Intense luftplager. Forsoneterapi eller akupunktur?

Tahlia

Andre møte med forumet
Jeg har i mange når slitt med luftplager som fører til diaré eller forstoppelse og koikksmerter. Jeg har holdt det ved like ved at jeg spiser veldig sunt. Jeg blir da ikke kvitt luften men jeg slipper smertene . Nå er jeg gravid og luftplagwne dobler seg . Det er slik dette svangerskapet og det var slik forrige svangerskap. Jeg sliter med dette. Jeg får luftsmerter og jeg klarer ikke sove på natta fordi det er så intensivt. Har noen prøvd fotsoneterapi eller akupunktur ? Jeg vurderer dette for plagene mine for og se om d kan hjelpe . Sover altså minimalt på natten og fungerer ikkeboptimalt på dagene pga dette. Gi meg tips og erfaringer takk :)

Jeg har i mange når slitt med luftplager som fører til diaré eller forstoppelse og koikksmerter. Jeg har holdt det ved like ved at jeg spiser veldig sunt. Jeg blir da ikke kvitt luften men jeg slipper smertene . Nå er jeg gravid og luftplagwne dobler seg . Det er slik dette svangerskapet og det var slik forrige svangerskap. Jeg sliter med dette. Jeg får luftsmerter og jeg klarer ikke sove på natta fordi det er så intensivt. Har noen prøvd fotsoneterapi eller akupunktur ? Jeg vurderer dette for plagene mine for og se om d kan hjelpe . Sover altså minimalt på natten og fungerer ikkeboptimalt på dagene pga dette. Gi meg tips og erfaringer takk :)
Her ble det sagt irritabel tarm syndrom, prøv å les litt om det. Kuttet ned på gluten og laktose selv, blitt mye bedre! Merker at gluten gjør meg sååå luftig, trenger ikke å leve fritt for det selv, men å bytte ut hvete med havre minsker gluten inntaket betraktelig. Hjelper også å bytte ut mengder hvetemel med fullkorn eller samalt mel når man baker.

Anbefaler deg å lese litt om det, for her gikk jeg med magesmerter og håpløs fordøyelse fra jeg var liten. Det siste året har vært mye bedre.

En ting til, ris og kylling er veldig lettfordøyd, mens storfe er versting og sliter ut tarmene.

Håper du finner ut av det, er forferdelig å gå slik :(

Jeg har holdt på og finne ut av dette i mangen år jeg har kuttet ut mange produkter som d er naturlig at man reagerer på. Jeg drikker ikke melk , jeg spiser nesten bare knekkebrød og lager all mat fra bunnen av. Irritabel tarm har jeg nokk og jeg har lest om d men d er jo ikke då mye og gjøre . Jeg har tenkt litt om d er psykiske smerter også. Det hjelper og spise mindre gluten. Men d er vanskelig og ikke spise gluten i det hele tatt. Jeg baker selv og bruker bare grovt mel men jeg får jo luft likevel. Men de blir enda mer intense ved hvetemel.

Skal selv prøve akupunktur for stress, stress og utmattelse kan forstyrre slimhinnene i kroppen. Det gjelder øyne, hals, mage, tarm osv.

Fikk også beskjed om at stress kan gjøre irritabel tarm værre netopp på grunn av slimhinnene som beskytter veggene i tarmen blir irriterte. Jeg blir værre av stress, kan være noe lignende?

Tror det er bare å prøve ivei, det viktigste er å ikke være bekymret for luften. For meg hjalp det å være litt mer hjemme en periode for å roe ned bekymringene rundt å bli dårlig i magen borte eller offentlig. Håper noe hjelper for deg, det sliter mye psykisk og fysisk å gå slik. :(

Jeg har holdt på og finne ut av dette i mangen år jeg har kuttet ut mange produkter som d er naturlig at man reagerer på. Jeg drikker ikke melk , jeg spiser nesten bare knekkebrød og lager all mat fra bunnen av. Irritabel tarm har jeg nokk og jeg har lest om d men d er jo ikke då mye og gjøre . Jeg har tenkt litt om d er psykiske smerter også. Det hjelper og spise mindre gluten. Men d er vanskelig og ikke spise gluten i det hele tatt. Jeg baker selv og bruker bare grovt mel men jeg får jo luft likevel. Men de blir enda mer intense ved hvetemel.
Har du prøvd å bruke glutenfritt mel? De finnes i allergihyllen i dagligvarebutikken og jeg pleier å bytte ut vanlig mel med dette :) Det kan også være et godt tips å bli litt obs på sukker da dette også kan påvirke magen (enkelte sukkerarter kan ha negativ virkning på magen, som f.eks druesukker). Jeg har slitt med magesmerter i noen år nå. Luft smerter, perioder hvor jeg ikke kommer på do ordentlig og perioder hvor jeg er løs i magen og bare mye problemer generelt. Jeg kuttet pasta, ris og poteter i stor grad, og spiser kun glutenfri pasta når vi har lyst på. Druer, appelsiner, klementiner og kiwi kan sette i gang smerter i magen min, hvetemel er absolutt ikke bra for meg, og jeg prøver å holde meg unna grønnsaker med mye stivelse, som f.eks: kålrot og gulrøtter.
Når vi skal ha poteter, deler jeg de opp og legger de i vann. På den måten trekkes noe av stivelsen ut og magen går ikke like baluba når jeg spiser det :p

Hvis du ikke har prøvd det, kan det kanskje være en idé å prøve å kutte ned på stivelse og "tung" mat? :)
Lykke til i alle fall! Det er et mareritt å ha det slik, så jeg håper du finner noe som kan virke for deg <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Jeg har prøvd glutenfrie produkter. Jeg syns d er veldig dyrt, og jeg fikk fortsatt luft av glutenfrie brød :/ jeg er bevisst på kosthold og sunn livsstil så jeg passer på og spise sunt men jeg spiser jo frukt og grønnsaker, spiser endel gulrøtter. D er så vanskelig og finne ut hva jeg tåler for jeg føler nesten jeg reagerer på alt. Men uansett så ligger d jo lenge i kroppen om jeg slutter og spise d. Må nesten ta en og en matvarer om gangen for og få oversikt men d er veldig vanskelig.

Back
Topp