Instant sjokoladedrikk som er utgått på dato.

Rattatai

Glad i forumet
Jeg har en pakke med instant kakaodrikk som gikk ut på dato i april i år. Den har vært lukket med klype, men er åpnet.

Kan den drikkes?
Jeg går egentlig ut fra at det er pga at smak og aroma forsvinner en del etterhvert (har f.eks ingen problem med å drikke te som har gått ut på dato) men dette er jo kakao, så regner med deter noe melkegreier e.l der..

Noen som vet?

(Mini maser om kakao, vi har ikke bil i dag og kommer oss ikke i butikken[8|]..., ellers hadde jeg ikke vurdert det en gang..)

dytt

Hva står det på pakken?

Best før?
Brukes innen?
Siste forbruksdato?

Om det står Best før så hadde jeg drukket den.. Men det er min mening. Om det er rett vet jeg ikke.

Veldig usikker, men jeg hadde ikke drukket den...

Du har ikke noe sjokolade av noe slag som du kan smelte og tilsette melk da?

ORIGINAL: Ho hi

Hva står det på pakken?

Best før?
Brukes innen?
Siste forbruksdato?

Om det står Best før så hadde jeg drukket den.. Men det er min mening. Om det er rett vet jeg ikke.

På norsk står det best før, på svensk og dansk står det holdbarhet:..

ORIGINAL: Dråpe

Veldig usikker, men jeg hadde ikke drukket den...

Du har ikke noe sjokolade av noe slag som du kan smelte og tilsette melk da?

Nei, tomt for melk og fant en halv kokesjokolade, men den var litt hvit og rar[8D]
Tror egentlig mini har glemt det nå ( og ser ganske klart at jeg kanskje burde rydde i kjøkkenskalpet når det er varer som gikk ut på dato i april der.[8D])

Takk for svar! Jeg kaster den jeg, så får vi heller varme litt saft eller noe om hun vil ha varm drikke[:)]
(Er i utgangspunktet ikke såååå nøye på holdbarhetsdato, men når mini er 2 1/2 og jeg er på tjukken så kan man kanskje være litt mer forsiktig..)

er jo bare å lage den og smake da [:)] Så lenge det smaker greit så....[8D] Hadde en som gikk ut i 2006 som jeg hadde med på jobb her, men den var IKKE god da, men det var jo snakk om mange år over da [:)]

Jeg hadde ikke drukket den når det er så lenge siden den gikk ut på dato... men det er meg da..

Nei, jeg kasta den.

min kakao rekker aldri å bli gammel [:-]
hadde kastet den ja..

Back
Topp