Intens kløe

Deez

Glad i forumet
Det klør over hele kroppen. Det begynnte i trekkmerkene på magen men nå klør det over alt! Jeg er så sliten, frustrert og oppgitt! Jeg har prøvd alt det er å prøve mot kløe. Hydrokortison, dexem, A-derma spray/fuktighetskrem, hvitvask, cetrizin, apolar og olje. Nå er jeg rådvill, hva gjør jeg!? Jeg blir gaaaal! [:(]

ORIGINAL: _Snepsi_

Er du langt på vei?
Gå til legen din å hør om han kan ta en prøve på forhøyde verdier i leveren din, kan være svangerskapskløe..
Hadde det selv, måtte bli satt igang til slutt, holdt på å bli gaal! Prøven min var positiv.
Etter fødselen gikk jeg på kortisontab i to mnd for å fremskynde at utslettet og kløen forsvant..
Prøvde også alt, hvitvask, poleramintab, kortisonsalve (gjorde det verre), tykke kremer osv, ingenting hjalp og verre ble det.
Få legen din til å henvise deg til en fødselslege, de har mer peiling!

Jeg har vært hos lege. De har tatt prøver å fant inegn ting galt der. Jeg fikk utskrevet polaramin. De hjalp den første dagen, så mindre å mindre. Nå hjelper de ikke i det hele tatt. Jeg begynner å grine her jeg sitter! Jeg er så lei!!!
Mener du at jeg kan bli satt i gang om jeg forteller legen hvor ille jeg har det?

uffda,ville hørt med legen ja.lykke til[:)]

Jeg er forresten 39 uker. Bare 5 dager igjen til termin.

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

ORIGINAL: Deez

Det er verdt et forsøk! Legen nekta å sette meg igang, selv etter 10 ukers intens kløe.. 4 dager på overtid så satte jeg meg ned og grein, og nekta å reise hjem..[:D]

Haha [:D] Gjore de noe da? Hehe. Jeg har heldigvis ikke hatt det så lenge. Har hadd småkløing i ca 2 uker, og den siste uken har det blitt skikkelig ille! Jeg får ikke sove. Jeg er så  langt nede at jeg begynner å grine av alt. Jeg er så sliten phsykisk!
Men har mine tvil om at de vil sette  meg igang. De som ikke vet hvor ille det er sier bare: Tenkt på noe annet!

er jo meningen man skal slappe av å lade opp dagene før en fødsel.. å er det sånn at det klør så du ikke får sove...å enda du har medisiner, så ville iallefall jeg ha kontakta fødeavdelinga... ikke en lege..
Vet at folk har blitt satt igang pga kløe før.. men kommer visst an på hvor man bor i landet

Jeg har en time til kontroll på onsdag pga at jeg hadde litt lite fostervann sist de skjekket. Men onsdag er så lenge til! Å jormor hadde ingen ledige timer før onsdag. [:(]

Det er verdt et forsøk! Legen nekta å sette meg igang, selv etter 10 ukers intens kløe.. 4 dager på overtid så satte jeg meg ned og grein, og nekta å reise hjem..[:D]

Haha [:D] Gjore de noe da? Hehe. Jeg har heldigvis ikke hatt det så lenge. Har hadd småkløing i ca 2 uker, og den siste uken har det blitt skikkelig ille! Jeg får ikke sove. Jeg er så  langt nede at jeg begynner å grine av alt. Jeg er så sliten phsykisk!
Men har mine tvil om at de vil sette  meg igang. De som ikke vet hvor ille det er sier bare: Tenkt på noe annet!

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det! Jeg sa til legene at fikk de ikke ut den ungen nå så kom jeg til å slite VELDI når hun en gang kom, for jeg kom til å være fysisk og psykisk utslitt LENGE før ungen var ute.. Jordmora var enig med med, og de satte meg ENDELIG igang..

SI hvordan du har det, at det ikke NYTTER å tenke på noe annet, for kløen overtar alle tankene dine, og du ikke vet hvor du skal gjøre av deg.. GRIN om nødvendig. Det er seriøst så jævlig det der at det unner jeg ingen å gå gjennom..

Jeg møtte folk på butikken når det nærmet seg veldig termin, og når de spurte om jeg var lei, så var det omtrent så jeg la meg ned på gulvet og grein.. "OM JEG ER LEI!? Du kan vedde ROMPA DI på at jeg er lei!!!"[:D]

Huff, ja jeg har time hos legen til kontroll på føden på onsdag. Da skal de skjekke fostervann. Håper jeg klarer å få frem hvor sliten jeg er! Men jeg er ikke no flink å prate med leger å sånt. De kommer sikkert ikke til å gjøre noe. Men gjør de ikke det så føles det som jeg skal gå løs på magen med kniv!! Jeg årker ikke mere! Å så tom for energi jeg er nå, hvordan i alle dager skal det går når jeg skal føde!?

keisersnittet mitt ble framskyndet 1 uke pga dette! holdt på å klø meg til blods! det var INGENTING som hjalp! og jeg prøvde alt!

Jeg har tatt prøve. Ingen ting galt med min lever. Men det gjør jo ikke kløen noe bedre! Jeg tror ikke de vil sette meg i gang siden det "ikke er no galt" [:(]

så lenge det er snakk om kløe å søvnmangel, så kan dem hjelpe deg på fødeavd..

jeg ble satt igang 16 dager før termin pga at jeg var trett pga kynnere som var plagsomme..samt at jeg trodde fødselen var igang flere ganger, uten at d var det.

prøv å ring å hør med dæm. forklar ei jordmor kordan du har det. e slitsomt å gå sånn e jo ikke sikkert du går til termin kansje åver å da e du jo helt færdig vest du skal gå sånn kjæmpe længe:(   vet om ei som fikk næsten samtidig næsten som mæ som gikk med sånn svangerskaps kløe ho blei ikke satt igang men fikk komme på sykehuset å få nåkka å såve på å dem fikk observere kordan den kløen gikk å kordan det varte å virdering om igansetting:) så e jo værd ett forsøk så du ikke blir helt ødlagt[:'(]

ring til sykehuset du skal føde på.[:)] 

Guuuud så slitsom den kløen er. Før gikk den i bølger, men nå er det konstant. Jeg skal ringe føden snart. Men hva skal jeg si for å "overbevise" dem om at jeg virkelig sliter??

si at det klør, du stresser å du får ikke sove. så får du sikkert komme til en sjekk, evt samtale.. men det er skjeldent dem setter igang fødsler i helgene[&:]
men så kan dere jo avtale hva du skal gjøre om kløingen og søvnløsheten fortsetter.

Da har jeg ringt føden. De sa det var lite de kunne gjøre siden jeg har prøvd alt. Men jeg skulle komme inn på mandag til den vurdering der de skulle skjekke om jeg var noe modnet. Om jeg ikke var det var d lite sannsynlig at de setter i gang fødselen. [:(]

Da har jeg ringt føden. De sa det var lite de kunne gjøre siden jeg har prøvd alt. Men jeg skulle komme inn på mandag til den vurdering der de skulle skjekke om jeg var noe modnet. Om jeg ikke var det var d lite sannsynlig at de setter i gang fødselen. [:(]
se dær ett lite støkke på vei:) får håpe du e modna da:D messansynlig så e du nåkk litt modna:) mandag e bedre en ingenting eller å gå å vente å vente å tapes for krefter å ingen søvn. da e du jo helt utslitt når det kommer til fødsel[&:]

ORIGINAL: majon

se dær ett lite støkke på vei:) får håpe du e modna da:D messansynlig så e du nåkk litt modna:) mandag e bedre en ingenting eller å gå å vente å vente å tapes for krefter å ingen søvn. da e du jo helt utslitt når det kommer til fødsel[&:]

Ja, d va d legen sa. At d va ikke noe han kunne gjøre, men om d fortsatte sånn her ville æ jo ikke ha kjans til å klare å føde. Så vi krysser fingrene å håper på at jeg er modnet!! Da var det bare å vente. Guuud det virker lenge til mandag. Men du har rett, det er bedre enn å ikke vite når det vil skje noe.

Ja, d va d legen sa. At d va ikke noe han kunne gjøre, men om d fortsatte sånn her ville æ jo ikke ha kjans til å klare å føde. Så vi krysser fingrene å håper på at jeg er modnet!! Da var det bare å vente. Guuud det virker lenge til mandag. Men du har rett, det er bedre enn å ikke vite når det vil skje noe.
ja når man sitt sånn å det klør å man plages så virkel alt som en evighet. men en trøst e jo at dæm tar dæ på alvor å du faktisk kansje har lillegutt her i løpet av uka kansje på tirsdag vist du blir satt ignag på mandag:) så du får bare krysse alt du har å gjøre alt færdig nu i hælga til lillegutt å pakke bægen hlt færdig å prøv ( e ikke så lætt) å kose dæ så langt du klare:) så du ikke blir helt utslitt til mandag:)

ja når man sitt sånn å det klør å man plages så virkel alt som en evighet. men en trøst e jo at dæm tar dæ på alvor å du faktisk kansje har lillegutt her i løpet av uka kansje på tirsdag vist du blir satt ignag på mandag:) så du får bare krysse alt du har å gjøre alt færdig nu i hælga til lillegutt å pakke bægen hlt færdig å prøv ( e ikke så lætt) å kose dæ så langt du klare:) så du ikke blir helt utslitt til mandag:)

Æ e jo helt utslitt nu.. ! Hoff. Æ blir gal. Æ håper virkeli dem tar meg seriøst når æ kommer. E så lite flink å snakke for meg. Om dem ikke gjør d så håper æ at æ bynne å grine å knekker sammen. Æ e helt desperat nu.

Back
Topp