I går kveld, ca ellevetiden, begynte jeg å få utrolig vondt i magen. Det ble bare verre og verre, og når klokken begynte å nærme seg midnatt visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Klarte ikke sitte, klarte ikke ligge, klarte ikke stå - ALT gjorde sinnsykt vondt! Etterhvert kom en ekstrem kvalme også, og den neste timen kastet jeg opp fire ganger. Jeg har ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet. Etter den siste og verste omgangen med oppkast kjentes alt litt bedre ut, før det plutselig støkk til i magen igjen. Mer ekstremt enn tidligere. Denne gangen trodde jeg det skulle komme ut i begge retninger, men slapp heldigvis å kaste opp... Det kom derimot store mengder avføring, som var mørkegrønn, nesten svart på farge. Magesmertene har avtatt utover natten, men jeg har prompet mye mer enn vanlig. Nå er jeg nesten tilbake til normalen.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Hvordan arter svangerskapsforgiftning seg? Kan dette være tegn til abort? Jeg har vært forstoppet i ca en uke, kan det være det som er grunnen til disse plagene? Ville dere dratt til legen? Jeg er så redd for at noe er galt med nurket...
Til informasjon er jeg 8+2 i dag, og smertene var i midten/øverste del av magen, litt over navelen.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Hvordan arter svangerskapsforgiftning seg? Kan dette være tegn til abort? Jeg har vært forstoppet i ca en uke, kan det være det som er grunnen til disse plagene? Ville dere dratt til legen? Jeg er så redd for at noe er galt med nurket...
Til informasjon er jeg 8+2 i dag, og smertene var i midten/øverste del av magen, litt over navelen.