Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var på intervju like etter jeg hadde fått positiv test. Jeg sa ingenting. Så mistet jeg (kjemisk), men fikk tilbud om jobben. Takket ja, og ble gravid igjen like etterpå. Jeg har signert kontrakt og snakket med min nye sjef flere ganger, men enda ikke fortalt at jeg er gravid. Jeg er nå litt over 9 uker, når jeg begynner i ny jobb er jeg 12 uker. Jeg planlegger å fortelle det etter at jeg har vært på ul og sett at det er liv (time på tirsdag).Ååå nå ble eg så usikker var veldig bestemt på og bare være ærlig om det, synst bare det blir for dumt når jeg får jobben "ja ops, glemte å si at eg er 3-4 mnd gravid"
Håper intervjuet i dag gikk bra Valgte du å fortelle det eller ikke?? Her på jobb i dag blei det tulla med at det er så mange gravide her, at det er vel ikke lenge til jeg kommer med en kul på magen også, haha.. De skulle bare visst de. Jeg følte meg kjempedum, men men..Sååå, skal da altså på intervju om en deltidsjobb i morgen, er 8 uker på vei men må vel alikavel nevne det i intervjuet? er jo komt så langt at jeg "vet" om det får håpe eg vinner på ærligheten om ikke annet, er jo fult brukbar i 6 mnd til *prøver å psyke meg opp*
Hehe, jeg har også fått noen sånne kommentarer på jobb de siste par månedeneHåper intervjuet i dag gikk bra Valgte du å fortelle det eller ikke?? Her på jobb i dag blei det tulla med at det er så mange gravide her, at det er vel ikke lenge til jeg kommer med en kul på magen også, haha.. De skulle bare visst de. Jeg følte meg kjempedum, men men..
Håper intervjuet i dag gikk bra Valgte du å fortelle det eller ikke?? Her på jobb i dag blei det tulla med at det er så mange gravide her, at det er vel ikke lenge til jeg kommer med en kul på magen også, haha.. De skulle bare visst de. Jeg følte meg kjempedum, men men..
Lykke til! Jeg veit ikke om jeg hadde sagt noe. Jeg var ærlig og fortalte om migrenen min på intervju, når det var snakk "mine dårlige sider". Men det virker rart for meg å fortelle folk det sånn før 12 uker.
Jeg fortalte sjefen min om graviditeten min igår, er åtte uker. Hun skal vite uansett og jeg er fast ansatt. Var deilig å få det ut, hadde gruet meg. Jeg er fortsatt i permisjon og rekker bare å jobbe 6 mnd før jeg skal ut i permisjon igjen. Man får dårlig samvittighet, jeg skjønner deg godt. Men de får jo vite det før eller siden. Og det er ikke vanlig å fortelle det før tolv uker, så det trenger du ikke å kjenne på
Er et dilemma det der. Jeg vet ikke hva jeg selv hadde gjort i din situasjon. Som mange skriver er det beste mann/kvinne for jobben og de kan ikke spørre deg eller velge deg bort på grunn av en graviditet. Dessverre er det mange som gjør nettopp det, og sier at det var noen andre som var mer kvalifisert for stillingen enn deg. Vanskelig å skulle bevise om dette er sant.
Men igjen skal du jobbe for de, og ønsker en god tone med arbeidsgiveren din. Man kan jo tenke slik at hvis de velger deg bort pga det vil man ikke jobbe for de uansett. Men ikke alltid man har det privilegiet hvis man trenger jobben. En annen ting å tenke på er jo at du kun er 8 uker på vei, er jo ikke sikkert det går bra (håper det gjør det så klart) så hvis de spør deg i etterkant hvorfor du ikke sa noe kan du jo si dette.
Tror jeg ville sett an hvordan intervjuet går og hvilken kjemi som er der. Uansett hva du gjør er det helt opp til deg.
Lykke til
Ånei så kjipt da håper du finner noe raskt med høyere stillingsprosent. 4000 går ikke an å leve påDet gikk kjempe bra på intervjuet, fortalte de det og de satte veldig pris på at jeg var ærlig, og så fortsatte intervjuet som normalt MEN jeg fant ut at det var bare snakk om en ettermiddag i uke og annenhver helg, og det kan jeg ikke leve på, vist jeg tar jobben kan jeg tjene 4000 ca i mnd, og nå har jeg aap på ca 12000 i mnd, vil da miste 8000 i mnd på og ta jobben, vet det er straffbart og si nei til lønnet arbeid men sist jeg sjekket var det også straffbart og stjele for å få mat på bordet trodde virkelig stillingsprosent var høyer, så er litt sånn *buhu* nå
Ånei så kjipt da håper du finner noe raskt med høyere stillingsprosent. 4000 går ikke an å leve på
Ja det der tar alltid tid synes jeg. Håper du hører noe raskt!Nei blir litt lite det, har søkt over 35 jobber så noen nap må komme snart, de er alltid så treig å svare
Tusen takk for det <3Ja det der tar alltid tid synes jeg. Håper du hører noe raskt!