Insulin..

Alvilde_86

Betatt av forumet
Hva gjør insulinet med kroppen?
Noen som vet hva det har å si på eggløsningen og eggene?

ORIGINAL: Alvilde_86

Hva gjør insulinet med kroppen?
Noen som vet hva det har å si på eggløsningen og eggene?

Enkelt sagt senker insulin blodsukkeret ditt.

Forskning viser at når insulinnivået i blodet er høyt nok, kan eggstokkene bli stimulert til å produsere mer testosteron. Kombinasjonen med å ha eggstokker som er mottakelig for insulin, og høyt insulinnivå i blodet, kan resultere i overproduksjon av testosteron. Overvekt, som kan gi høyt insulinnivå, kan gi større risiko for å utvikle PCO(S). Det virker som det kan være noe spesielt med overproduksjon av insulin, og at eggstokkene er så sensitive for insulinet som blir produsert.

ORIGINAL: Nesing

Vet ikke helt i hvilken sammenheng du spør om insulin, så derfor er det vanskelig å svare deg annerledes enn jeg gjorde i mitt forrige svar. Om du konkretiserer mer, er det mye enklere å svare deg. [:D][;)]

Ja, det er vanskelig syns jeg også. :)

Hei jenter :)

Takk for at dere ta dere tid i det minste å svarer ;)

Jeg har bare lest litt om pcos/pco og der står det jo litt om insulin og blodsukker og forskjellige dietter og at noen får metformin når de har den diagnosen!

Jeg har pco, og er ikke noe flink til å spise regelmessig og er veldig glad i snop og brus..Har vel hatt mine tider med litt spiseforstyrrelser der jeg trodde det var best å ikke spise mat, iallefall ikke mye [&o] Så det jeg egentlig tenker litt på er om noen vet hva blodsukkeret gjør med eggene og kvaliteten på eggene å sånn :) Har noen lunde regelmessige sykluser og får mensen 14 dager etter at jeg får positive eggløsningstester :)

Hei :)

Prøv å les på denne linken. Står en del der: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=994

Back
Topp