Inspirert: Synes du søskennavn må matche hverandre?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Her har vi en rød tråd i navnene til søsknene, men de matcher nok ikke helt. For min del er det mye viktigere at vi velger et navn som betyr noe for oss, og som gir en mening, enn at det "bare" er et navn som står i stil med førstemann sitt navn. For da blir det jo bare førstemann som fikk sitt eget navn, alle navnene til barna som kommer etterpå må "underlegges" og matche med førstemann sitt navn. Har hørt mye om det, at man har en spesiell "søskenflokk-stil", jeg synes egentlig ingenting om det. Synes at man skal velge det navnet man synes er fint til sitt barn uavhengig av hva søsknene heter :) Om det så er Ali og Roar, samme det :D Det viktigste er at man legger kjærlighet (ikke interiørarkitekt-genet) i navnevalget :p

Var bare noe jeg tenkte på da jeg skulle tenke på navn til eventuelle fremtidige søsken av mine jenter. Tenkte først at kanskje de bør passe sammen.. men nei, jeg tror jeg velger noe helt annet hehe.

Hva synes dere?

Er enig med deg, men greit om det ikke er kjempeklumpete å uttale ;)

Ikke då opptatt av at de matcher nei. Her er begge oppkalt og/eller har navn vi liker godt:)

Ikke opptatt av det jeg heller :) har valgt navn jeg liker :) å siste mann er jo ett viktig navn for sambo :)

Nei de behøver ikke matche, men hadde vi fått flere så skulle alle ha hatt 2 navn:)

Greit om de klinger, men det vil de jo gjøre etterhvert uansett. Jeg og mine søsken har alle ulike navn, men nå "hører" de sammen ;)

Eneste som blir er at en eventuell neste får et enkelt navn h*n også :) trenger ikke matche. Men blir liksom litt rart om ene ungen har et relativt normalt navn, også kommer neste med et så og si ukjent et

Back
Topp