Intervall mellom dose 1 og 2 - covid

E.L

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei. Jeg tok dose en av corona vaksinen i juni/juli. Ble så gravid før dose to og utsatte dermed denne. Vurderer å ta nummer to nå, men er det noen som vet hvor lang tid det maks kan gå mellom dosene? Finner ingen informasjon om det..
 
Hei. Jeg tok dose en av corona vaksinen i juni/juli. Ble så gravid før dose to og utsatte dermed denne. Vurderer å ta nummer to nå, men er det noen som vet hvor lang tid det maks kan gå mellom dosene? Finner ingen informasjon om det..
Koronapasset går i alle fall ut 12 uker etter dose én, så mulig du må begynne på "nytt' nå
 
Ja, men planlagt intervall da jeg tok var 12 uker - rart de tok sjansen på det dersom det var så kritisk å få tatt den senest innen 12 uker da - eller? Er jo sikkert flere som måtte utsette noe pga feks forkjølelse eller lignende.
Aner ikke jeg altså, men syntes det er vanskelig å finne informasjon.
Men nå er det jo såpass lenge siden jeg tok den, mye mulig jeg må starte på nytt ja!
 
Helt på nytt blir det vel ikke, du er nok bedre beskytta nå enn om du ikke hadde tatt første dose, og du og baby blir enda bedre beskytta med en dose til :)
Og så skal vi jo alle då tilbud om en tredje dose etter nyttår.
 
Og jeg tok min 2. dose ca 16 uker etter 1. dose. Har grønt pass på helsenorge, så det kan ikke være så strengt på disse 12 ukene.
 
Samme her! Googla meg ihjel, men vanskelig å finne informasjon. Fant noe om at intervallen i mellom ikke skal ha noe betydning, så lenge du er over minimumsintervallen :) Skal ikke si noe sikkert selvfølgelig, har ikke ringt og sjekket opp i det, men når jeg avbestilte fikk jeg bare beskjed om å ringe tilbake når jeg var klar for neste dose :) Begynner å bli veldig bekymret nå, så får ringe og bestille time.
 
Man blir jo fullvaksinert selv om intervallet blir lengre enn de 12 ukene det var snakk om først :) jeg tar min 2.dose nå på fredag, 17uker etter første dose :)
 
Takk for svar, da får jeg bestille meg en time så får vi se hva de sier :happy:
 
Jeg endte med 20 uker mellom dosene. Tok siste 10/11. Fant ingen info om vaksineintervall og hvor beskyttet man kunne anta å være. Legen i vaksinasjonskontoret hadde null peiling han også, han måtte Google om det var OK å ta vaksina i uke 17. Snakk om å føle man ikke var i trygge hender liksom. Han sa at om jeg hadde en «grei» lege så kunne jeg kanskje få målt mengde antistoffer i 3.trimester for å vite litt hvordan det lå an. Sinnsykt frustrerende når det er så ullen informasjon!

På koronasertifikatet mitt står det at jeg har fått dose 2/2, selv om intervallet er stort, så jeg ante at jeg har «godkjent» sertifikat.
 
Mener jeg har lest her på forumet at noen ble anbefalt å ta en antistoff-test hos legen før man tar 2. dose, hvis det var mer enn 15 uker mellom, for å være sikker. Hvis man ikke har nok antistoffer måtte man kanskje ta tre doser for å bli beskyttet
 
Back
Topp