Sniker litt. Jeg var på jobbintervju da jeg var 5 mnd på vei. Da jeg hadde liten mage var det ikke vesentlig synlig på meg på det tidspunktet for folk som ikke kjente meg. Jeg kan berolige deg med at du tenker mye mer på dette før intervjuet enn mens du er på intervju. For på intervjuet er man i jobbmodus og graviditet er ikke nødvendigvis et naturlig tema. Det er derfor ikke slik st man nødvendigvis føler man lyver når man ikke nevner det. For min del kom det opp før tilbud fordi det var en stilling med udefinert oppstartstidspunkt så da valgte jeg å fortelle det når de spurte om når det ville passe å starte. Men ellers ville det ikke kommet frem av seg selv, rett og slett fordi det ikke var noen andre tidspunkter i løpet av intervjuet det ville falt seg naturlig. Så slår meg sammen med de over at det beste tidspunktet er ved et eventuelt tilbud. Da kan en av de andre kandidatene få tilbud om vikariat for deg.
P.s. skjønner godt at du vil søke nå. Jeg fikk mye mer ro på meg av å vite hvor jeg skulle etter endt permisjon enn å gå ut i permisjon i uvisshet.
P.s. skjønner godt at du vil søke nå. Jeg fikk mye mer ro på meg av å vite hvor jeg skulle etter endt permisjon enn å gå ut i permisjon i uvisshet.