Intens kløe..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
De siste dagene har jeg hatt en ganske intens kløe, der nede.. Går på antibiotika, å lurer på kanskje om jeg kan ha fått soppinfeksjon? Har aldri hatt det så vet ikke symptomene på det.. Kan du se at du har det? Er det synlige bevis på utsiden? :p eller kan det sjekkes med en urinprøve hos legen? Anybody? :)

Må nok til en GU så de kan sjekke, men høres veldig ut som soppinfeksjon. Mange får det av antibiotika. Rødt og kløe.

Rådfør deg med lege før du behandler i svangerskapet.

Det kan sjekkes med urinprøve hos legen :-) Raskt svar også. Det høres ut som soppinfeksjon, det klør iherdig..

Må nok til en GU så de kan sjekke, men høres veldig ut som soppinfeksjon. Mange får det av antibiotika. Rødt og kløe.

Rådfør deg med lege før du behandler i svangerskapet.

Da må jeg nok bare bestille en time hos lege før ferien :( bummer..

Vi rådførte ganske godt med hva og ikke hva som kunne tas så lenge det er så nærme termin :)

Sopp klør veldig, og blir mer intenst hvis det er klamt. Kjennes det lindrende når du får "luftet", er det garantert sopp..... ;)

Er ikke alltid sopp klør. Det kan ha forskjellige bivirkninger. Men du ser jo veldig enkelt om det er sopp hvis du har klumpete utflod eller hvis du stikker fingeren inn og det følger med litt sånne hvite klumper. Da kan du ta canesten stikkpille, viktig at den tas inn med fingeren og ikke applikator når du er gravid. Da er det over dagen etter. Så dette trenger du ikke stresse for, er veldig normalt.

Er ikke alltid sopp klør. Det kan ha forskjellige bivirkninger. Men du ser jo veldig enkelt om det er sopp hvis du har klumpete utflod eller hvis du stikker fingeren inn og det følger med litt sånne hvite klumper. Da kan du ta canesten stikkpille, viktig at den tas inn med fingeren og ikke applikator når du er gravid. Da er det over dagen etter. Så dette trenger du ikke stresse for, er veldig normalt.

Er det noe en får kjøpt på apoteket? Eller må man ha resept? :)

Det får du kjøpt uten resept. Det merket vet jeg er trygt for gravide å bruke, men du kan alltids høre med de på apoteket om det er ok å bruke. Jeg har brukt canesten pille mot sopp 3 ganger i svangerskapet allerede. Senest forrige uke, og jeg er 36+2 idag :)

Jeg får alltid soppinfeksjon etter antibiotikakur, og ingen unntak denne gangen heller.. Siste dag på selexid i dag, måtte kjøpe canesten i går.. Og har allerede merket god bedring i dag:)

Det får du kjøpt uten resept. Det merket vet jeg er trygt for gravide å bruke, men du kan alltids høre med de på apoteket om det er ok å bruke. Jeg har brukt canesten pille mot sopp 3 ganger i svangerskapet allerede. Senest forrige uke, og jeg er 36+2 idag :)
Snakka med legen, anbefalte å prøve denne først :)

Brukte vagitorie og kremen sist for noen uker siden. Var vel da rundt uke 30/31. Kløen var mer intens enn jeg noen gang har opplevd før. Det gikk også flere dager før det gikk over etter at vagitorien var satt inn. Brukte også salven i flere dager enn normalt.

Ville bare nevne dette sånn at ikke noen forventer at det går over med en gang ;)

Back
Topp