 timer unna sykehuset og har ingen jordmor oppi her. Så er bra du er nært, værtfall nå i julaen, så du kan vær hjemme og kose deg :)

Back
Topp