Intervju og antrekk

Det er jo helt sant, man gir vel et bedre inntrykk hvis man også er komfortabel i det man har på :p får prøve å grave i klesskapet imorgen, ble ikke tid idag :)

I helsevesenet har man som regel en litt avslappet stil enn f,eks finans sektoren. Så det er helt uproblematisk å gå i komfortable klær.

I ditt yrke ville jeg valgt vanlige klær, men ordentlige. En fin genser og jeans.
Ikke bruk for mye sminke, men se velstelt ut

I ditt yrke ville jeg valgt vanlige klær, men ordentlige. En fin genser og jeans.
Ikke bruk for mye sminke, men se velstelt ut
Sjeldent jeg bruker veldig med sminke, men kan hende jeg skal ha på litt mascara og dekke litt av de posene jeg av og til har under øynene :p

I helsevesenet har man som regel en litt avslappet stil enn f,eks finans sektoren. Så det er helt uproblematisk å gå i komfortable klær.
Mulig jeg legger inn bilder her imorgen om tøyet ser greit ut :p
Jeg har jo vært på intervju før, men det har vært for mindre stillinger som det ikke er såå farlig om jeg ikke får (type helgestillinger som jeg allerede har en av) eller at jeg har vært på mitt gode, gamle arbeidssted (fikk tilbud om 50% stilling som personlig assistent med korte dager = flere dager i uka. Ikke optimalt, da er det bedre med dag/kveld og færre dager i uka) :p

Mulig jeg legger inn bilder her imorgen om tøyet ser greit ut :p
Jeg har jo vært på intervju før, men det har vært for mindre stillinger som det ikke er såå farlig om jeg ikke får (type helgestillinger som jeg allerede har en av) eller at jeg har vært på mitt gode, gamle arbeidssted (fikk tilbud om 50% stilling som personlig assistent med korte dager = flere dager i uka. Ikke optimalt, da er det bedre med dag/kveld og færre dager i uka) :p

Så lenge klærne er relativt nøytrale er det kompetanse og det du sier på intervjuet som betyr noe, ikke klærne. De fleste arbeidsgivere vil ikke huske hva du hadde på deg når du har gått ut døra :)

Så lenge klærne er relativt nøytrale er det kompetanse og det du sier på intervjuet som betyr noe, ikke klærne. De fleste arbeidsgivere vil ikke huske hva du hadde på deg når du har gått ut døra :)
Det er sant, nøytralt og noe jeg er komfortabel i! :happy:

Når jeg går på intervju, går jeg alltid i:
- en pen skjorte/bluse
- enten noen pene jeans eller sorte bukser
- en blazer eller pen jakke

Har fått de fleste jobbene jeg har søkt på, så regner med at klærne ikke trakk ned førsteinntrykket iallfall :)

Jeg er i arbeidsmarkedstiltak og har lært endel om dette.

Dongeribukse er visst fyfy med mindre man skal på intervju i en motebutikk som selger dette.

Penere bukse, mørk eller sort og en enkel bluse/topp som ikke er for mye mønster i og for mye farger. Gjerne en hvit skjorte, men det blir ofte noe finere.

Men bør uansett tilpasses bransjen du søker i.

Synes personlig det høres ut som NAV (?) eller de som driver med tiltaket bør komme seg litt ut av teori, og gå inn i praksis :p

Back
Topp