*inspirert* Var det forventet at du skulle amme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Være seg sykehuset, venninner, foreldre etc. Var det forventet?

Her spurte det på sykehuset om jeg hadde tenkt og amme, følte ikke noe press men jeg amma jo så hadde kansje vært noe annet hvis jeg ikke gjorde det.

Ikke noe pres fra noe hold føler jeg, er flere rundt meg som har hatt problem og endt med flaske så føler at det er opp til meg.

Jeg hadde forventet det selv, så ble veldig skuffet da jeg aldri fikk nok melk til å fullamme. På sykehuset spurte de først om jeg ville amme, for så å veilede og hjelpe meg. Følte ikke noe press annet enn at det var litt "mas" på tidene, men det er jo fordi babyer skal ha mat hver tredje time:-)

Følte ikke noe press denne gangen. Heller ikke med nr 2. Men med førstemann så var det ammepress fra sykehuset ja.

Jeg forventet det selv. Skrev et fødselsbrev og der skrev jeg at jeg var veldig innstilt på å få til ammingen og at jeg ønsket å prøve litt selv først. Så jeg opplevde ikke noe ammepress på sykehuset og det var herlig for jeg liker ikke at folk skal oppi og sjekke om det er riktig tak (helsesøster). Men fikk en jordmor til å komme på barsel bare for å se om alt så riktig ut. Åtte uker er hun i dag, og ammingen går strålende. Noen eldre tanter og svigermødre som er mest opptatt av om en ammer, føler jeg.

Jeg synes nesten folk er flinkere som klarer å lage rutiner for flasker, mme og alt. Amming er jo liksom "lettvint" hvis man har fått det til. Bare å brette opp skjorta liksom.

For meg var det en selvfølge, og det var i grunn ingen som spurte meg om jeg ville det heller.

Forventet det selv, og ble veldig skuffet over meg selv når jeg ikke fikk til å fullamme. Men litt godt er det jo å vite at det ikke er krise om jeg drar alene på butikken, eller kan være på skolen i ett par timer uten lillingen :)

Back
Topp