Intimspørsmål

Mulan

Elsker forumet
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Jeg har vært plaget med svie/ brennende smerter under og ettet samleie siden rett før jeg ble gravid! Har blitt verre under graviditeten.. Har økt gulig utflod og føler meg hoven der nede! Så meg i speilet i dag og er knallrød.. Kan dette være vaginitt? Noen som har hatt noe liknende? Hva behandlet dere med?

Det kan være sopp? Hadde det for noen uker siden og gravide får det lett. Man blir rød, svir, klør og anderledes utflod. Og jeg ble veldig hoven. Behandla det med canesten og sånn tablett (husker ikke navnet) fra apoteket. :)

Høres ut som noe sopp-greier ja. Men jeg hadde det i høst og da, UNNSKYLD DETALJER, kom det ut masse hvit tjukk utflod (liknet på cottage cheese for å være ærlig)..... Behandlet med canasten. Ta en kjapp tlf til legen kanskje, så kan hun/han nok anbefale videre behandling :)

Men har du gått så lenge uten å snakke med legen om det? Om det er sopp så er det veldig smittsomt så det bør behandles før du har samleie igjen.

Selv har jeg hatt sopp noen ganger men jeg hadde aldri klart å gå så lenge med det ubehandlet.. Ta kontakt med legen og så får du nok beskjed om hvordan du skal behandle det :)

Som de skriver over høres det ut som sopp. Pga endra ph balanse i underlivet under graviditet er det veldig lett å få det. Sliti mye med den denne gangen selv. Du får kjøpt canesten vaginal tbl og krem reseptfritt.

Det kan være sopp? Hadde det for noen uker siden og gravide får det lett. Man blir rød, svir, klør og anderledes utflod. Og jeg ble veldig hoven. Behandla det med canesten og sånn tablett (husker ikke navnet) fra apoteket. :)
Høres ut som noe sopp-greier ja. Men jeg hadde det i høst og da, UNNSKYLD DETALJER, kom det ut masse hvit tjukk utflod (liknet på cottage cheese for å være ærlig)..... Behandlet med canasten. Ta en kjapp tlf til legen kanskje, så kan hun/han nok anbefale videre behandling :)
Men har du gått så lenge uten å snakke med legen om det? Om det er sopp så er det veldig smittsomt så det bør behandles før du har samleie igjen.

Selv har jeg hatt sopp noen ganger men jeg hadde aldri klart å gå så lenge med det ubehandlet.. Ta kontakt med legen og så får du nok beskjed om hvordan du skal behandle det :)
Som de skriver over høres det ut som sopp. Pga endra ph balanse i underlivet under graviditet er det veldig lett å få det. Sliti mye med den denne gangen selv. Du får kjøpt canesten vaginal tbl og krem reseptfritt.
Har gått med det en stund nå! Men har hatt sopp tidligere og da kom det sånn cottage cheese aktig utflod! Nå kommer det gult og tynt! Når jeg hadde sopp så Klødde det også veldig men må svir og brenner det bare :( så derfor jeg tenkte det heller kunne være noe annet, en betennelse i slimhinnene eller noe! Men skal til legen på tirsdag så får heller høre med han da :)

Har gått med det en stund nå! Men har hatt sopp tidligere og da kom det sånn cottage cheese aktig utflod! Nå kommer det gult og tynt! Når jeg hadde sopp så Klødde det også veldig men må svir og brenner det bare :( så derfor jeg tenkte det heller kunne være noe annet, en betennelse i slimhinnene eller noe! Men skal til legen på tirsdag så får heller høre med han da :)

Ja jeg syntes du skal høre med legen, det kan jo være sopp selv om jeg aldri har hørt om de symptomene på det. Men det er dog veldig dumt å behandle det som sopp og så trengs det en helt annen behandling fordi det er noe annet :)

Det kan også være gardnerella(? mener det skrives sånn) infeksjon. Mener det er sånn det skrives. Det er ufarlig og kommer av endret bakterieflora i skjeden. Jeg har hatt det noen ganger, og det har gjerne kommet i kombinasjon med soppinfeksjon. Må behandles med antibiotika.

Jeg har også hatt det så å si likt, har vært hos legen uendelig med ganger å bare blitt anbefalt vivag og canesten, si de trodde det kunne være sopp.. Siste gang når jeg var hos legen fikk jeg tatt en prøve fra skjeden å urin om bakterievekst, men alt var fint. Har ingen infeksjon eller sopp, men utfloden kan være med på at du blir sår, i og med at den er så tyntflytende at det aldri blir skikkelig "tørt" der nede.. Ikke bruk truseinnlegg, og dropp trusa i noen dager. Vask deg lett med vann og la det lufttørke/klapp lett med et håndkle etter dobesøk så skal du se at det kommer seg :-)
Men hvis du er usikker/ikke sjekket for sopp så kontakter du selvfølgelig lege! :-)

E har samme symtoma! Alt tyde på sopp, men tok soppprøve av utfloden for nånn uke sia og va ikke det;s kor intense smerta e har kjem.og går, men e utrolig øm og sår nedente! Ska te gynekolog neste uke å finn ut:)

Ikke alltid det er lurt / nødvendig å bruke canesten. Jeg fikk anbefalt 1/5 edikk og 4/5 deler vann. Bruk en sprøyte. Sett den akuratt på innsiden av sjeden. Har gjort underverker for meg. Har vært mye plaget med sopp, men sjeldnere etter jeg har begynt med dette.

Back
Topp