Inspirert smertelindring.

Nei ble ikke påtvunget noe, eller nektet noe :-)
Ville vel egentlig ikke ha epidural med nr 1, men sa ikke no når hu foreslo det, så kan vel egentlig bare skylde meg selv der :-P

Hadde ikke heilt formening om hva jeg ville ha... Men epidural fristet ikke... Fikk lystgass, akupunktur og på slutten også litt fentanyl etter di tilbød det.

Fikk heldigvis epidural når jeg ba om det. Syns de kunne tilbudt det lenge før...

Jordmora mente at man måtte ha en positiv innstilling og at det ville hjelpe på smertene... Ha ha ha ha!!!

Jeg fikk valget mellom epidural eller ks, følte ikke det var så mye valg. Men i ettertid forstår jeg avgjørelsen demmes, da jeg ikke kunne gjennomført en vaginal fødsel i den tilstanden jeg var.
Slik var det her også. Jeg skjønte ikke før lenge etter fødselen at de satte epidural for å forberede seg til ks.

Slik var det her også. Jeg skjønte ikke før lenge etter fødselen at de satte epidural for å forberede seg til ks.

Så selv om vi ikke skjønte det der og da, så har vi hvertfall skjønt det etterpå :)

jeg rakk akkurat å få ut frøkna, 10 min før det hadde blitt ks. Jammen ikke bare bare å føde på tidspress gitt :P men de valgte å legge meg i narkose for å lappe meg sammen da, så om jeg i utgangspunktet hadde kommet bedre ut av det med et ks kan jo diskuteres.

Så selv om vi ikke skjønte det der og da, så har vi hvertfall skjønt det etterpå :)

jeg rakk akkurat å få ut frøkna, 10 min før det hadde blitt ks. Jammen ikke bare bare å føde på tidspress gitt :p men de valgte å legge meg i narkose for å lappe meg sammen da, så om jeg i utgangspunktet hadde kommet bedre ut av det med et ks kan jo diskuteres.
Ja, slik var det her også. Men jeg skulle nok ha takket ja til ks noen timer tidligere:p Var ingen som takket meg for å prøve å være urkvinne:p

Ja, slik var det her også. Men jeg skulle nok ha takket ja til ks noen timer tidligere:p Var ingen som takket meg for å prøve å være urkvinne:p

Haha nei du det var det ikke her heller, den eneste som kan "takke" meg må være gynekologene og teamet som måtte opererer ennå en pasient den kvelden :P

Haha nei du det var det ikke her heller, den eneste som kan "takke" meg må være gynekologene og teamet som måtte opererer ennå en pasient den kvelden :p
Hehe:) Ja, ingen ble arbeidsløse etter meg heller:p

Med eldste tror jeg at jeg ba om epidural en gang, men det var for sent. Med yngste var det inge som rakk å tenke smertelindring.

Jeg ba aldri om smertelindring, og takket nei ved flere anledninger, men etter hvert innså jeg at jeg trengte noe for å holde ut. Fikk prøve lystgass, men ble kvalm og kastet opp. Jordmødrene "bestemte" at jeg skulle ha epidural til slutt, jeg var selvfølgelig helt enig på det tidspunktet :p

Back
Topp