Inspirert; tilbakemeldinger og skryt

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Inspirert av den andre tråden, når du er på restaurant og du møter på en servitør som er fantastisk i jobben sin, gir deg en god følelse fra du kommer til du går, løper beina av seg midt i rushen - eller kanskje maten (kokken) er ekstremt god: Ser du personen(e) i øynene og skryter av dem da?

Du kan forvente noe som kunde, men berømmer du det lille ekstra? :-)

Ja, jeg gjør det.. Har selv jobbet som servitør, og vet hvor mye noen oppmuntrende ord kan gjøre en hektisk kveld.. =)

Jeg skryter og er også raus med gode tilbakemeldinger.

Selvfølgelig ;) skulle bare mangle :D

Tror ikke jeg har takket for god service, men jeg tipser godt om jeg er fornøyd.

Jeg er flinkere til å skryte av god service og mat, enn jeg er å klage på det motsatte...

Gir mer i tips og skryter gjerne av maten dersom de spør om det smakte bra, men er nok ikke særlig flink til å skryte no særlig utover det

Jeg skryter ikke, men jeg gir tips. Jeg tipser sjelden i Norge, med mindre servicen er langt over forventet.

Jeg skryter ikke, men jeg gir tips. Jeg tipser sjelden i Norge, med mindre servicen er langt over forventet.
Hvorfor tipser du ikke i Norge?
Er det fordi du tror lønnen veier opp for jobben?
De fleste restauranter betaler ansatte ræva siden de får tips :-)

Hvorfor tipser du ikke i Norge?
Er det fordi du tror lønnen veier opp for jobben?
De fleste restauranter betaler ansatte ræva siden de får tips :)
Jeg tipser ikke de som jobber i kassa på butikken heller, eller de som leverer pizza på døren. De får betalt for å gjøre jobben sin, hvis man ikke er fornøyd med lønna kan man velge en annen jobb.
De (dere?) har tariffavtaler som sikrer en minimumslønn, så det burde ikke være noe sjokk at man ikke nødvendigvis blir rik når man tar jobb som servitør.

Jeg tipser ikke de som jobber i kassa på butikken heller, eller de som leverer pizza på døren. De får betalt for å gjøre jobben sin, hvis man ikke er fornøyd med lønna kan man velge en annen jobb.
De (dere?) har tariffavtaler som sikrer en minimumslønn, så det burde ikke være noe sjokk at man ikke nødvendigvis blir rik når man tar jobb som servitør.
Er stort sett studenter som velger slike jobber for å få endene til å møtes i studietiden. Fikk i alle fall det inntrykket da jeg var i den bransjen. Man jobber vel ikke frivillig for drittlønn noen av oss regner jeg med;)

Det er vel heller få restauranter som har tariffavtaler :-) Men hadde det nå enda vært så greit hadde ikke jeg tipset jeg heller.

Forøvrig veldig takknemlig for de som holder ut i den jobben :-) Skal ikke undervurdere de. Jeg liker å gå ut å spise! :D

Skryter og takker gjerne der og da, I tillegg til at jeg often husker på å skryte litt neste gang jeg er innom:

- Hadet, og takk for god hjelp.
- Dagens var veldig god. Håper det kommer med på den faste menyen!
- Du hadde helt rett om shampoen du anbefaler sist, finnes det hårkur i sammeserie?

(Jeg tipser ikke. Småpengene mine er småpenger for dyktige servitører også, så det er ikke verdt det å sabotere lønn og pensjon.)

Back
Topp