Intervju og antrekk

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hva er greit å gå med? Altfor lenge siden sist intervju :nailbiting:

Lærte ett risk på nav kurset jeg var på her og kastet ut av fordi jeg var syk til å jobbe. Men fikk med meg intervju. Google arbeidsplassen og se etter bilder av dem og deres antrekk, velg deretter klær etter hva de har på seg. Er veldig store variasjoner på hva de mener er riktig.

Varierer veldig på bransje! Normalt pent hverdagstøy er innafor her. Hadde blitt sett rart på om jeg troppet opp i dress :p Andre bransjer måå man kanskje komme i dress :)

Jeg kan kanskje presisere at jeg jobber i helsevesenet der vi har arbeidsuniform i hvitt :p

Lærte ett risk på nav kurset jeg var på her og kastet ut av fordi jeg var syk til å jobbe. Men fikk med meg intervju. Google arbeidsplassen og se etter bilder av dem og deres antrekk, velg deretter klær etter hva de har på seg. Er veldig store variasjoner på hva de mener er riktig.
Jeg jobber der som vikar allerede, og vi bruker egne arbeidsuniformer da jeg jobber i helsevesenet :) aner ikke helt hva jeg kan gå ut fra da :sorry:
Får rote gjennom klesskapet og se hva jeg har for noe :p

Tror ikke antrekket har så mye å si, så lenge det er av en hverdagslig-pen karakter :) De kjenner deg jo fra før :)

Tror ikke antrekket har så mye å si, så lenge det er av en hverdagslig-pen karakter :) De kjenner deg jo fra før :)
Nja, hun som ringte jobber på personalavdelingen og jeg har ikke truffet henne før. Men går ut fra at sjefen for avdelingen som søker folk skal være der, og det er henne jeg jobber for nå :)
Er det innafor med dongeribukser eller bør jeg velge svarte bukser? :shy:

Nja, hun som ringte jobber på personalavdelingen og jeg har ikke truffet henne før. Men går ut fra at sjefen for avdelingen som søker folk skal være der, og det er henne jeg jobber for nå :)
Er det innafor med dongeribukser eller bør jeg velge svarte bukser? :shy:

Jeg er sikkert ikke rett person å spørre, da jeg mener at det ikke har så mye å si. Jeg har gått i dongri bukse og fått jobben og gått i sort bukse å fått jobben. Så lenge det ikke er joggebukse syns jeg du er innafor :P
Jeg syns det er mest naturlig med en dongeribukse og lys farge topp nå på våren, kontra bare sort..

Jeg er sikkert ikke rett person å spørre, da jeg mener at det ikke har så mye å si. Jeg har gått i dongri bukse og fått jobben og gått i sort bukse å fått jobben. Så lenge det ikke er joggebukse syns jeg du er innafor :p
Jeg syns det er mest naturlig med en dongeribukse og lys farge topp nå på våren, kontra bare sort..
Jeg får grave i klesskapet og se hva jeg har :p

Hverdagslig pynta. Når jeg drar på jobbintervjuer (har vært en del de siste årene) har jeg på meg fine jeans, en fin relaxed skjorte eller genser, med jakke av "voksent" slag (ikke turjakke). Profesjonelt, uten å bli "dressjakke". Så man viser at man har kledd seg litt finere, uten at det er "jeg skal bli den neste adm dir"-finpynta. De ferreste jobber i dag krever dress og skjorte på intervju, det tror jeg mest av alt er i "salgsstillinger" ala jobb hos Geelmuyden Kiese (eller hvordan pokker det skrives, haha) og/eller advokatjobber :) Dette basert på erfaringer i Norge, Sverige og Europeiske land - kontorjobber med litt attåt.

Hverdagslig pynta. Når jeg drar på jobbintervjuer (har vært en del de siste årene) har jeg på meg fine jeans, en fin relaxed skjorte eller genser, med jakke av "voksent" slag (ikke turjakke). Profesjonelt, uten å bli "dressjakke". Så man viser at man har kledd seg litt finere, uten at det er "jeg skal bli den neste adm dir"-finpynta. De ferreste jobber i dag krever dress og skjorte på intervju, det tror jeg mest av alt er i "salgsstillinger" ala jobb hos Geelmuyden Kiese (eller hvordan pokker det skrives, haha) og/eller advokatjobber :) Dette basert på erfaringer i Norge, Sverige og Europeiske land - kontorjobber med litt attåt.

Enig :)

Jeg ville alltid kledd meg hakket penere enn forventet på intervju :) kjenner ikke din bransje, da, men vil at det skal se ut som om jeg har kledd meg til intervjuet.

Kommer an på bransjen. I ditt tilfelle ville jeg nok gått med enten svart eller dongeribukse (dere sitter uansett på intervjuet antar jeg, så er jo bare ved start og slutt de ser denne), også skjorte med dressjakke eller pen cardigan (alt etter hvor varmt det er).

Jeg er i arbeidsmarkedstiltak og har lært endel om dette.

Dongeribukse er visst fyfy med mindre man skal på intervju i en motebutikk som selger dette.

Penere bukse, mørk eller sort og en enkel bluse/topp som ikke er for mye mønster i og for mye farger. Gjerne en hvit skjorte, men det blir ofte noe finere.

Men bør uansett tilpasses bransjen du søker i.

Har leder stilling i helsevesenet og så lenge arbeidssøkere går nøytralt / konservativt kledd dvs ikke skrikende farge kombinasjoner eller miniskjørt og singlet betyr det lite akkurat hva de har på seg. Både olabukse og kjole er helt greit. Pen tøy er unødvendig. Det viktigste er at du er komfortabel med det du har på deg for da vil du gi et bedre inntrykk på intervjuet enn om du sitter der utilpass.

Jeg er i arbeidsmarkedstiltak og har lært endel om dette.

Dongeribukse er visst fyfy med mindre man skal på intervju i en motebutikk som selger dette.

Penere bukse, mørk eller sort og en enkel bluse/topp som ikke er for mye mønster i og for mye farger. Gjerne en hvit skjorte, men det blir ofte noe finere.

Men bør uansett tilpasses bransjen du søker i.
Jeg bare aner ikke hva kleskoden for helsevesenet er (siden vi har uniform på jobb):hilarious: skal jeg se på avdelingslederen/sjefen (som er 7år eldre enn meg), så går hun som oftest i en dongeribukse og enkel genser :)

Har leder stilling i helsevesenet og så lenge arbeidssøkere går nøytralt / konservativt kledd dvs ikke skrikende farge kombinasjoner eller miniskjørt og singlet betyr det lite akkurat hva de har på seg. Både olabukse og kjole er helt greit. Pen tøy er unødvendig. Det viktigste er at du er komfortabel med det du har på deg for da vil du gi et bedre inntrykk på intervjuet enn om du sitter der utilpass.
Det er jo helt sant, man gir vel et bedre inntrykk hvis man også er komfortabel i det man har på :p får prøve å grave i klesskapet imorgen, ble ikke tid idag :)

Back
Topp