Intimsåpe

Jeg bruker ikke lano, bruker palmolivesåpe og denne svir vanligvis, så da synes jeg intimsåpe er et bedre alternativ til vask nedentil. Men har lest flere plasser at mange anbefaler å droppe intimsåpen.
Jeg bruker såpe der uansett, før brukte jeg vanlig dusjsåpe. Men det fikk jeg sopp av. :o Alt for sterkt. Aldri fått det av intimsåpe de siste 14 årene iaf. ;)

Jeg bruker ikke lano, bruker palmolivesåpe og denne svir vanligvis, så da synes jeg intimsåpe er et bedre alternativ til vask nedentil. Men har lest flere plasser at mange anbefaler å droppe intimsåpen.
Lano er billigere enn intimsåpe da.

Bare synd at lano lukter helt forferdelig :p
Hehe. Men lukter ingenting når du får dusjet det av deg da. Jeg har parfyme allergi og får fort vondt i hodet. Men din parfyme og deodorant lukter mer når man bruker lano da. Stor forskjell på håndsåpen og dusjsåpen også. Men lano har jo bytta lukt da.

Joda, men er ikke så fan av Lano :p
Nei. Men kanskje underlivet ditt er det. Men man trenger ikke å få sopp av å bruke feil såpe. Man kan få usynlige sykdommer som bare ligger å plager underlivet. Jeg visste ikke at det var noe sånt galt og skulle bare sjekke noe annet. Fikk medisiner med en gang. Skumle greier.

Nei. Men kanskje underlivet ditt er det. Men man trenger ikke å få sopp av å bruke feil såpe. Man kan få usynlige sykdommer som bare ligger å plager underlivet. Jeg visste ikke at det var noe sånt galt og skulle bare sjekke noe annet. Fikk medisiner med en gang. Skumle greier.

Det er sant ;-) er så mye som er rettet mot kvinner, og blir fremstilt som så veldig bra, uten å nødvendigvis være det.. det er synd.

Bruker ikke intimsåpe. Bruker den dusjsåpen vi har ( varierer), men bare utenpå såklart. Ellers kun vann.

Bare vann. Fikk sopp for noen år siden som tok meg flere måneder å bli kvitt. Da sluttet jeg helt med sepe.

Bruker kun vann evt litt hamp eller black african såpe.

Jeg måtte slutte å bruke intimsåpe, fordi jeg fikk en allergisk reaksjon på det.

Bruker Dr. Greve.

Bruker som regel bare vann. En gang i blant om jeg føler jeg vil vaske litt ekstra (selv om vann egentlig er reint nok altså), bruker jeg vivag intimsåpe.

Bruker heller "aldri" dusjsåpe ellers på kroppen, bare shampo og balsam, og kanskje ansiktsvask/skrubb. Tar litt av balsamen akkurat under armene, når jeg først har den på hendene liksom. Svette er jo vannløselig, og fett skal man ha på huden. Blir veldig plaget med tørr hud om jeg vasker for mye.

Intimsåpe er fy. Vanlig lano er bedre. Hvertfall ifølge legen jeg var hos. Det beste er ingen såpe. Det er visst mer lik ph verdi på lano enn intimsåpe. Hadde litt problemer nedentil etter nr 1 og fikk da den beskjeden. Legen håpte jeg ikke brukte intimsåpe.
Lano tåler jeg ikke på hendene engang, den finnes ikke mild. Merkelig tips fra en lege igrunn

Jeg bruker egentlig dr.greve, men er mye plaget med sopp og litt forskjellig. Har fått beskjed på gyn om å bare bruke olje, men har fortsatt ikke klart å holde meg kun til det til det punktet der underlivet blir selvrensende igjen. Men den siste tiden etter en infeksjon har jeg brukt hibiskrub, og har faktisk hatt det overraskende bra etter det! Tror jeg fortsetter med det en stund

Lano tåler jeg ikke på hendene engang, den finnes ikke mild. Merkelig tips fra en lege igrunn
Ja enig med deg.

Vi brukte lano i bhg jeg jobber i og vasket barna med etter avføring.
(jeg brukte mest vann og olje, men ikke alle var vant til sånne "nymotens" vaskemidler), og noen av ungene ble veldig såre av det. Så da vi sluttet med det var de ikke såre lenger heller ;-)

Så ikke noe lano i underlivet (eller ellers på kroppen her i hus)

Jeg har parfyme allergi og tåler den. Tåler jo ikke å bruke omo en gang. Da er det nok en av ingrediensene i håndsåpen du ikke tåler. Den innholder mye mer enn dusj såpen.

Back
Topp