Intense ligamentsmerter?

Amber

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
I dag trodde jeg et øyeblikk at jeg hadde en SA. Har hatt det før, og fikk da akkurat de samme smertene i området rundt livmoren. Det kom seg etter et kvarter ca, men på det verste klarte jeg ikke å stå oppreist. Kollapsa så å si, også midt på et kjøpesenter da så klart. Regner med det var ligamentsmerter, ettersom jeg har hørt at de kan være ganske intense. Kom heller ingenting blod. Har noen andre opplevd at det gjør så vondt at dere ikke klarer å stå? Tidligere har jeg kun kjent strekk og litt stikking, men i dag kjentes det ut som om jeg revna innvendig. Hilsen nervøs førstegangsmamma ;)

Jeg fikk og et sånn "anfall", var sikker på at jeg mista eller revna i to. Men kjente at det var i samme område som jeg pleier å få ligamentsmerter, i lysken og litt utover livmora, så tenkte etterpå at det bare var det. Det varte og i ca et kvarter, og alt jeg klarte var å ligge på senga og puste meg gjennom det. Har ikke hatt noen flere heldigvis :)

Jeg fikk og et sånn "anfall", var sikker på at jeg mista eller revna i to. Men kjente at det var i samme område som jeg pleier å få ligamentsmerter, i lysken og litt utover livmora, så tenkte etterpå at det bare var det. Det varte og i ca et kvarter, og alt jeg klarte var å ligge på senga og puste meg gjennom det. Har ikke hatt noen flere heldigvis :)

"Godt" å høre vi er flere var ikke noe særlig digg. Alt man ikke vet om graviditeter på forhånd altså.

Et sånt anfall fikk jeg også da jeg var på et kjøpesenter. Var og sikker på at nå ble det sa. Det var så intenst at jeg hang over doet og klarte ikke gå på 10 minutter. Men det gikk over og alt gikk bra. Men moro var det ikke.

Tror det er ganske vanlig! Jeg hadde masse av det forrige svangerskap! Kjenner meg veldig godt igjen da du sier at det kjennes ut som at du revner innvendig :) heldigvis ikke hatt det så mye hittil :)

Et sånt anfall fikk jeg også da jeg var på et kjøpesenter. Var og sikker på at nå ble det sa. Det var så intenst at jeg hang over doet og klarte ikke gå på 10 minutter. Men det gikk over og alt gikk bra. Men moro var det ikke.

Uff :/ ikke noe moro i det hele tatt, nei! I hvert fall ikke når vi ikke er forberedt på det. Nå er vi det til neste gang, og trenger ikke få panikk da i det minste :)

Tror det er ganske vanlig! Jeg hadde masse av det forrige svangerskap! Kjenner meg veldig godt igjen da du sier at det kjennes ut som at du revner innvendig :) heldigvis ikke hatt det så mye hittil :)

Godt å vite at det er vanlig, men det var ikke noe jeg var forberedt på :p jeg sa til hun jeg var med at "nå har jeg en spontanabort!". Stakkars, hun ble jo skremt som bare det. Så gikk det over da heldigvis :) ikke noe herlig, ser er i hvert fall sikkert.

Jeg har mye ligamentsmerter nå, og de er intense, men varer ikke så lenge heldigvis.
Farlig å bevege seg for tiden.:wideyed:

Jeg har mye ligamentsmerter nå, og de er intense, men varer ikke så lenge heldigvis.
Farlig å bevege seg for tiden.:wideyed:

Vi får bare holde oss i ro så godt det lar seg gjøre :p Ingen joggeturer i hvert fall! haha

Jeg gikk opp en trapp, også fikk jeg ikke med meg at trappen tok slutt. Så tråkka hardt ned med foten og kjente det stakk noe så intens inni magen..! Sånn støt lignende følelse! Er det noe a la ligamentsmerter? At det er de samme som strekkes til vanlig?

Jeg gikk opp en trapp, også fikk jeg ikke med meg at trappen tok slutt. Så tråkka hardt ned med foten og kjente det stakk noe så intens inni magen..! Sånn støt lignende følelse! Er det noe a la ligamentsmerter? At det er de samme som strekkes til vanlig?

Uffda. Jeg tror det var det du også kjente, for det kan visst bli påvirket av bevegelser og sånt. Ikke noe særlig :p syns det verste er å bli så redd! Men det hører vel til det første svangerskapet i hvert fall.

Back
Topp