Intervju neste uke.. Hjelp?

Miss Honey

Betatt av forumet
Hei
jeg jobber som lærer og trenger innspill her.. Har fast jobb på en skole jeg aldri vil tilbake til (ja, har bestemt meg for det, jeg trivdes ikke i det hele tatt) men har for tiden permisjon fordi jeg fikk et vikariat på en annen skole. Her trives jeg veldig godt og rektor har implisitt sagt at jeg har jobb videre. Han har i hvert fall snakket om neste år og at han vil ha meg som kontaktlærer. Jeg ble oppfordret til å søke på fellesutlysningen for lærere. Så jeg gjorde det i siste liten. Nå har eg allerede blitt oppringt for intervju på en annen skole (søknaden ligger inne for hele kommunen) og jeg kjenner jeg gruer meg. Er så usikker. Vet jo at selv om det ikke sal vektlegges at jeg er gravid så blir det sikkert det likevel. Eller hva tror dere? Jeg kommer uansett til å gå på alle intervjuene for å se om jeg får noe tilbud. Jeg vil veldig gjerne ha en fast jobb sånn at jeg kan si opp den jeg ikke vil tilbake til. Jeg er så usikker på om jeg bør nevne det på intervju. Blir litt dumt å komme med det etter at jeg har fått jobbtilbudet? Litt sleipt? Er jo kjedelig å ansette en lærer fra august når jeg har termin i september.. Jobbe et par uker før jeg går ut i permisjon likosm? Dumt av meg å søke i det hele tatt? har bare så lyst å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjonen. En jobb som IKKE er den jeg vil vekk ifra;) Graviditeten var altså ikke planlagt.. Hadde håpet å få den faste jobben først. Men nå sitter jeg altså i denne situasjonen.. Så hva sier jeg på intervjuet??

Jeg søkt jobb sist svangerskap, sa ingenting på intervjuet, for det var for tidlig til det syntes jeg. Fikk jobben (var vikariat, så blir litt anderledes) og fortalte om graviditeten etter et par mnd i jobb. Vikariatet var ferdig noen uker før jeg skulle ha permisjon, så det passet veldig bra.