Intervju i kommunesektoren

vernepleier
søker på stilling som fagansvarlig vernepleier 100%
har ellers bare jobbet i det private, så har liiiiiite erfaring med intervjuene derifra. har fått alle jobbene som jeg har søkt på ellers da.. [8D]

Har vært på intevju for en fagveilederstilling/vernepleier i kommunen og hadde et hyggelig intervju hvor de så klart la vekt på hva jeg kunne tilby av kunnskap.
Om det er tøft eller ikke kommer vel ann på hvor trygg du er på faget [8D]

takker for svar, jinta85! [:D]

ja, såklart går det på hvor trygg en føler seg! :D
jeg var egentlig veldig avslappet frem til jeg fikk beskjed om at disse intervjuene i kommunesektoren var knallharde.. [&:]

fikk du jobben, og trives du i den?

Jeg har vært på intervju til en veldig lignende jobb, er også vernepleier.
Og gjett hva? Jeg fikk jobben![:D]

De var opptatt av å vite hvordan min økonomiske styring er (selv den ikke direkte innebar økonomisk ansvar..), i tillegg til å vite noe om mine kunnskaper om faget.
Var egentlig en veldig avslappet samtale, og noe jeg fint kunne gjort igjen [:)]

ORIGINAL: Rainbow Dash

jeg var egentlig veldig avslappet frem til jeg fikk beskjed om at disse intervjuene i kommunesektoren var knallharde.. [&:]

Jeg fikk jobben og trives i en slik type stilling. Mange ulike utfordringer. Får jobbet i miljøet, veilede personalet, ha pårørendekontakt, drevet med kontorarbeid, tenke ut lure løsninger, sette igang og evaluere tiltak.

Lykke til!

Hvis det er et sted hvor kap. 4a er i bruk ville jeg lest meg opp på det iallefall [:)]

Fantastisk! Så spennende! Og gratulerer så mye begge to, med jobber! Nå ber og håper jeg på at jeg får jobben da! Var ferdigutdanna i 2007, så har jobba lenge, men for tida er jeg i bhg, ikke akkuratt hvor jeg burde være, så er litt spent på å muligens ta fatt på en slik jobb.. Men fiksa den glatt skulle jeg nok! :D

ORIGINAL: jinta85

Hvis det er et sted hvor kap. 4a er i bruk ville jeg lest meg opp på det iallefall [:)]

ja, lenge siden jeg har jobba med det, så det er blant anna litt av planen min.. gå igjennom diverse oppgaver og freshe opp alt fra studiet! :D

takk for gode råd jinta85! :D

Jeg fikk jobben og trives i en slik type stilling. Mange ulike utfordringer. Får jobbet i miljøet, veilede personalet, ha pårørendekontakt, drevet med kontorarbeid, tenke ut lure løsninger, sette igang og evaluere tiltak.

Lykke til!

Du! kan jeg være så frekk å spørre hva du har utbetalt?
Snakka med personalkoordinator i kommunen, og da var lønn etter 4 års ans. på 360 000, men det var uten tillegg på kveld. jeg kommer muligens til å jobbe 2 kveldsvakter i uka.. aner du hva jeg ca kan forvente meg da (altså årslønn+tillegg.. hva blir det i mnd?) vil du ikke svare er det greit. å vil du, så gjør ikke det noe som helst heller! [8D]

Lykke til!

Du! kan jeg være så frekk å spørre hva du har utbetalt?
Snakka med personalkoordinator i kommunen, og da var lønn etter 4 års ans. på 360 000, men det var uten tillegg på kveld. jeg kommer muligens til å jobbe 2 kveldsvakter i uka.. aner du hva jeg ca kan forvente meg da (altså årslønn+tillegg.. hva blir det i mnd?) vil du ikke svare er det greit. å vil du, så gjør ikke det noe som helst heller! [8D]

Jeg har 340 000 pluss tillegg, har to års ans.
Lønna er nesten 29 000 før skatt i mnd. med tillegg. Jobber da 3. hver helg og 2 kvelder i uka.

Hyggelig å være til hjelp! [:)]

hehe... nei, vernepleier eller sykepleier stillinger er IKKE tøffe intervjuer.. faktisk ganske enkle...
Og tviler på at det er så mye forskjell fordi det er en fagutviklerstilling.. ;)

Jeg har vært på flere!

Skrekken var: 5 timers felles intervju(6 stk de hadde plukket ut) med alene intervju dagen etter på ca 1 time. Ble instilt som nr 3!

De andre har det sittet 4-5 på ene siden av bordet og jeg på andre siden[:D] Fikk begge jobbene, mo hahaha

ORIGINAL: LykkeligTrollmor

hehe... nei, vernepleier eller sykepleier stillinger er IKKE tøffe intervjuer.. faktisk ganske enkle...
Og tviler på at det er så mye forskjell fordi det er en fagutviklerstilling.. ;)

IKKE ALLE NEI[8D]

Oki, da vet jeg ca lønn.. Bra!

Og håper virkelig at jeg skal naile dette intervjuet!
Gleder meg masse, er spent og leser meg opp på alt som er relevant!

Tusen hjertelig takk for masse og god hjelp! Hva skulle man gjort uten BV? [:)]

ORIGINAL: LykkeligTrollmor

Det er noe ganske annet enn vanlige vernepleierstillingintervjuer. Hvertfall min erfaring...[:)]
Men du skal ha ganske mye ansvar for fagansvarlig - blir jo veiledning av personal, økonomi"ansvar", saksbehandling og mye annet kontorarbeid som vil gjøre at de graver for å finne rette personen til jobben...

Men det kommer jo selvsagt an på hvor mange søkere det er [;)]

hvordan synes dere jobben er?
går dere hjem med god samvittighet og føler dere at dere strekker over alt dere skulle ha gjort?

hvordan synes dere jobben er?
går dere hjem med god samvittighet og føler dere at dere strekker over alt dere skulle ha gjort?

Helt ærlig??![8|][8D]
Har konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort. Vi har en utrolig stor pågang hos oss, og blir slik at jeg bare får tatt det som er aller mest nødvendig for å kunne holde driften i gang. Det at jeg har 230 timer til avspasering sier vel litt [8D]
Men jeg trives veldig godt i jobben uansett! Kjempespennende, og lærer stadig noe nytt!
Alle de fantastiske menneskene man møter, både brukere, pårørende og personal! [:)]

Back
Topp